Någon som kört en Gunry Gator?

Den här verkar ju nästan intressant. :)

Instigator – beauty and strong motorcycle


Instigator built motorcycle Justin Harney (Justin Gurney) of «Dan Gurney’s Alligator Motorcycles». It differs unusual design structure, the body is made entirely of carbon fiber frame is a lattice structure. At the heart of the motorcycle engine equipped with a standard S & S 124 (2 liters). Overall, the bike has a weird style, a very low height of the saddle, mini fairing, higher handlebars.

specification:
• Name: Instigator
• Year: 2010
• Engine Model / Size: S & S 124 ”
• Transmission: chain / chain + clutch S & S
• Frame: Alligator, tubular
• Fork: Marzocchi upside down fork 50 mm
• Wheels: Aluminum, 17X3.5 17X6.0 and
• Tires: Bridgestone 120/60-17 200/50-17 and
• Brakes: Beringer
• Body: Carbon
• Finish: polished aluminum

Inte riktigt min påse (framflytt, för låg sits och och att motorn måste sannolikt måste lossas för att kunna plocka av ventilkåpor/toppar). Lite för mycket Honda Burgman för min smak.
Men tack vare tyngdpunkt, vikt och motorval tror jag att den sannolikt kan vara rätt giftig på strippen.

Det verkar uppenbarligen vara en ny custom-trend det här, svankryggade muskelhojar där man sitter på backen.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top