Vad gör vi för att få behålla våra MC?

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Funderar mycket på det här med ström faktiskt...
Vore nice med någon anordning som ger tjuvidioten en rejäl kyss så fort han tar i någon vald del på hojjen... Tänk stungun :D
Eller rakblad, något som gör att han skär fingrarna av sig... Hmm, i alla fall, något som inte dödar, men gör förbannat jävla ont och som gör att de aldrig någonsin igen ens tänker tanken om att stjäla en annan persons egendom...
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Funderar mycket på det här med ström faktiskt...
Vore nice med någon anordning som ger tjuvidioten en rejäl kyss så fort han tar i någon vald del på hojjen... Tänk stungun :D
Eller rakblad, något som gör att han skär fingrarna av sig... Hmm, i alla fall, något som inte dödar, men gör förbannat jävla ont och som gör att de aldrig någonsin igen ens tänker tanken om att stjäla en annan persons egendom...

Är ju inte så kul bara om det drabbar någon oskyldig, t ex om hojen har vält och en förbipasserande försöker resa den bara för att bli av med ett finger eller två...

Nä, säkraste sättet att komma undan måste ju vara att köra ratbike? :crash
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
rakblad sätter vi på tamparna på våra hummertinor i bohuslän:hihi
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Startspärrar och övervakningskameror i all ära, men jag tror idén är att få tjuven att inse att just din hoj inte är värd att försöka stjäla. Sitter det dolda startspärrar på hojen kastar den lyckligt ovetande tjuven upp den i en skåpbil och forslar bort hojen till en lugnare miljö.man ska inte tro att han (utgår från att det är hanar..) levererar tillbaks hojen bara för att den inte går att starta! Antingen demonteras delar som sedan säljs eller så skickas kalaset ner i böljan den blå. Vad har du som ägare då tjänat på att installera sinnrika startspärrar?

Sen tycker jag det är rent fördjävligt att man inte ska kunna få ha sina saker i fred.
Banditdjävlar:smasha, skaffa ett jobb och tjäna egna pengar!

Startspärrar, vare sig dom är avancerade chipstyrda standard eller en hemmapulad dold brytare, är väl mest för att slippa att kids/trash snor hojen för joyrides.

Proffs i skåpbilar som slaktar och säljer delar måste man nog ha hojen förvarad på så sätt att dom inte hittar den, är den tillräckligt gammal kanske en tillräckligt fet kätting räcker om dom har andra mer lättsnodda och värdefulla alternativ, men man ska nog inte lita på det.

Nöjer man sig med bromsskivelås så se för guds skull till att låsa båda bak och framhjul, annars kan en ensam person lätt flytta den ganska långa sträckor, kanske till en mer undanskymd plats där dom kan bearbeta lås lite mer ostört. Men är dom några stycken så måste den vara förankrad för att dom ska behöva göra något större jobb för att flytta den.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Kedja i garagegolvet och skivbromslås. Om den står på gatan ngn gång så är det bara skivbromslåset. Blir den snodd så blir den. Försäkrinsbolaget får ta hand om det i så fall.

Ngn försökte bryta sig in i garaget förra våren. Då funderade jag på larm och tracker. Jag kom fram till att det inte var värt det för min del.
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Kan du inte sätta en speciell ring/sms-signal från ett specifikt nr? Larmet måste ju komma från ett specifikt nr och då kan du koppla sune mangs eller någon annan vedervärdig artist till SMS-signalen.

Jo det kallas larmuppringare & är i princip en telefon med eget nummer som du kopplar till larmet. När larmet aktiveras ringer den upp ett för installerat nr. t.ex. ditt, där du väljer en ringsignal bara för larmet.
Finns mer att läsa på detta forum
 

HolmXR650R

Holmen..
Gick med
10 May 2011
Ort
Sideby Finland
Hoj
2000 Honda XR650R
Jag kör med 5 kedjor 3 tjutande skivbroms lås samt 2 vanliga skivbroms lås...
Skall vara jobbigt å stjäla min hoj..:D
 

Peeth

No Guts, No Glory
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Eastland
Hoj
Yamaha 600cc & Honda bobber
Står hojen ute och folk vill ha den spelar de ingen roll om du låser fram/bak/styret.
Hörde att folk använde sig av "skateboards" som man bara lyfter upp på och rullar därifrån.

Mitt tips är att skaffa sig ett ryckte, gå och slå ner någon stackare som tittar på din hoj på stan osv. Sen skaffar du bara en dekal på hojen tillhör: ditt namn.
Altv. gå med i någon farligt gäng och märk hojen :)
nej, skämosido.

Funkar med babywatch om du har den i garaget i närhet av din bostad. Billigt nattlarm :)
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Bor på bottenplan så tar in dom. Samma visa på jobbet.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top