Någon som kört en Gunry Gator?

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Snubblade över Gunry Gator igår när jag satt med burken. Någon som kört en sådan, hur var det?
Känns ju minst sagt udda att sitta så lågt.
Kanske något för alla som drömmer om knäskrap? :D

GuneryGator.png
 
Tror inte man kan skrapa knä när man kör en sån där. Däremot verkar det gå bra att skrapa underben. :näsblod

Modellen kallas Gurney Alligator, eller kort "Gator", efter skaparen Dan Gurney.
 

Bifogat

  • gatorGallery1b.jpg
    gatorGallery1b.jpg
    64.3 KB · Visningar: 285
Den var ju inte speciellt vacker...
men ser rolig ut och köra :D
 
Hade jag blivit erbjuden en hade jag fan tackat ja. :D perfekta åket för att bli uttittad på stan. :D
 
Ser ut som att känslan är lik när man va mindre och hade klädnypor med papperslappar mot ekrarna på stålhingsten och satt på pakethållaren när man cyklade och nästan va lika cool som helvetets änglarna :D
 
Ser ju ut som skit men snubben talar ju sig varm för den. Vore spännande att testköra en sådan!
 
80 hästar ur en Honda 650 stånka? Vad har de gjort med den?
Dessa bågarna har ju funnits ett bra tag men inte förrän nu har jag faktiskt insett att de är jäkligt fräna.
Hade gärna haft en men om jag inte mins fel så skulle en sådan hoj kosta runt 250K i originalutförandet.:död
 
Det känns som om det är oerhört lättmanövrerad från sida till sida. :)

JAg vill prova
 
samma körställning som när man va liten o satt på pakethållarn på cykeln,, hur bra vart de då? :tungan
 
Lite OT kanske men mannen bakom denna skapelsen Dan Gurney visar sig vara samme Dan Gurney som tävlade i F1 på typ 60-talet och som gett namn åt "the Gurney bubble" då han va så lång att man gjorde en bubbla i taket på GT40:n när de skulle köra Le-Mans så Dan skulle få plats.
Hurvida Dan kan nåt om att bygga motorcyklar låter jag va osagt men köra bil kunde han iallafall :)
 
Lite OT kanske men mannen bakom denna skapelsen Dan Gurney visar sig vara samme Dan Gurney som tävlade i F1 på typ 60-talet och som gett namn åt "the Gurney bubble" då han va så lång att man gjorde en bubbla i taket på GT40:n när de skulle köra Le-Mans så Dan skulle få plats.
Hurvida Dan kan nåt om att bygga motorcyklar låter jag va osagt men köra bil kunde han iallafall :)
Ja då har jag förklaringen till bygget. Han fick inte plats på en vanlig hoj, Kom inte ner bakom kåpan t.ex. Känns obehaglig. Vid en lowsider kommer nog hojen skyddas av att den glider på MITT ben. Usch! :(
 
Last edited:
Lite OT kanske men mannen bakom denna skapelsen Dan Gurney visar sig vara samme Dan Gurney som tävlade i F1 på typ 60-talet och som gett namn åt "the Gurney bubble" då han va så lång att man gjorde en bubbla i taket på GT40:n när de skulle köra Le-Mans så Dan skulle få plats.
Hurvida Dan kan nåt om att bygga motorcyklar låter jag va osagt men köra bil kunde han iallafall :)

Även han som började fixa små väggar bak på bilarna för att ge downforce.
Den så kallade Gurney Flap:en
 
Den där måste man ju kunna köra hur långt som helst med utan att bli trött i ryggen/benen, var beställer man? :)
 
Man lär ju få sig en redig pungkross om man skulle köra in i något...:crash

(Såg nu att jag stavat fel i både rubriken och inlägget... Aja, skit händer :P )
 
Den här verkar ju nästan intressant. :)


Instigator – beauty and strong motorcycle

Instigator-beauty-and-strong-motorcycle-300x200.jpg


Instigator built motorcycle Justin Harney (Justin Gurney) of «Dan Gurney’s Alligator Motorcycles». It differs unusual design structure, the body is made entirely of carbon fiber frame is a lattice structure. At the heart of the motorcycle engine equipped with a standard S & S 124 (2 liters). Overall, the bike has a weird style, a very low height of the saddle, mini fairing, higher handlebars.

specification:
• Name: Instigator
• Year: 2010
• Engine Model / Size: S & S 124 ”
• Transmission: chain / chain + clutch S & S
• Frame: Alligator, tubular
• Fork: Marzocchi upside down fork 50 mm
• Wheels: Aluminum, 17X3.5 17X6.0 and
• Tires: Bridgestone 120/60-17 200/50-17 and
• Brakes: Beringer
• Body: Carbon
• Finish: polished aluminum
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top