Jag raljerar lite och utan täckning. Den är känslig den där genvägen till Södertälje.
Astråkig, inget märkvärdigt, vi har kurvigare hemmavid. Bulten är en raksträcka i jämförelse. Jaha?
Det har skett många dödsolyckor där. Många vurpor och avåkningar, många svårt skadade. Blåljus, ambulans, brandbil, akutläkare och poliser av alla slag.
Jag vet folk som slutat köra där för att folk kör som svin. Och kör om andra hojåkare som svin.
Nya räcken, sänkta fartgränser mer övervakning, det och alla olyckor. Det lägger lite sordin på nöjet att köra ”inspirerat”.
Fast namnet Bulten Raceway tycker jag är roligt. Ungefär som Asfaltera våtmarker.
Fotograferna, några, har slutat fota just i fotokurvan pga olyckor bl a.
Att folk kör över sin förmåga är beklagligt.
Det är liksom inte alla olyckor som beror på djur, bilister, lastbilar och dessa grussträngar.
Jag åker där ibland och tänker att många anser att detta är en tråkig väg. Det kan jag le åt i mina vanliga jeans och gympadojor på min z750 LTD. I kvällssolen. På femman hela vägen mellan de två stopplikterna.
Man ser sällan bilder från deras favvoväg, med massor av hojåkare, fik och soppamack. Å konstgalleri!
Fjällbrudvägen i Dalsland(?) finns på tuben. Den har lyfts fram. Kanske jag åker den någon gång. Fel tråd för SM i kurvigaste och roligaste vägen.
Staying alive.
View attachment 525361
Fotokurvan en eftermiddag i december 2018.