happ då har olyckan varit framme.. åkte ner till nyköping (ca 60mil) för 2 veckor sedan med hojen (Cbr 600 -97), för att träffa släkt och vänner, och efter man varit nere där i ca 1 vecka så ringde jag en polare och tänkte se om han hade lust att ta en tur i det fina vädret. visst ville han det, så vi for och tankade hojarna och han tänkte visa lite fina vägar i området. 20min senare så hängde hojen inte med i svängen längre och for rakt fram.. var en 70väg med mycket fina kurvor, höll ca 60km/h och vi hade precis vänt för han skulle visa ett ställe ett gupp man skulle se upp för, så han visade det och vi vände, efter andra kurvan som kom så släppte bakdäcket som sagt, riktigt jäkla skit däck var det som satt på, hade dessutom burnat upp mycket så det var väldigt platt i mitten.. och jag fick tvärbromsa för att hinna få ner farten lite i alla fall.
där jag for ner var det ett dike som var ca 1½meter djupt. sen en åker på sidan, jag for ner och det tog tvärstopp flög ut på åkern och hojen gjorde nån volt. var tvär förbannad då man inte förstod hur den kunde ha farit av ens, visade sig att det var rätt bra med rullgrus på sidan med, så då däcket hade börjat släppa redan så hjälpte inte direkt gruset på sidan. i vilket fall så gjorde det djupa diket inte nå vidare nytta för mina framdämpare som gick av direkt. kåpor gick sönder men annars verkar den helt intakt. Har satt in den på verkstad och väntar på skadenummer från försäkringsbolaget för att se om dem tänker fixa den eller om det blir skrot och jag blir ersatt istället..
tror ni dem tänker laga den? jag köpte den för 30k, lagt ut mycket på den så som drivpaket, bakhjulslager, o styling osv. men med nya kåpor och dekal-set + dämpare, så tror åtminstone inte jag dem kommer göra något åt den.
inte den bästa kameran så detaljer är svårt att se.
där jag for ner var det ett dike som var ca 1½meter djupt. sen en åker på sidan, jag for ner och det tog tvärstopp flög ut på åkern och hojen gjorde nån volt. var tvär förbannad då man inte förstod hur den kunde ha farit av ens, visade sig att det var rätt bra med rullgrus på sidan med, så då däcket hade börjat släppa redan så hjälpte inte direkt gruset på sidan. i vilket fall så gjorde det djupa diket inte nå vidare nytta för mina framdämpare som gick av direkt. kåpor gick sönder men annars verkar den helt intakt. Har satt in den på verkstad och väntar på skadenummer från försäkringsbolaget för att se om dem tänker fixa den eller om det blir skrot och jag blir ersatt istället..
tror ni dem tänker laga den? jag köpte den för 30k, lagt ut mycket på den så som drivpaket, bakhjulslager, o styling osv. men med nya kåpor och dekal-set + dämpare, så tror åtminstone inte jag dem kommer göra något åt den.
inte den bästa kameran så detaljer är svårt att se.

Last edited: