Lelles dåliga (läs obefintliga) kundbemötande.

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Uddevalla
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Skoja du me mig nu elle? Bike må va bra på att bemöta kunder men att handla från dom en mc tex o lämna sin egen i inbyte e
Ju o bli skinnad.. Jag har alltid älskat bike sen jag va i 14 års åldern o stog där inne o drömde mig bort bredvid en honda. Men! Det sissta jag haft me dom o göra va fan nog.. Tänker inte gå in på detalier men men.. Juu större man blir desto lättare att blåsa folk! Hoppas ni inte går på den lätta! Sälj privat o köp när ni har stålar i handen endå gången ni har en chans mot sånna företag!

Det har jag inte gjort heller, köpt all min utrustning där däremot. Fick mitt ställ t.ex till ett betydligt bättre pris än vad,som stod på prislappen :)
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Det har jag inte gjort heller, köpt all min utrustning där däremot. Fick mitt ställ t.ex till ett betydligt bättre pris än vad,som stod på prislappen :)
Samma här. Hela hustruns klädkit är köpt hos Lelles. Utmärkt och bra bemötande och assistans..
Men res delar har jag bara prövat med "personligt besök" och .. nåja, sådär....
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Det är säkert så att en och annan mc-butik har halvdryga säljare anställda. Och har dom en jä*la otur så får dessutom dom in en halvdryg kund i butiken, som snear ur och ANONYMT hänger ut butiken på ett webbforum för en enstaka händelse.

Vad tänker man rimligen att resultatet skall bli? En offentlig ursäkt? Till vem då?

Sunktråd.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Det har jag inte gjort heller, köpt all min utrustning där däremot. Fick mitt ställ t.ex till ett betydligt bättre pris än vad,

. Enda jag inte förstår mig på är att dom betalar så himla dåligt för hojen man lämnar i inbyte alltid. Därför som jag skrev i förra inlägget e det smartast o sälja privat o sen gå till firma me pengarna i näven.. Nu har inte jag så himla stor erfarenhet men har ringt runt till olika företag o det e ju skamligt va dåligt betalt man får för sin hoj. Det e ju endå ny hoj man letar efter..
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
[QUOTE
. Enda jag inte förstår mig på är att dom betalar så himla dåligt för hojen man lämnar i inbyte alltid. Därför som jag skrev i förra inlägget e det smartast o sälja privat o sen gå till firma me pengarna i näven.. Nu har inte jag så himla stor erfarenhet men har ringt runt till olika företag o det e ju skamligt va dåligt betalt man får för sin hoj. Det e ju endå ny hoj man letar efter..[/QUOTE]

när en firma tar din hoj i inbyte , så ska dom i sin tur sälja den med vinst och garantier å annat ... är det så konstigt ?? tror du hoj/bil firmor jobbar ideellt för att dom har ett kall att förse massorna med fordon ?
själv är jag lat och har bytt in dom sista hojbyten jag gjort ... enkelt smidigt men ganska dyrt (samt att det GÅR att förhandla inbytespriset åxå)
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
ja, är det så konstigt deras leve bröd. så tänker ju en annan oxå när man köper o säljer, så mycket vinst som möjligt.
sen om man tycker man får för lite så är man ju inte tvingad att sälja heller. ganska enkelt??!:tuttar
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Enda jag inte förstår mig på är att dom betalar så himla dåligt för hojen man lämnar i inbyte alltid. Därför som jag skrev i förra inlägget e det smartast o sälja privat o sen gå till firma me pengarna i näven.. Nu har inte jag så himla stor erfarenhet men har ringt runt till olika företag o det e ju skamligt va dåligt betalt man får för sin hoj. Det e ju endå ny hoj man letar efter..

När jag lämnade in min hoj där tykte jag att jag fick ett rimligt pris, hade säkerligen kunnat få ut några tusenlappar till privat. Men även firmor ska tjäna en del på sina affärer, och så hade dom hojen inne som jag ville ha.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Glömde förresten en sak i tidigare inlägg. För de som vill fråga efter eller kanske prova/köpa det så kallade lagerförda skinnstället så är det ett svart Alpinestars SP-1 helställ i storlek 52 (i nya designen).

För övrigt, tack för alla synpunkter i tråden och trevlig helg till er alla. :tummenupp

Ska du hjälpa dem sälja nu? Kasta dina mc bröder i käftarna av den stora trötta has-been-draken Lelles? Beställ samma ställ 1100,- billigare med fri frakt och lika fri retur på www.2__x.se:brynad
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hej,

Kunden var inne i butiken och provade skinnställ först på förmiddagen i tre timmar och sedan efter lunch i två timmar. Vi har ingen möjlighet att endast fokusera på en kund under en så lång period.


Personalen på klädavdelningen hos Lelles


Till TS, är du en galning?
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Syftar inte på nån speciell firma men om jag har en honda cbr600rr som rullat 400mil inte ett märke på.. Jag polerar typ efter varge gång jag tvättat. Vill byta in mot en helt ny hoj som kostar 119 000:- fjolårets modell då. Ska jag då pröjsa 90k nee låter inte alls rimligt. Det fattar väl jag me att dom skal käna brukar me köpa hos handlare när jag köper hoj men då pröjsar jag hellre än byter in. Denna gången kolla jag för att jag va så j__a sugen på den hojen.. Men har lagt det på hyllan nu i alla fall tills jag säljer min hoj o har stålarna i handen;) detta är inte riktat till nån speciell handlare. Har ringt runt till väldigt många o fått ungefär samma erbjudanden!
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Syftar inte på nån speciell firma men om jag har en honda cbr600rr som rullat 400mil inte ett märke på.. Jag polerar typ efter varge gång jag tvättat. Vill byta in mot en helt ny hoj som kostar 119 000:- fjolårets modell då. Ska jag då pröjsa 90k nee låter inte alls rimligt. Det fattar väl jag me att dom skal käna brukar me köpa hos handlare när jag köper hoj men då pröjsar jag hellre än byter in. Denna gången kolla jag för att jag va så j__a sugen på den hojen.. Men har lagt det på hyllan nu i alla fall tills jag säljer min hoj o har stålarna i handen;) detta är inte riktat till nån speciell handlare. Har ringt runt till väldigt många o fått ungefär samma erbjudanden!

ehh... är den så fin som du säger , så varför inte ÅKA till handlaren i fråga (å visa hojjen) och få ett bud .... så får du troligen ett bättre bud.
bytte in min förra (en VZ1600) för ca 5k mindre än vad jag tänkt slänga ut den på blocket för .... iom att dom slapp rekonda å dona,typ bara testa å ställa ut i hallen :tummenupp (fick BETYDLIGT sämre bud på den när jag bara var där å frågade ungefär vad jag skulle kunna tänkas få i inbyte (diffade ca 15k)
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
ehh... är den så fin som du säger , så varför inte ÅKA till handlaren i fråga (å visa hojjen) och få ett bud .... så får du troligen ett bättre bud.
bytte in min förra (en VZ1600) för ca 5k mindre än vad jag tänkt slänga ut den på blocket för .... iom att dom slapp rekonda å dona,typ bara testa å ställa ut i hallen :tummenupp (fick BETYDLIGT sämre bud på den när jag bara var där å frågade ungefär vad jag skulle kunna tänkas få i inbyte (diffade ca 15k)

Nja tror inte jag får det jag vill ha för den endå men det kan jag ju förstå. Har kommit i andra tankar nu. Ska försöka sälja min o lägga
Mellanskillnaden själv. Smidigast så... Men förstår ditt resonemang
 

mojja83

Guest
Nja tror inte jag får det jag vill ha för den endå men det kan jag ju förstå. Har kommit i andra tankar nu. Ska försöka sälja min o lägga
Mellanskillnaden själv. Smidigast så... Men förstår ditt resonemang


Jag vill inte vara sådan men då jag känner till marknaden rätt bra på 600rr så antar jag att detta är din

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=64439

Varför skulle någon köpa din hoj till det priset när annonsen under finns

http://www.blocket.se/jamtland/Honda_CBR_600RR_NY_Med_Rtg_Fullkit_27956544.htm?ca=8&w=3


Bägge är oprutade och den nedre annonsen har 5 års garanti.
 
Last edited:

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Hellhole
Hoj
GSX-R1000, -03
Till TS, är du en galning?

Nej, jag är inte galen. Men jag jobbar i en bransch där seriöst kundbemötande är A och O samt att man gör sitt yttersta för att hjälpa en kund (utan att ljuga, vara otrevlig eller typ slänga på luren). Uppfyller jag inte ovanstående blir jag inte anlitad och/eller långlivad i branschen. Därför förväntar jag mig att andra också ska klara av den biten av sitt jobb.

Och blir jag automatiskt galen sett från Lelles svar? Måste det inlägget vara mer sant än mina inlägg (om du orkat läsa hela tråden)?

Vill du diskutera vad som är rätt eller fel i tråden så kom med konstruktiv kritik där du förklarar din tanke eller åsikt. Att bara skriva är du galen tillför absolut inget till en tråd, mer än att den med stor sannolikhet kommer att spåra ur.

Jag har sagt mitt i detta ärende nu. Alla andra inlägg fortsätter hålla tråden i liv, på gott eller ont för Lelles (beroende vad som skrivs).

Utifrån alla inlägg i tråden kan vi säkert alla lära oss något. Jag/vi som kund(er) samt Lelles i deras sätt att hantera kunder.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag är ingen anhängare av trådar där företag och andra näringsidkare hängs ut utan möjlighet att försvara sig. I denna tråd har dock den berörda firman getts chansen och även bemödat sig att svara, därför skriver jag ner mina erfarenheter:

Den enda stora MC-firma i Stockholms- och Uppsalaområdet som har mitt förtroende och därigenom får mina pengar är Din MC. Mina erfarenheter är att personalen hos alla andra stora varuhus - söder om stan, mitt i stan såväl som i Uppsala - är ytterst dåligt pålästa och ointresserade men lik förbannat kaxiga och arroganta i sitt kundbemötande. Dessa firmor bör omgående skicka en spion till Din MC. Vem vet, ni kanske lär er något som förbättrar ert rykte och ökar er försäljning. Tills detta sker handlar jag bara hos Din MC eller hos mina betydligt mindre, lokala alternativ.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Jag vill inte vara sådan men då jag känner till marknaden rätt bra på 600rr så antar jag att detta är din

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=64439

Varför skulle någon köpa din hoj till det priset när annonsen under finns

http://www.blocket.se/jamtland/Honda_CBR_600RR_NY_Med_Rtg_Fullkit_27956544.htm?ca=8&w=3


Bägge är oprutade och den nedre annonsen har 5 års garanti.

Garanti finns det kvar på min me. Sen e det lite skillnad på utrustning som sitter på hojen. Jag kan slänga på alla orginal delar o sälja min för 65-70k sen så e
Det så att när jag la
Ut min annons på blocket så fanns det 2 st som lagt sig strax över 80k me ca samma mil men helt orginal så ja just då kändes det priset ok. Sen la jag ut den för att kolla om nån nappa på det priset. O jag har haft en seriös som hört av sig som jag kanske säljer hojen till.. O ja han pruta men det e inga större summor
Det handlar om.
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Ett företag med korrekt kundbemötande hade hanterat det här utanför ett publikt forum, att dom ens svarar här med mer än att dom beklagar kundens upplevelse och ber han ta kontakt eller ringa för att lösa detta visar hur rätt kunden har i att dom kanske har lite att jobba på vad gäller kundbemötande. :7peta
 

mojja83

Guest
Garanti finns det kvar på min me. Sen e det lite skillnad på utrustning som sitter på hojen. Jag kan slänga på alla orginal delar o sälja min för 65-70k sen så e
Det så att när jag la
Ut min annons på blocket så fanns det 2 st som lagt sig strax över 80k me ca samma mil men helt orginal så ja just då kändes det priset ok. Sen la jag ut den för att kolla om nån nappa på det priset. O jag har haft en seriös som hört av sig som jag kanske säljer hojen till.. O ja han pruta men det e inga större summor
Det handlar om.


Jag hoppas du får det du begär.

Jag har köpt två 600rr 08 or detta år bra mycket mer smetade än den du kränger bägge har hade gått under 700 mil vid inköp.

Den ena handlades för 60k och den andra för 52k.

Säg till om du får 80 för din då säljer jag båda mina DiRect.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Nej, jag är inte galen. Men jag jobbar i en bransch där seriöst kundbemötande är A och O samt att man gör sitt yttersta för att hjälpa en kund (utan att ljuga, vara otrevlig eller typ slänga på luren). Uppfyller jag inte ovanstående blir jag inte anlitad och/eller långlivad i branschen. Därför förväntar jag mig att andra också ska klara av den biten av sitt jobb.

Och blir jag automatiskt galen sett från Lelles svar? Måste det inlägget vara mer sant än mina inlägg (om du orkat läsa hela tråden)?

Vill du diskutera vad som är rätt eller fel i tråden så kom med konstruktiv kritik där du förklarar din tanke eller åsikt. Att bara skriva är du galen tillför absolut inget till en tråd, mer än att den med stor sannolikhet kommer att spåra ur.

Jag har sagt mitt i detta ärende nu. Alla andra inlägg fortsätter hålla tråden i liv, på gott eller ont för Lelles (beroende vad som skrivs).

Utifrån alla inlägg i tråden kan vi säkert alla lära oss något. Jag/vi som kund(er) samt Lelles i deras sätt att hantera kunder.

Låt mig förklara, jag läste hela tråden, nickade igenkännande åt allting eftersom jag själv har historier om Lelles uselhet nog att fylla en tråd till.

Men fastnade, visst förstår jag att deras mail inte är mer värt än ditt, men om du hasade runt där i fem timmar på riktigt, fuckade upp det med alla rekvisitioner och skrev en tråd om det, då är frågan berättigad:7peta
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Nej, jag är inte galen. Men jag jobbar i en bransch där seriöst kundbemötande är A och O samt att man gör sitt yttersta för att hjälpa en kund (utan att ljuga, vara otrevlig eller typ slänga på luren). Uppfyller jag inte ovanstående blir jag inte anlitad och/eller långlivad i branschen. Därför förväntar jag mig att andra också ska klara av den biten av sitt jobb.

Och blir jag automatiskt galen sett från Lelles svar? Måste det inlägget vara mer sant än mina inlägg (om du orkat läsa hela tråden)?

Vill du diskutera vad som är rätt eller fel i tråden så kom med konstruktiv kritik där du förklarar din tanke eller åsikt. Att bara skriva är du galen tillför absolut inget till en tråd, mer än att den med stor sannolikhet kommer att spåra ur.

Jag har sagt mitt i detta ärende nu. Alla andra inlägg fortsätter hålla tråden i liv, på gott eller ont för Lelles (beroende vad som skrivs).

Utifrån alla inlägg i tråden kan vi säkert alla lära oss något. Jag/vi som kund(er) samt Lelles i deras sätt att hantera kunder.

Låt mig förklara, jag läste hela tråden, nickade igenkännande åt allting eftersom jag själv har historier om Lelles uselhet nog att fylla en tråd till.

Men fastnade, visst förstår jag att deras mail inte är mer värt än ditt, men om du hasade runt där i fem timmar på riktigt, fuckade upp det med alla rekvisitioner och skrev en tråd om det, då är frågan berättigad:7peta
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top