Lelles dåliga (läs obefintliga) kundbemötande.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ja, ska man skratta eller gråta!
Svenska MC butiker suger överlag verkar det som...kundvård är inte ord som verkar vara relevant annat än i vackra texter på hemsidor.

Har besökt Lelles 2 ggr, & kommer aldrig sätta min fot där igen.

Edit: det finns EN MC butik i Stockholm som får massa plus, Triumph i Länna, numera även KTM ÅF, man känner sig alltid välkommen, alltid trevlig atmosfär, bra service! :tummenupp
 
Last edited:

Xtrm

Ninja
Gick med
22 May 2007
Ort
Mld
Hoj
Kawasaki ZX-636R 2004, Kawasaki ZX-6R 1999, Honda "Bobber" 400CB 1983, Yamaha YZF426 2001, Minimoto "Sport" 49cc
Fy vad tråkigt!! Tur att vi som bor på västkusten har BIKE Trollhättan, de är grymma tycker jag! Alltid fått kanonservice :) Så jäkla svårt är det inte att ge bra service heller! Jag jobbar själv med försäljning/kundservice/post och det tjänar verkligen ingenting till att hålla på så, tvärtom. De kommer ju förlora hur mycket kunder som helst. Väldigt dåligt! :huvet

Kan bara hålla med, mycket bra service på bike.

Har bara beställt en grej från Lelles - en växelspak till en cross. Det tog 5 månader...tur det var höst och vinter.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Handlade ställ o handskar hos Lelles i våras. Kan inte klaga på servicen. Gick nog igenom 6-7 olika innan jag var nöjd. Åkte hem med offert på ställ o handskar (15 % rabatt). Spanade på nätet några kvällar och bestämde mig sedan för att Lelles fick affären.
Åkte dit och hämtade ut de undanlagda grejjerna snabbt och smidig.
Så dom kan om dom vill...
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
varför skulle lelles ring FB och kolla om du kan köpa saker innan du har fått en rekvisition? Många företag kräver en rek. vid köp. Och det är 1 rek ett köp som gäller så skulle du köpa hjälm ena gången och ställ andra gången är det 2 rek. som behövs. Det är så det går till. När du ringde garage 24 om ett provställ så varför gjorde ni inte upp att det skulle skickas med du som referens till lelles? Varför skulle Lelles göra detta när du redan hade det klart?
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Problemet med större firmor är att dom blir ett "självspelande piano" dvs, dom MÅSTE inte anstränga sig för att få bra business...tyvärr blir det ett långsamt självmord till slut.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Var där veckan innan mc-mässan tidigare i år. Bra service trots att de var fullt upptagna med att packa för mässan. Rev ner massor med skinnställ o lät oss prova, goda råd om vilka ställ som passar vilka typer av "profiler".
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
köpte mitt kompletta ställ där. fick kanon service, den biten var suverän.
men fick ingen bra rabatt fast jag blivit lovad. så det var bara take it or live it.
kan ju inte åka hem till timrå tomhänt... så de tvar man ju lite grinig på.

så jag handlar nog aldrig mer därifrån.
 

Tetremnoll

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Nyköping
Hoj
V-twin
Jag har handlat där en gång. Kände mig, precis som någon tidigare i tråden skrev, mest i vägen när jag spanade. Visst, jag skulle bara köpa ett par stövlar. Men jag hade hoppats på lite mer service än vad jag fick.
 

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Hellhole
Hoj
GSX-R1000, -03
Tjena Fiffe, du skriver precis som butiksexpediten "M" på Lelles resonerade.
Man börjar ana oråd... :tungan

Hursomhelst, se svar 1-2-3 nedan.

varför skulle lelles ring FB och kolla om du kan köpa saker innan du har fått en rekvisition?

1. Mitt bolag Folksam sa att det går bra att fakturera dom på skadenumret (vilket även Sthlm MC-varuhus fixar). När inte det räckte för Lelles så fick de en rekvisition, som ena dagen dög men inte andra. Kan du svara på varför man agerar så? Speciellt eftersom Lelles såg rekvisitionen dag 1 och då var den OK till att köpa en hjälm men inget ställ. Den var även OK att maila dagen därpå om hjälmar fanns på lager.

Många företag kräver en rek. vid köp. Och det är 1 rek ett köp som gäller så skulle du köpa hjälm ena gången och ställ andra gången är det 2 rek. som behövs. Det är så det går till.

2. Stockholms mc-varuhus klarar ju sig utan rekvisition, bara de har skadenumret samt kan kolla upp ärendet med försäkringsbolaget. Varför fixar inte Lelles samma sak?

Hursomhelst, rekvisitionen var mer ett intyg som visade att jag har rätt till uttag av 2 st produkter med varsitt värde. Det var alltså inte skrivet som ett direkt köpeunderlag som krävde 2 st produkter vid samma köp (vilket en insatt säkert kan se). Intygets syfte var endast att visa åt en (misstänksam) försäljare att jag har rätt till utrustning av ett visst värde/styck som Folksam betalar (dvs Folksam själv hade inget behov av intyget för skadehanteringen). För Folksam spelade det heller ingen roll om faktureringen kom från en eller två butiker, så länge summorna stämde.

Återigen, oklarheter kunde Lelles lätt kolla upp med ett samtal till Folksam istället för att både strula samt vara otrevlig. Stockholms mc-varuhus fixar ju samma sak utan vare sig intyg eller dåligt kundbemötande.

När du ringde garage 24 om ett provställ så varför gjorde ni inte upp att det skulle skickas med du som referens till lelles? Varför skulle Lelles göra detta när du redan hade det klart?

3. Eftersom Garage24 meddelade att de kan skicka ett ställ gratis till någon butik, men det är inte jag utan butiken som får sköta leverantörskontakten med allt vad det innebär. Dessutom så ville ju Lelles inte alls ta hem något ställ från början, så varför skulle jag beställa ett dit om inte dom själv var med på detta (och tog emot stället och/eller återsände det)?
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Jag kan hålla med om att de "flesta" större mc firmorna kan ha en rätt trist attityd och ett dåligt serviceomdöme, men hur svårt är det egentligen att hålla en bra service mot kunder, annars ska man väl inte ens jobba i butik kan jag tycka. Själv lämnar jag en butik rätt snabbt om jag inte känner mig välkommen eller att de inte har tid och hjälper mig med det jag vill och önskar och är tillmötesgående. Annars dyker dessa trådar på olika forum upp, och företaget får dålig kritik och förlorar kunder, enbart för att kunden känt sig åsidosatt eller illa behandlad.

Jag kör Kawasaki, min tidigare hoj var en Z750 -11 och var och pratade med DinMC om att byta in den för att jag ville köpa en ZZR1400, men de var långt ifrån tillmötesgående och gav mig enbart ett otroligt dåligt skambud på min hoj och ingen rabatt överhuvudtaget på ZZR: en.
Gick då till AVAMC där såg allt otroligt ljust och bra ut, fick ett superbra pris på min gamla och bra rabatt + service, byte av drivpaket samt bakdäck på ZZR: en på köpet.

Så nog lönar det sig för företag, hur stora de än är, att behandla kunderna väl, då kommer man tillbaka. Personligen kommer jag inte sätta min fot på varken DinMC eller Lelles fler gånger, för mig är AVAMC bäst, och även MC varuhuset har varit bra mot mig.
 

Nirp

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
Norrort
Hoj
-98 Kawasaki ZX-6R (Såld), GSX-R1000 K5
Beställde för över 2 veckor sen packboxar, eftersom man inte får något leveransbesked så ringde jag 2 gånger idag, bägge gångerna blev jag bortkopplad efter 5 min kö i deras växel..

Har nu mailat och väntar svar inom någon vecka..

Någon som vet en affär som har det i lager?

Jag köpte packboxar till min gixxer på DinMC i Sollentuna igår, fanns på lager! Mailade och frågade först dock, fick snabbt besked. :)
 

pikeman59

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2008
Ort
Strängnäs
Hoj
Triumph Bonneville T100
Jag kan hålla med om att de "flesta" större mc firmorna kan ha en rätt trist attityd och ett dåligt serviceomdöme, men hur svårt är det egentligen att hålla en bra service mot kunder, annars ska man väl inte ens jobba i butik kan jag tycka. Själv lämnar jag en butik rätt snabbt om jag inte känner mig välkommen eller att de inte har tid och hjälper mig med det jag vill och önskar och är tillmötesgående. Annars dyker dessa trådar på olika forum upp, och företaget får dålig kritik och förlorar kunder, enbart för att kunden känt sig åsidosatt eller illa behandlad.

Jag kör Kawasaki, min tidigare hoj var en Z750 -11 och var och pratade med DinMC om att byta in den för att jag ville köpa en ZZR1400, men de var långt ifrån tillmötesgående och gav mig enbart ett otroligt dåligt skambud på min hoj och ingen rabatt överhuvudtaget på ZZR: en.
Gick då till AVAMC där såg allt otroligt ljust och bra ut, fick ett superbra pris på min gamla och bra rabatt + service, byte av drivpaket samt bakdäck på ZZR: en på köpet.

Så nog lönar det sig för företag, hur stora de än är, att behandla kunderna väl, då kommer man tillbaka. Personligen kommer jag inte sätta min fot på varken DinMC eller Lelles fler gånger, för mig är AVAMC bäst, och även MC varuhuset har varit bra mot mig.

Synd att jag inte jobbade på Din Mc då rå.
Välkommen in på Din Mc, Du ska se att det är nya tider nu. :krama
 

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Södertörn
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Tja vad säger man...
Jag har mer positiva erfarenheter av Lelles. Speciellt då vissa personer.
Har handlat utrustning där vid säkert 10 tillfällen och alltid känt att jag fått "rätt pris" och när det väl varit "min tur" stått i focus.

Trist att olika personer kan få så olika erfarenheter. :(
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Har tyvärr också dåliga erfarenheter av lelles.

Mitt första besök för komplett utrustnig gick toppen.

När de var tjejens (18 mil enkel resa) tur var vi där i 2 timmar utan hjälp de var upptagna med att slicka röv till någon lokal sponsrad cross snubbe.

Polarn köpte skinsställ där första dagen såg vi en söm som spruckit efter överenskommelse med lelles skulle han använda ställe sommaren ut för att sedan skicka de tillbaka till tillverkaren. När han fick tillbaka de ville lelles ha ersättning för tvätt av stället.

Mailade om lite packningar för ca 2 månader sedan fortfarande inte fått svar.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Tjena Fiffe, du skriver precis som butiksexpediten "M" på Lelles resonerade.
Man börjar ana oråd... :tungan

Hursomhelst, se svar 1-2-3 nedan.

Det där är enkelt att svara på... det var mest troligt inte lika mycket folk som stod o drog i personalen på mc-varuhuset. De få ggr jag varit där har de mest varit upptagna med att snacka med varandra. Så på så vis så är det ju toppen att de hjälpte dig med det hela men det är inte så det skall funka, det är ungefär som att de skulle gå till bankomaten åt dig o ta ut dina pengar.

Vad gäller Lelles och A-stars så kan det ju ha blivit groll när A-stars bytte agentur i Sverige... vet inte hur mycket de köper av Garage24 annars men det kan ju faktiskt vara där skon klämmer.

När jag själv varit där så har jag fått toppenservice, när jag köpte mitt första helställ så stod jag i stort sett på samma ställe hela dagen och bara provade alla ställen han kom springande med, totalt 10st. Hjälm fick jag mycket tips och råd om och köpte även den där... samma med handskar.
Andra gången så var det samma sak men då vart det Dainese istället för A-stars och än en gång så sprang han och hämtade ställ efter ställ...
När det stället sedan sprack i en söm och även dragkedjan till innerfodret så åkte jag dit med det och de kollade och upptäckte några fler sömmar som var undermåliga... stället skickades tillbaka till Dainese, när jag sedan inte hört nåt på 2 månader så ringer jag (detta var i vintras) och kollar för säsongen började närma sig... nä, de hade inte heller hört nåt men de löste det som så att jag kunde komma dit och hämta ett nytt istället.

Detta är vad jag kallar service. :tummenupp
 

gio

Medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
Svartsjö
Hoj
Triumph Tiger 800 XC, -11
Jag har lite blandade erfarenheter av Lelles, men mest bra.
När jag var där med tjejen för att köpa grejer till henne så var det svårt att få någon att hjälpa tilll. Jag vill helst att personalen ska kunna mer än jag om de grejer de säljer.
Men sen när vi beställde på nätet och beställde fel storlek var det inga som helst problem att byta, och fort gick det.
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Inte för att jag försvarar lökar men..

Ska du ha pengar av ett försäkringsbolag måste du följa rutinen..

SÅ en reka och den vanliga rutinen med självrisker och dylikt om det är aktuellt..

Man kan inte fakturera någon helt hejsan hoppsan.. Gör du fel kan det sluta med att du i princip gett bort grejerna.. Du kan inte skicka två fakturor eller en delfaktura rörande en reka från en FB.

Om du inte har underlag och papper med dig för att lösa det hela är inte lelles fel..

Sedan att någon inte tar hem ett ställ för 10 tuss för att du ska prova det. Whut?

Jag kanske är särdeles dum i huvet eller har boffat för mycket lacknafta idag men det låter inte speciellt konstigt i mina öron iaf.

Beställning = kostnad + frakt + 30 dagars fatkura.. Återsändes = frakt och prisavdrag. Iaf i min värd.. :va

Kan någon förklara för mig varför Lelles inte är snela hestar i detta samanhang? :confused:
 

Swanemar

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2012
Ort
..
Hoj
Kawasaki ZX-6R 2007
Aldrig handlat på lelles men som någon tidigare sa så har även jag turen att ha (relativt) nära till Bike. Eftersom jag är novis med allt vad som hör mc till så hjälpte de mig med hela kittet gällande utrustning (ställ, handskar, skor, ryggskydd, hjälm) och det tog sin lilla stund.

Däremot så stannade säljaren under tiden och hjälpte till och gav mig tips, han stod alltså inte och skruvade sig och såg ut som att han ville vara någon annanstans som vissa säljare gör.

Även jag har jobbat i butik och jag håller med om att bland det värsta du kan göra är att vara otrevlig/ ej tillmötesgående mot dina kunder.

Det är VÄLDIGT svårt att bygga upp ett gott rykte men extremt enkelt att få ett dåligt.
Ett exempel på detta är ju denna tråd: i skrivande stund ca 2300 som kikat på den.
 

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Hellhole
Hoj
GSX-R1000, -03
Kan någon förklara för mig varför Lelles inte är snela hestar i detta samanhang? :confused:

Du hade inte många rätt i ditt utlägg. Vad tror du om att läsa om och läsa rätt det som tidigare är skrivet? :fakta

Eller skippa lacknaftan... ;)
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top