Glasburk och en genomskinlig slangsnutt. Done!
Detta har jag kört med sen jag va 15bast men tar en petflaska, gör hål i korken & sticker ner slangen, sen på med slangen på nippeln, öppnar nippeln något varv, sätter flaskan ca 20-30cm över nippeln höjd men inte över på fyllningen på systemet & sen är det bara vänta.
Ofta haft av mina system & blåst igenom slangarna så dom är helt tomma.
Delade tillomed på fram oket & drog ut alla kolvar på min cbr600rr & ut med kolven bak för jag ville göra rent allt förra våren, inget bekymmer att få ut all luft sen när man börjat lufta systemet med ny vätska i systemet
Ibland har det hänt att man får ta bort slangen & dra åt nippel tills den tar i & öppna minimalt & använda tummen, tryck pump o håll kvar, tumme upp, tumme på nippeln & upp med pedal, tryck på nytt o släpp tummen medan man håller, kan få hålla på ett tag, men har alltid fungerat om inte det med att bara vänta tills det fyllt upp systemet själv har fungerat.
Bak har vart segt ibland men bara lämna nippeln öppen lite med slangen o petflaskan, gör något annat under nån timme eller 2, kolla till i bland om det hänt något.