Försäljningsdispyt 'in arbsurdum'!

Om det är som du säger & du skrivit som du sagt (detta är trots allt en parts inlaga i en konflikt) & du sparat mail korrespondensen. Jag då har du ryggen fri. Du har gett en korrekt beskrivning av varan beskrivit fel & brister samt anpassat priset där efter. Det finns inget din köpare kan göra då du inte vilselett honom på något sätt.
Exempel du köper en kylare på E-bay där det i beskrivningen står att den läker lite i en spricka & du därför får den för 10 $. Tror du då att du skulle kunna reklamera den för att den läcker - enligt dig mycket ? Nej säljaren friskriver sig från ansvar genom en korrekt beskrivning av varan - gäller även dig. Lägg ned all kontakten med köparen, återta inget, låt han stå sitt kast & vill han anmäla dig så varsågod han kommer att förlora. Antagligen något han själv insett & därför ändrat tonläge gentemot dig. Stå på dig.
 
Håller med max350. Ditt mail räckker och blir över. Om den arroganta snubben inte kan visa minsta ödmjukhet hade jag personligen inte svarat längre då han va upplyst om skadan och blir otrevlig på köpet.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top