Moderna tekniska prylar som blivit alldeles omoderna

Det mesta har vi nog nämnt, men du glömde ju Nummerpresentatör till den fasta telefonen
- Japp stämmer...vilket påminner mig om 80-talets fablesse för svarta färger på det mesta, även telefoner. Jag hade en svart och platt bordstelefon med högtalarfunktion!!
Den tyckte jag skulle vara cool som helsvart, alltså även tangentsiffrorna.
Kan säga att det underlättade inte precis när man skulle ringa..

9-nålars matrisskrivare med tillhörande tabulatorpapper var klassgodkännd och obligatorisk event/alarm-log på fartyget jag jobbar.
Byttes ut bara för något år sedan. Många kartonger med utskrivet tabulatorpapper finns ombord...

I USA var man tokig i matrisskrivare, när jag var i LA skrev dom ut både kontraktet på hyrbilen och något papper på flygplatsen med matrisskrivare

Förklaringen var "Det måste vi ha för att kunna få en kopia med karbonpapper"
Det går ju annars att ställa in en bläckstråleskrivare att skriva ut två exemplar....

Deras kopia gjord med karbonpapper var nästintill oläsbar.

När vi ändå är inne på ämnet kopior, Spritstenciler och handvevad stencileringsapparat!
Man glömmer aldrig doften av ett helt klassrum med nygjorda spritstenciler

Det mesta har vi nog nämnt, men du glömde ju Nummerpresentatör till den fasta telefonen

Vilket jävla mörker den skapade hos oss. Då sprang styvfarsan till telefonen och man förväntar ju sig att en normal person svarar i telefonen ändå så man satt ju kvar med sitt. Men istället för att svara när han inte kände igen började han skrika "Det är till dig morsan".
Sen var vi ju tre ungar i huset också som det kunde vara till. Så när morsan kommer till telefonen tyckte nästa idiot att Nej, det där är inte till mig.
Så den som ringt hinner ju lägga på och sen ska vi ungar kolla numret för att det till slut konstateras att det var nog ändå någon som sökte styvfarsan.

Han är nog den enda jag vet som eventuellt var dummare än Mr Orange.

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back