Lelles dåliga (läs obefintliga) kundbemötande.

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
GSX-R1000, -03
Blev så förbannad på Lelles kundbemötande att jag kände för att skriva av mig.

Lite kort. Krashat och får ta ut nytt skinnställ samt hjälm på försäkring. Allt väl så långt…

Ringde Lelles tidigare i sommar och frågade om det var OK ta ut utrustning på skadenummer för att fakturera Folksam. Tyvärr gick det inte utan rekvisition enligt butiksexpediten (eftersom Lelles inte var initiativrik nog att ringa upp Folksam vid eventuella frågor och kolla att uttaget var OK).

Skaffar rekvisition (dvs ett intyg från Folksam där det står att jag har rätt till uttag av skinnställ av ett värde resp hjälm av ett värde), ringer till Lelles och får nu bekräftat av expediten att allt är OK. Frågar även om de har inne A-Stars SP-1 helställ eftersom det har fungerat tidigare för mig. Får nu (det lite överraskande) svaret att de inte har inne SP-1 och tänker inte heller ta hem ett för provning om jag så önskar.

Ringer leverantören Garage 24 och säger att jag är intresserad av ett SP-1 men hittar ingen butik att prova den nya designen av SP-1. Garage 24 säger inga problem, gå till någon butik i din närhet så fixar vi ett ställ skickat dit så du får prova.

Meddelar detta till Lelles, men får tjafsa en del i telefon innan Lelles går med på att kontakta Garage24 för att ta hem utlovade ställ (kostnadsfritt) åt mig.

Nu till finalen:
Åkte igår till Lelles för att prova ut den nya utrustningen. Tyvärr passade varken beställda SP-1 som jag önskade eller de övriga ställen Lelles erbjöd. Bestämde mig för en Shoei-hjälm, som tyvärr ej fanns hemma i min storlek och färg.

Sa åt Lelles att jag avvaktar med ställ, men vill ha hjälmen. Visade upp min rekvisition från Folksam och fick bekräftat att den var OK (dvs både rekvisitionen samt att jag avvaktar med ställ). Kom överens att jag mailar rekvisitionen imorgon om Lelles får tag på en hjälm åt mig hos leverantören.

Ringer idag för att kolla lagerstatus på hjälm och göra en beställning om hjälm finns. Får nu höra att Lelles inte godtar den rekvisition som de godkände igår (eftersom jag inte tar ut ett skinnställ också). De kräver en ny rekvisition igen av mig (utan att själv ta initiativet och kolla status eller frågetecken med Folksam). Ifrågasätter detta eftersom allt var OK igår och jag börjar bli less med allt strul från deras sida. Ifrågasätter även vad en ny rekvisition har att tillföra eftersom den kommer att hänvisa till samma skade/referensnummer. Och tycker Lelles någonting verkar fel kan de väl ringa upp Folksam själv.

Då får jag en uppläxning hur tillmötesgående de varit då de bemödat sig med att ta hem ett skinnställ så jag får prova. När jag säger att så gick det nog inte riktigt till och börjar berätta hur struliga och otrevliga de varit i sitt kundbemötande slänger butiksexpediten kort och gott på luren.

Med sådana butiker är det inte konstigt att internethandeln utomlands ökar. Lelles kan (enligt mig) vara en bra butik om man vill prova utrusning och sedan handla/beställa någon annanstans. Man får ändå i stort sett prova kläder själv i butiken för expediten ägnar inte många minuter till att hjälpa kunden (utan springer mest omkring andra ärenden trots relativt tom butik en måndag).

För att sedan gå till motsatsen i kundbemötande (dvs snabbt och smidigt), Stockholms MC-varuhus :tummenupp. Jag ringer dit. Förklarar mitt ärende och situation. Frågar hur de vill kolla eller genomföra ett eventuellt köp utifrån en rekvisition. Får svaret inga problem, vi behöver bara skadenumret så kan vi ringa upp Folksam och kontrollera statusen. Sedan fakturerar vi dom. Klockrent.

Beställde för över 2 veckor sen packboxar, eftersom man inte får något leveransbesked så ringde jag 2 gånger idag, bägge gångerna blev jag bortkopplad efter 5 min kö i deras växel..

Har nu mailat och väntar svar inom någon vecka..

Någon som vet en affär som har det i lager?

har meilat dom om sula till sidi stövvel för ett par veckor sedan.
fick svar härom dagen.
svarade att jag redan beställt från ett annat ställe....

Man ska ALDRIG beställa något från Lelles som dom inte har i butiken, för man kan få vänta allt från några veckor till ett år på prylarna.

Jag har absolut inga bra erfarenheter av Lelles heller. Vänder mig enbart till MC varuhuset, AVA eller EBay nu mera!

Det verkar vara en liten nötta du stött på hos Lelles som tydligen missuppfattat det där med bemötande där vederbörande säljare kanske hade en lite dålig dag eller möjligtvis var i stort behov av en kurs i vett och etikett. :crash

Jag returnerade en del till Lelles för att få pengarna tillbaka...

Trots att dom kvitterat ut paketet så "har det kommit bort" får jag veta efter det att jag ringde och kollade statusen.
Ett par veckor senare vid påringning 17 eller så, har paketet hittats. -Om dom hade öppnat det? Så fan heller!!

Det gick säkert två till tre veckor till innan det öppnades, Återigen ringa och tjata med en massa ursäkter till svars. Därefter gick det ju undan iaf. fick mina pengar in på kontot två dagar senare..

Det var min första och sista affär med dom :zpy

Beställde för över 2 veckor sen packboxar, eftersom man inte får något leveransbesked så ringde jag 2 gånger idag, bägge gångerna blev jag bortkopplad efter 5 min kö i deras växel..

Har nu mailat och väntar svar inom någon vecka..

Någon som vet en affär som har det i lager?

Händer var och varannan gång man ringer dit....

Bara rent apropå, finns det mystery shoppers inom MC? Annars verkar det ju vara jävligt hög tid att börja med det för att säkra kvalitén på säljarna för företagen...

Jag har absolut inga bra erfarenheter av Lelles heller. Vänder mig enbart till MC varuhuset, AVA eller EBay nu mera!

Själv har jag bara bra erfarenheter av Lelles men inte särskilt bra av de andra två du nämner...

Personligen tror jag att just de stora (de som nämns i tråden) är de som såklart har flest kunder och därmed störst spectra av nöjda och missnöjda kunder.
Viktigast är att hitta en man är nöjd med, sen gör man klart för dem att man är nöjd med dem och tänker handla där i fortsättningen för då brukar rabatterna komma haglande också. :tummenupp
Själv har jag två butiker jag frekventerar och har bra med rabatt på båda.

Nu när läget är som det är och det kursar en MC-firma om dagen kan man ju tycka att sagda företag borde anstränga sig hårdare än någonsin för att motivera ett köp hos lokala handlaren istället för på nätet, men inte då.

Kan man inte ens bemöda sig att vara serviceminded så blir det ju ebay/FC/insert valfri nätnasare.

Lelles blåste mig på en hoj 1985 och sedan dess har dom inte fått en enda krona av mig, jag är jävligt långsint.

Var till Lelles för första gången för några veckor sedan, skulle helekipera en kompis som precis skaffat hoj. Å även om Lelles e stort borde väl en utrustningsaffär i 15000:- klassen vara intressant?!?? under vårt 2 timmarsbesök så fick vi hjälp med 2 saker: 1. Hämta makarna till stövlar å handskar, å de tog nog 20min å bara grejja de 2. Slå in 14900:- i kassan de gick iof ganska snabbt :) Nä, nå Lelles blire inge mer, kände oss mest ivägen där hela besöket.....

Var till Lelles för första gången för några veckor sedan, skulle helekipera en kompis som precis skaffat hoj. Å även om Lelles e stort borde väl en utrustningsaffär i 15000:- klassen vara intressant?!?? under vårt 2 timmarsbesök så fick vi hjälp med 2 saker: 1. Hämta makarna till stövlar å handskar, å de tog nog 20min å bara grejja de 2. Slå in 14900:- i kassan de gick iof ganska snabbt :) Nä, nå Lelles blire inge mer, kände oss mest ivägen där hela besöket.....

Oooh, jag känner igen det där och blir så jävla förbannad varje gång jag blir påmind om det.

Vilket är svårast; att få en MC-kunnig serviceminded, eller att få en serviceminded MC-kunnig?

Fy vad tråkigt!! Tur att vi som bor på västkusten har BIKE Trollhättan, de är grymma tycker jag! Alltid fått kanonservice :) Så jäkla svårt är det inte att ge bra service heller! Jag jobbar själv med försäljning/kundservice/post och det tjänar verkligen ingenting till att hålla på så, tvärtom. De kommer ju förlora hur mycket kunder som helst. Väldigt dåligt! :huvet

har helt andra erfarenheter ... dom gånger jag köpt grejjer där (hela första kittet tex) ... tjejjen lubba runt å trixxade å donade å frågade å tipsade (rätt fullsmockat i butiken,var där en lördag)

en kedja pajja på ett par Lindstrands braller , lämnade in, 4 dagar senare så kom dom på posten med en ny buff i paketet och med utbytt kedja på braxxorna

men jag e iofs snygg åxå :tungan

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back