Däckmaskin för att ha monterad hemma?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Buell XB9R, KTM 1290 SAS, Suzuki DR650 avverkat: olika
Jag vill ha tag i en "maskin" för att byta däck hemma i garaget och inte något som är gjort för att släpa omkring på. Rabaconda förstår jag är praktisk att ha med sig, men det är inte viktigt för mig. Finns det något vettigt?

Jag har inte råd med en maskin för en riktig verkstad.

Jag vill ha tag i en "maskin" för att byta däck hemma i garaget och inte något som är gjort för att släpa omkring på. Rabaconda förstår jag är praktisk att ha med sig, men det är inte viktigt för mig. Finns det något vettigt?

Du sa det själv - kan du inte ha en däckmaskin så är Rabacondan närmast. Annars är nästa alternativ här https://verktygsboden.se/garage-verkstad/dackmaskiner-dackhantering/dackmaskiner/dackmaskinu-206

Dessa har jag, behöver bara komplettera med däckpasta och fälgskydd, använder Motionpros dito också för de är bäst:

Tillägg för den som inte fattar, med dessa behöver man ingen maskin.

Har du plats för en riktig verkstadsmaskin? De är ju rätt otympliga och kanske upptar onödigt stor plats i ett litet garage, men om platsen inte är en begränsande faktor så kan du faktiskt hitta begagnade maskiner till ungefär samma pris som en rabaconda. Jag köpte både krängare och balanseringsmaskin från en nedlagd bilverkstad och betalade typ 2000kr mer än för en ny rabaconda för båda, så mitt tips är att hålla utkik på blocket/marketplace. Rätt vad det är så hittar du någon som behöver platsen till annat och säljer en gammal kvalitetsmaskin billigt.

Jag skaffade nyligen en Rabaconda och har provat att byta två däck hittills, väldigt enkelt att jobba med den. Kostar en slant men jag tycker man får vad man betalar för - funktion, finish och kvalitet är top notch för de som uppskattar bra grejor.
Att den går att packa ihop och stuvas undan när den inte används är bara en bonus.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back