Modda ljuddämparen/resonator på Z900?

- Jodå, men helst skulle jag vilja slippa kapa något rör på originalsystemet. Svår ekvation helt klart.
Jag är hyfsat säker på att heffaklumpen inte är ihopsvetsad med grenröret eller sliponröret, så har det iaf varit på alla kawor jag pillat på med jätteklumpen under motorn.
Men om det nu är fel är det ju ett mindre ingrepp att kapa loss den och byta mot ett rakt rör istället för att öppna klumpen och riva ur den?

Jag är hyfsat säker på att heffaklumpen inte är ihopsvetsad med grenröret eller sliponröret, så har det iaf varit på alla kawor jag pillat på med jätteklumpen under motorn.
Men om det nu är fel är det ju ett mindre ingrepp att kapa loss den och byta mot ett rakt rör istället för att öppna klumpen och riva ur den?
- Den är svetsad i skarven mot katalysator och grenrör jo. Det går smidigt att kapa bort och ersätta med just ett rakt rör om man vill. Jag vill helst ha ett till synes oangripet originalsystem dock, vilket verkar knepigare än att fläta könshåret.

Det kan ju inte vara helt omöjligt att få tag på ett originalsystem från en klotad hoj? Köp ett sånt på skroten och svetsa ihop ett system utan burk. Då har du kvar det gamla när du säljer/besiktar, och det måste vara billigaste lösningen att få en hygglig lösning utan burk.

Det kan ju inte vara helt omöjligt att få tag på ett originalsystem från en klotad hoj? Köp ett sånt på skroten och svetsa ihop ett system utan burk. Då har du kvar det gamla när du säljer/besiktar, och det måste vara billigaste lösningen att få en hygglig lösning utan burk.
- Ja precis, och det har jag faktiskt letat efter till rimligt pris.

- Den är svetsad i skarven mot katalysator och grenrör jo. Det går smidigt att kapa bort och ersätta med just ett rakt rör om man vill. Jag vill helst ha ett till synes oangripet originalsystem dock, vilket verkar knepigare än att fläta könshåret.
Det var ju drygt av kawa. En snabb titt på eBay säger att det finns eftermarknadsgrenrör för lite drygt 3800, kan ju vara värt det eventuellt?

Original avgassystem på mc demontering tror jag ganska ofta säljs till verkstäder som ska laga upp klotade motorcyklar. Då nya orginal är riktigt dyra om dom inte redan utgått om den har några år på nacken

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back