Vilka indikeringar måste man ha på hojjen?

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Håller på med ett fighterbygge, o vill inte ha nånting mer än hastighetsmätare egentligen, men vad MÅSTE jag ha till bes?

Egentligen "allt" om hojen är nyare än 1999 eftersom den är heltypsgodkänd. Du får egentligen inte avvika med något.

Sedan är det upp till hur din besiktningsman på SBP agerar.

Är den äldre än 99 så är det säkert så att du kan klara dig med endast hastighetsmätare.

Ser man främre blinkers från förarposition behövs det väl ingen för blinkers? Samt varför just orange? Min är grön original.

Orange inom parantes, jag har för mig att det stod så i någon gammal lapp jag såg en gång, men vet att det finns andra färger på vissa andra hojar, och bilar för den delen. Det spelar nog ingen större roll om du ser lampan från där du sitter. Bilprovningen är ju inte direkt kända för att tänka själva.

Jag hade endast en cykeldator på min cbr -00. Besiktigade flera ggr utan problem. Så bygg som du vill ha den, sen om dom lipar så hänger du dit det dom lipar över provisorisk och plockar bort skräpet efteråt.

Det KAN ju dock vara bra att ha en diod för temp och en för ojletryck. Man vet ju aldrig...

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...