Lelles dåliga (läs obefintliga) kundbemötande.

dnepr

Vinglig på 2 hjul
Gick med
13 Apr 2011
Ort
Knutby
Hoj
Gsx-R 1000 -2002
Har själv bojkottat Lelles för länge sen. Däremot om ni absolut måste handla kläder där så gör det av Mohammed, Duktig kille som är hjälpsam och vet vad han gör.

Personligen handlar jag i fortsättningen bara på din mc. Serviceminded killar som trots missförstånd från båda sidor fixade och trixade så jag skulle få med mig den tänkta hojen hem. Stor guldstjärna till dom. (ännu större när jag får min europalykta istället för englandslykta till Gixxern) :)

Edit: Den lyktan fick jag postavi om idag, så nu är jag mer än nöjd :)
 
Last edited:

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Var på väg dit igår och ringde efter vägen för att kolla att de hade delen hemma. Det kan inte jag se sa killen, det går till så att om du beställer av oss på nätet så skickar vi om vi har eller beställer själva och skickar sedan.

Jag är på väg till er upprepade jag och vill inte åka i onödan. Vänta så ska jag se då sa killen. Efter ett tag fick jag besked att delen inte fanns och han frågade om de skulle ta hem den. Jag upplyste dem om att det gör jag lika bra själv så går det fortare och blir ungefär halva priset inkl. frakt från England.

Helt OK att de har påslag för att kunna bedriva verksamheten men det vore bra om det framgår på deras hemsida om en produkt finns hemma eller inte.
 

Jerka84

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Täby
Hoj
Honda CBR 954rr / ShovelChopper
var på lelles idag och köpte nya dojjor, bra hjälp och trevligt bemötande (och bra pris).

likadant när jag köpte ny hjälm i fjol.

har köpt och beställt delar ett antal gånger därifrån också, har ibland fått vänta på leverans dock när dom inte haft det på lager. men jag har nog alltid gått därifrån nöjd :tummenupp
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Får säga som Bells.

Är man på Bike så blir man nästan lite skamsen när man bara tittar lite :rodnar
Kommer nästan direkt fram en säljare och frågar om man behöver ha hjälp med nästan vadsomhellst :lol
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Skoja du me mig nu elle? Bike må va bra på att bemöta kunder men att handla från dom en mc tex o lämna sin egen i inbyte e
Ju o bli skinnad.. Jag har alltid älskat bike sen jag va i 14 års åldern o stog där inne o drömde mig bort bredvid en honda. Men! Det sissta jag haft me dom o göra va fan nog.. Tänker inte gå in på detalier men men.. Juu större man blir desto lättare att blåsa folk! Hoppas ni inte går på den lätta! Sälj privat o köp när ni har stålar i handen endå gången ni har en chans mot sånna företag!

Du behöver inte oroa dig.
Eftersom att det är jag som står för alla fordonsköp så blir det aldrig av en butik eller till en butik.
Jag vet att butiken köpt fordonet billigt och säljer det så dyrt det bara går, eller så ger dem så lite som möjligt för det i inbyte.

Enda gången jag kan tänka mig att köpa en ny hoj är om jag skulle bli rik för då skulle jag köpa en MV-Agusta F3 ORO :kär
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Du behöver inte oroa dig.
Eftersom att det är jag som står för alla fordonsköp så blir det aldrig av en butik eller till en butik.
Jag vet att butiken köpt fordonet billigt och säljer det så dyrt det bara går, eller så ger dem så lite som möjligt för det i inbyte.

Enda gången jag kan tänka mig att köpa en ny hoj är om jag skulle bli rik för då skulle jag köpa en MV-Agusta F3 ORO :kär

Jag känner att jag kanske gick påt lite hårt men fan va det känndes som en blåsning... Vet inte men tyckte jag fick ett riktigt skit pris o då e det endå så att jag inte förväntat mig o få bra för min hoj... va vet jag min hoj kanske ha sjunkit i värdet soppas mycket.. Snacka me en polare som bytte in o han fick bättre betalt än va han typ hadde fått om han sålde på blocket..Ber i alla fall om ursäkt o ni får gärna bortse från mitt inlägg kanske andra som får bättre erbjudande än mig:tummenupp Men min tanke e fortfarande att bättre o ha stålarna i handen än att göra inbyte om man köper hos handlare.. Det e hittills min erfarenhet:tummenupp
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
fick bra service som fan från lelles denna gången.
beställde i måndags eller tisdags och fick paketet idag.
mycket bra denna gången!!!!:banana
 

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Bålsta
Hoj
KTM 790 Duke
Kan verkligen inte rekommendera lelles internet shop. Beställde en grej i mitten av juni och fick en orderbekräftelse, stod inget om att varan inte fanns i lager. Sen hörde jag ingenting på en månad, så jag mailade och frågade. Efter några dagar fick jag svaret att det precis fått hem delen och ska skickas omgående. Det tog 2 veckor till innan jag fick hem delen. Grymt dåligt för att vara på 2000-talet. Just det att man inte får något besked om när man får sin vara gör det extremt omodernt.

Så vill ni ha era varor inom rimlig tid så använd INTE lelles webshop!! Och när man försöker ringa så svarar ingen, fast så är det ju generellt för mc butiker i Sthlm-Uppsala området.
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Antingen finns det 2st olika Lelles, eller också så är turen väldigt ojämt fördelad :) Beställde senast grejer till länkaget på grabbens Honda-cross, ringde på torsdag vid 16 och frågade om det fanns chans innan helgen, "lovar inget man skall göra vad jag kan", hämtar paketet på konsum (postens utlämningsställe) kl. 15 på fredag. Har bara haft problem vis 2 tillfällen och då har dom verkligen ansträngt sig för att lösa det. Guldstjärna till Mohamed naturligtvis, men även övriga har varit ok.
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Tur verkar det vara att man kör KTM då jag beställt massor av diverse motor och chassidelar därifrån. Alltid fåt grejerna 2-3 dagar senare . Nemas problemas
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Har beställt mycket på Lelle´s, både till Hondan och Husabergarn. Har aldrig upplevt något krångel eller långa väntetider ifrån dem. Priserna kan väl diskuteras, men med tanke på lokalhyra mm. så känns väl även det rimligt.
Så jag kan inte göra annat än att ge Lelle´s tummen upp för både snabb och bra service! :tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Beställde kopplingswire till Suzukin och nytt bromshandtag (det billigaste). Två veckor senare kunde jag hämta ut komplett kopplingswire med wirehöljet och alla rörbitar. Bara skruva dit.
Likadant med bromshandtaget. Bara skruva dit. 100% passning.
Jag är nöjd. :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Beställde kopplingswire till Suzukin och nytt bromshandtag (det billigaste). Två veckor senare kunde jag hämta ut komplett kopplingswire med wirehöljet och alla rörbitar. Bara skruva dit.
Likadant med bromshandtaget. Bara skruva dit. 100% passning.
Jag är nöjd. :)

Är du van vid att det annars brukar fattas delar eller behövs modifiering när du köper modellspecifika detaljer?
Förstår inte riktigt det fantastiska i två veckors leveranstid, samt att det passade, men visst är det bra att du är nöjd. :va
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Är du van vid att det annars brukar fattas delar eller behövs modifiering när du köper modellspecifika detaljer?
Förstår inte riktigt det fantastiska i två veckors leveranstid, samt att det passade, men visst är det bra att du är nöjd. :va

Jag har köpt rätt mycket datordelar genom åren (bygger själv)
och tyvärr har jag varit med om en del.

Jag ska bara ta två exempel
Komplett:
Beställer en högtalare från Komplett, den ska komma in om 14 dagar.
Leveranstiden flyttas framåt med sådär 14 dagar i stöten. Jag får mail varje gång.
Efter 6 månader tas min order bort. Om det får jag inget mail.
SBS data:
Beställer 4 singelside 256MB Samsung RAM. De finns på lager.
SBS ringer upp och säger att Samsung är slut men de har Siemens som passar.
När jag får minnena så kollar jag upp dem, de är dubbelsidiga, dvs behöver 4x2=8 rows på moderkortet. Moderkortet som levererats samtidigt från SBS data och moderkortet stöder max 6 rows.
När jag ber om att få returnera minnena blir svaret: "Kan du inte använda minnena till nått annat?"
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Bara haft positivt från lelles, inte beställt jättemycket men nått 10tal gånger (div. saker till olika märken) Har nog aldrig tagit över en vecka till att det fanns o hämta på utlämningstället.
 

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Ort
sthlm
Hoj
Långsam men underbar
Jag har alltid fått ett bra bemötande när jag vart och handlat ifrån lelles speciellt ifrån Mohammed väldigt kunnig och trevlig person som verklig vet vad han sysslar med vilket gjort att jag enbart köpt all min och tjejens utrustning ifrån lelles. Enbart servicen som jag fått av de gör att jag hellre åker ifrån sthlm - uppsala och slösar en massa soppa än att handla i sthlm butikerna där sortimentet är uselt och kundbemötandet :zpy

sen så när det gäller e-ordrar vet jag ingenting om. Just p.g.a att jag alltid är så nöjd när jag går där ifrån så är det ingen mening med att gå miste om den upplevelsen. För seriös hur ofta träffar man på personer som verkligen håller en hög nivå på sitt kundbemötande när man är ute i butik.. Finns hur många trådar som helst om olika firmor som knappt lägger märke till en när man trillar igenom dörren..
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top