Däckmaskin för att ha monterad hemma?

För nagra ar sedan letade jag efter begagnade maskiner pa blocket men tröttnade, och beställde däckkrängning samt balanseringsmaskin fran Kina av enklare modell utan hjälparm till halva priset av Biltemas modeller, dock nagot bättre, ca 9000 plus moms inkl. frakt o speditionsavg. Drygt 100 bil och mcdäck har monterats och är ett av de bättre köpen jag gjort.
Slipper boka tid hos däckkrängare alt. köa varje säsong med vinter / sommardäck ska pa, dessutom sa byts bromsklossar vid behov när hjulen ända är av inhandlade i Tyskland för en billig peng
Har du plats i garaget sa är mitt tips riktiga maskiner.

Last edited:
Har man en bra verkstad som man litar på så absolut, då kanske man gör rätt i att nyttja deras kompetens hellre än att riskera att sabba grejerna själv. Sen försäkringar i alla ära, det kan ju kanske också bero lite på hur villig man är att reklamera och hur sällsynta grejerna är... Mina erfarenheter av reklamationer och försäkringsärenden är att det sällan blir smärtfritt, dels för att de ansvariga gör sitt bästa för att komma så billigt undan som möjligt och sen tenderar det att dra ut på tiden. Blir det ett skadeärende av besöket så ska du antagligen ha starka bevis för att fälgarna var felfria innan du lämnade in dem för att försäkringsbolaget över huvud taget ens ska överväga att ersätta dig, sen tar processen si och så lång tid innan försäkringsbolaget säger bu eller bä, kanske blir du inte nöjd med deras initiala beslut utan måste överklaga och vips så har du stått där med ett fordon utan hjul i ett halvår, en hel säsong till spillo och det bästa du kan hoppas på är att du kommer ur hela soppan med lika fina fälgar som innan du lämnade iväg dem...
Det får vara jävligt dyra fälgar för att verkstaden ska aktivera sin försäkring. Ett halvt prisbasbelopp är vanligt förekommande tex.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back