Blev så förbannad på Lelles kundbemötande att jag kände för att skriva av mig.
Lite kort. Krashat och får ta ut nytt skinnställ samt hjälm på försäkring. Allt väl så långt…
Ringde Lelles tidigare i sommar och frågade om det var OK ta ut utrustning på skadenummer för att fakturera Folksam. Tyvärr gick det inte utan rekvisition enligt butiksexpediten (eftersom Lelles inte var initiativrik nog att ringa upp Folksam vid eventuella frågor och kolla att uttaget var OK).
Skaffar rekvisition (dvs ett intyg från Folksam där det står att jag har rätt till uttag av skinnställ av ett värde resp hjälm av ett värde), ringer till Lelles och får nu bekräftat av expediten att allt är OK. Frågar även om de har inne A-Stars SP-1 helställ eftersom det har fungerat tidigare för mig. Får nu (det lite överraskande) svaret att de inte har inne SP-1 och tänker inte heller ta hem ett för provning om jag så önskar.
Ringer leverantören Garage 24 och säger att jag är intresserad av ett SP-1 men hittar ingen butik att prova den nya designen av SP-1. Garage 24 säger inga problem, gå till någon butik i din närhet så fixar vi ett ställ skickat dit så du får prova.
Meddelar detta till Lelles, men får tjafsa en del i telefon innan Lelles går med på att kontakta Garage24 för att ta hem utlovade ställ (kostnadsfritt) åt mig.
Nu till finalen:
Åkte igår till Lelles för att prova ut den nya utrustningen. Tyvärr passade varken beställda SP-1 som jag önskade eller de övriga ställen Lelles erbjöd. Bestämde mig för en Shoei-hjälm, som tyvärr ej fanns hemma i min storlek och färg.
Sa åt Lelles att jag avvaktar med ställ, men vill ha hjälmen. Visade upp min rekvisition från Folksam och fick bekräftat att den var OK (dvs både rekvisitionen samt att jag avvaktar med ställ). Kom överens att jag mailar rekvisitionen imorgon om Lelles får tag på en hjälm åt mig hos leverantören.
Ringer idag för att kolla lagerstatus på hjälm och göra en beställning om hjälm finns. Får nu höra att Lelles inte godtar den rekvisition som de godkände igår (eftersom jag inte tar ut ett skinnställ också). De kräver en ny rekvisition igen av mig (utan att själv ta initiativet och kolla status eller frågetecken med Folksam). Ifrågasätter detta eftersom allt var OK igår och jag börjar bli less med allt strul från deras sida. Ifrågasätter även vad en ny rekvisition har att tillföra eftersom den kommer att hänvisa till samma skade/referensnummer. Och tycker Lelles någonting verkar fel kan de väl ringa upp Folksam själv.
Då får jag en uppläxning hur tillmötesgående de varit då de bemödat sig med att ta hem ett skinnställ så jag får prova. När jag säger att så gick det nog inte riktigt till och börjar berätta hur struliga och otrevliga de varit i sitt kundbemötande slänger butiksexpediten kort och gott på luren.
Med sådana butiker är det inte konstigt att internethandeln utomlands ökar. Lelles kan (enligt mig) vara en bra butik om man vill prova utrusning och sedan handla/beställa någon annanstans. Man får ändå i stort sett prova kläder själv i butiken för expediten ägnar inte många minuter till att hjälpa kunden (utan springer mest omkring andra ärenden trots relativt tom butik en måndag).
För att sedan gå till motsatsen i kundbemötande (dvs snabbt och smidigt), Stockholms MC-varuhus
. Jag ringer dit. Förklarar mitt ärende och situation. Frågar hur de vill kolla eller genomföra ett eventuellt köp utifrån en rekvisition. Får svaret inga problem, vi behöver bara skadenumret så kan vi ringa upp Folksam och kontrollera statusen. Sedan fakturerar vi dom. Klockrent.
Lite kort. Krashat och får ta ut nytt skinnställ samt hjälm på försäkring. Allt väl så långt…
Ringde Lelles tidigare i sommar och frågade om det var OK ta ut utrustning på skadenummer för att fakturera Folksam. Tyvärr gick det inte utan rekvisition enligt butiksexpediten (eftersom Lelles inte var initiativrik nog att ringa upp Folksam vid eventuella frågor och kolla att uttaget var OK).
Skaffar rekvisition (dvs ett intyg från Folksam där det står att jag har rätt till uttag av skinnställ av ett värde resp hjälm av ett värde), ringer till Lelles och får nu bekräftat av expediten att allt är OK. Frågar även om de har inne A-Stars SP-1 helställ eftersom det har fungerat tidigare för mig. Får nu (det lite överraskande) svaret att de inte har inne SP-1 och tänker inte heller ta hem ett för provning om jag så önskar.
Ringer leverantören Garage 24 och säger att jag är intresserad av ett SP-1 men hittar ingen butik att prova den nya designen av SP-1. Garage 24 säger inga problem, gå till någon butik i din närhet så fixar vi ett ställ skickat dit så du får prova.
Meddelar detta till Lelles, men får tjafsa en del i telefon innan Lelles går med på att kontakta Garage24 för att ta hem utlovade ställ (kostnadsfritt) åt mig.
Nu till finalen:
Åkte igår till Lelles för att prova ut den nya utrustningen. Tyvärr passade varken beställda SP-1 som jag önskade eller de övriga ställen Lelles erbjöd. Bestämde mig för en Shoei-hjälm, som tyvärr ej fanns hemma i min storlek och färg.
Sa åt Lelles att jag avvaktar med ställ, men vill ha hjälmen. Visade upp min rekvisition från Folksam och fick bekräftat att den var OK (dvs både rekvisitionen samt att jag avvaktar med ställ). Kom överens att jag mailar rekvisitionen imorgon om Lelles får tag på en hjälm åt mig hos leverantören.
Ringer idag för att kolla lagerstatus på hjälm och göra en beställning om hjälm finns. Får nu höra att Lelles inte godtar den rekvisition som de godkände igår (eftersom jag inte tar ut ett skinnställ också). De kräver en ny rekvisition igen av mig (utan att själv ta initiativet och kolla status eller frågetecken med Folksam). Ifrågasätter detta eftersom allt var OK igår och jag börjar bli less med allt strul från deras sida. Ifrågasätter även vad en ny rekvisition har att tillföra eftersom den kommer att hänvisa till samma skade/referensnummer. Och tycker Lelles någonting verkar fel kan de väl ringa upp Folksam själv.
Då får jag en uppläxning hur tillmötesgående de varit då de bemödat sig med att ta hem ett skinnställ så jag får prova. När jag säger att så gick det nog inte riktigt till och börjar berätta hur struliga och otrevliga de varit i sitt kundbemötande slänger butiksexpediten kort och gott på luren.
Med sådana butiker är det inte konstigt att internethandeln utomlands ökar. Lelles kan (enligt mig) vara en bra butik om man vill prova utrusning och sedan handla/beställa någon annanstans. Man får ändå i stort sett prova kläder själv i butiken för expediten ägnar inte många minuter till att hjälpa kunden (utan springer mest omkring andra ärenden trots relativt tom butik en måndag).
För att sedan gå till motsatsen i kundbemötande (dvs snabbt och smidigt), Stockholms MC-varuhus
