Gulleplutt
#24, Rookie 1000
Dessa däkstrådar...... Samma sak om och om och om igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dessa däkstrådar...... Samma sak om och om och om igen.
Blev hyfsat besviken att jag köpt tidningen när jag läste testet. De körde alla däck på bana med 2.5 fram och 2.9 bak kalltryck.
. De körde ju bana inte gata.Tja. Ibland så står det faktiskt uttryckligen på däcken att dom är "not for road use" eller något sådant. Det klarar nog vilken polis som helst av att tyda. Jag har själv sett en kille som åkte på böter för det.
Gatlegala däck ska väl ha en E-märkning vilket väl inte alla bandäck har.
Kör du på ett racedäck med mönster som är E märkt och det inte uttryckligen står "Not for road use" så tror jag inte att du åker dit.
Polisen kollar inte så noga så så länge som det är ett mönstrat däck så har du nog goda chanser att klara dig även om däcket inte är gatlegalt. Hur smart det är att köra med ett bandäck som du inte får upp värmen i tänker jag inte ge mig in på att diskutera. Jag har ingen erfarenhet av att köra på racedäck men många förståsigpåare hävdar att eftersom dom aldrig kommer upp i temperatur vid gatkörning så ger dom inte fullgott grepp och jag har ingen som helst anledning att betvivla deras påstående.

Conti Race Attack?
Men jag hade satsat på Dunlop D211 GP Racer
Ntec sulorna är mumma![]()
Har inte testat dunlop gp racer.
Är de billigare än contis raceattack street? Är de mycket bättre än contis, vad är skillnaden tycker du?
För du har kört med Contis raceattack street?
Ntec är de gatgodkända?
Av Tom!
Själv kör jag Power One Competition vid fint väder och Sportsmart i sämre väder.
Hade tidigare Power One Street, den tyckte jag var klart sämre än Sportsmarten vid regn. Annars gillade jag även Power One Street också

Håller med,
Varför körde de inte på det rekomenderade däcktrycket för bana av däcktillverkarna kan man ju undra.. De körde ju bana inte gata.
Då kanske resultatlistan blivit helt anorlunda i slutändan.
Själv kör jag på Continental Raceattack Street , Bästa ban/gat däck kontra pris , livslängd och fäste. Enligt mitt tycke
Citerar från bike.Framgick det inte i testet varför man valt det däcktryck man gjort? Skummade igenom ett däcktest i Bike, antagligen samma nummer ni syftar på. Jag vill minnas att det fanns motiverat. Väderlek, tid på året testen gjordes eller dyl kan tänkas vara anledning till att man valt ett högre däcktryck.
Citerar från bike.
".. men som sagt är det här ett test främst för landsvägskörning och inte enbart för snabba varvtider."
Dunlop GP Racer
Kör du Power One Competition på gatan?
Låt mig gissa: labbade du med däcktrycket med Power One street? Det gjorde jag med mitt första par och det var inte vackert (eller kul) efter en förmiddag på Gotland Ring. Återgick till Michelins egna rekommendationer och voila; ett av de absolut bästa däck jag haft för gata OCH bana. Supergrepp, jämnt och fint slitage
Men Dunlop GP Racer är överlägset (om man vill lägga ut pengarna...)![]()

Framgick det inte i testet varför man valt det däcktryck man gjort? Skummade igenom ett däcktest i Bike, antagligen samma nummer ni syftar på. Jag vill minnas att det fanns motiverat. Väderlek, tid på året testen gjordes eller dyl kan tänkas vara anledning till att man valt ett högre däcktryck.
labbade du med däcktrycket med Power One street? Det gjorde jag med mitt första par och det var inte vackert (eller kul) efter en förmiddag på Gotland Ring. Återgick till Michelins egna rekommendationer och voila; ett av de absolut bästa däck jag haft för gata OCH bana. Supergrepp, jämnt och fint slitage![]()
Jag vet inte vad du har för nivå i din körning. Men när jag kör så vill jag ha rekomenderat däcktryck för bana eller gata från däcktillverkaren då de testat och utväderat däcket rätt. Och det kan skilja sig åt rätt markant.
Motorcykeltillverkare har däcktryck som fungerar generellt med alla däck men det betyder inte att det är optimalt och bäst fäste för det.
For tyre pressure, see list below: values for inflation cold (surrounding temperature): . RaceAttack Street front 2,1 bar RaceAttack Street rear 1,9 bar Mit freundlichen Grüßen/Best regards, Marcus Klass Manager Sport & RaceBusiness Unit Motorcycle Tyres Continental AG
... är aldrig en bra idé på gata. Läs mer HÄR.
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |