Klart att du ska ha en Moto Guzzi. Det begriper väl vem som helst?

Guzzin är coolare, även om de stora ögonen på Stelvio kan verka lite udda. Den är ett statement.
BMW GS är mainstream och körs av varenda människa som vill se ut som att de är på väg till Nordkapp (fast i verkligheten är det ganska få som är på väg dit).
Om Stelvio/NTX känns onödigt stor och tung (för de är faktiskt stora och tunga) så är V85 ett bra val. Mer sofistikerad (bra/dåligt?) men nättare i måtten, fast fortfarande med Guzzi-karaktär.
Sedan såg jag att du nämnde Quota som också är hög och tung, men charmig. Vibrerar och brôtar på ett mycket underhållande sätt. Härligt! Fast Quota är ju runt 25 år gammal och reservdelstillgången kan göra ägaren nervös. Mycket är förstås standard Guzzi från "the days" men vem har t. ex. plastdelar på lager till en hoj som tillverkades i mindre än 800 ex? Med detta sagt saknar jag min svarta Quota som jag ägde för några år sedan. *suckar lite*