Fattar inte grejen med att ha sönder andras ägodelar.. kör ni inte bil själva?
Eller menar ni att det är helt okej att jag som hojåkare sparkar sönder er bil om jag anser att ni gjort något fel?
Jag är ju även bilist, så om vi vänder på det så kanske ni menar att om en mc-åkare kör in i min bil bakifrån (finns ju ett par såna exempel bara den här sommaren) så har jag all rätt i världen att gå ut och slå sönder hojen?
Eller är det som vanligt? Att vi likt små barn skiter i precis allt ända tills det drabbar oss, då grinar vi över hur orättvist allt är?
Det är stor skillnad på att inte se eller uppmärksamma eller göra misstag mot att med illvilja börja störa och orsaka olyckor.
Själv så var jag bra nära att slå av backspegeln på en taxi en kväll, var och hämtade min systerson och körde hem på E4:an, den är helt tom och jag kommer upp i höjd med polishögskolan norrut och där ligger en taxi längst till vänster, jag kommer i momsad fart (alltså inte tokfort) och flashar till lite lätt med ljustutan då jag inte vill köra om honom på insidan med skjuts, känns riskabelt. Men taxijäveln flyttar inte på sig (taxijävel är inte berättigat ännu men snart)... så jag flashar till igen med ljustutan och då sprutar han ned mig, hojen och min passagerare med spolarvätska och viftar som värsta italienaren i bilen.
Observera att det är totalt tomt i alla 4 filer förutom just taxin och jag.
Så jag drar upp på högerkanten av taxin, tittar in och ser hur han sitter där och viftar och är förbannad... så jag flippar honom fågeln och kör vidare lite snabbare än momsad fart då jag inte hade någon lust att bli prejad av en galen taxichaffis.
Hade jag inte haft skjuts så hade hans backspegel med största sannolikhet rykt efter spolarvätskeduschen! :mad