Lelles dåliga (läs obefintliga) kundbemötande.

Fyllot

Bannad
Gick med
5 Jul 2012
Ort
stockholm
Hoj
aprilia RS125
Tror det är lite för många i denna tråd som har ett dåligt bemötande och förväntar sig att få både röda mattan utrullad och champagnen serverad.
 

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Beställde ett drev till 125an för en herrans massa år sen, tog nån månad att få det, och när jag fick det var det fel.

Men nog om det.
Funderar mer på det dära med att dom ska springa efter en hela tiden, som många verkar vilja. Är det bara jag som tkr det är rätt soft om jag kan spana runt lite i en butik utan att nån ska följa ens minsta steg. Vill jag då köpa något får man väl hojta till? Sen finns det ju affärer där personalen hellre snackar skit inne på säljarens kontor än å komma ut å vara kontakbar..
En rimlig sak att begära är väl att en säljare kommer fram och frågar om de kan hjälpa till.
Svarar man då att "man bara kollar runt lite" så torde en normal reaktion vara "Ok, säg till om ni/du behöver hjälp" och att de faktiskt står för det.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tror det är lite för många i denna tråd som har ett dåligt bemötande och förväntar sig att få både röda mattan utrullad och champagnen serverad.

Ja så är det nog. :3freak
Vi är ett helt gäng i den här tråden som är med i klubben "Svina hos Lelles".
Skita på trappen, kräkas på en GoldWing och spela amerikansk fotboll med Shoei-hjälmar. :smasha
Och som ordspråket säger: Säljaren har alltid rätt! :fakta
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tror det är lite för många i denna tråd som har ett dåligt bemötande och förväntar sig att få både röda mattan utrullad och champagnen serverad.

Wow, från stockholm, reggad Juli 2012 och klagar på kunder, sommarjobbare någonstans? :hihi
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
fattar inte , är alla som har blivit dåligt bemötta i MC butiker här lite halvdåliga på att ta för sig och faktiskt fråga om man behöver hjälp eller har andra undringar.

är man trevlig och öppen själv så blir man till 99% bemött på likande sätt .... har endast stegat ut ur en MC shop en enda gång det var när jag var intresserad av en Bandit 1250 , högg en säljare (som satt o slösurfa) och frågade endel , sen frågade jag om han kunde rulla fram den (den stog lixom i hörnet,svårt att syna den då)....vart ett jävla stånkande å stönande .. hää skit i det sa jag bara , det verkar för besvärligt ... sen tack o hej ha en trevlig dag :) ( AVA mc förövrigt)

är man som person kanske lite tillsluten och butter eller blyg är det iofs säljarens jobb att få kunden ifråga att känna sig väl till mods ... antingen svassa runt som en butler eller hålla sig i bakrunden och vara behälplig vid minsta tendens av kontaktsökeri från kund.

jobbar själv med kundkontakter varje dag där kunden redan är halvt sur iomed att denne eller någon annan har bucklat till dennes bil ... mitt jobb är att få dom lite gladare och känna sig nöjda när dom kommer hem , även endel av min lön baseras på det ... men kanske 10% av alla på ett år är missnöjda oavsett vad man gör , missnöjda med jobbets utförande,missnöjda med smaken på gratiskaffet,missnöjda med fan färgen på väggarna i kundmottagningen....då är det inte lätt kan jag lova :4skrika ... men tillhör jobbet tyvärr :krama
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Tror det är lite för många i denna tråd som har ett dåligt bemötande och förväntar sig att få både röda mattan utrullad och champagnen serverad.

Kunden betalar din lön, så det minsta man kan begära är att säljaren ska göra sitt jobb. Vill de bara stå o ta betalt kan de lika bra ta ett jobb på ica. Bliip bliip, bliip bliip.......
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag ställer mig samma fråga många nästan varje gång jag är i en MC-butik. Varför är personalen så fruktansvärt omotiverad, ohjälpsamma och ibland rent av inte i butiken alls?

Vet att jag skrivit i en annan tråd om när jag skulle köpa skor och säljare inte ens bemödade sig att gå ut bakirfån disken utan istället hängde sig över kanten. Visst, det var inte några jättesummor, kanske 700:- eller så, men butiken var fan helt tom förutom jag och tjejen.

Tack och lov har mina lokala handlare ryckt upp sig och varit mycket trevliga att ha och göra med den senaste tiden.

Så tummen upp för både Lillemans MC och Adde moto:tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Tror det är lite för många i denna tråd som har ett dåligt bemötande och förväntar sig att få både röda mattan utrullad och champagnen serverad.

om det är så man säljer eller får köparen att köpa så är det bara leverera! (Säljare själv)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Se inlägget under! Som Pucko säger är de bra gällande allt. De har varit mycket hjälpsamma!

Som sagt bike är väldigt BRA på att sälja saker, trevliga tillmötesgående osv, men när personer i min närhet har spenderat runt en mille på hojar där och de lämnas in för service FÖR just de stämpel och garanti och vissa saker inte byts för att det är jobbigt, då börjar jag undra iaf men det kanske är bara jag?? Finns många här omkring som ratar bike pga av liknade saker ex service och garanti åtaganden.. Men ni betalar säkert gladeligen för något som inte ens utförs:arsele

För mig som läser om blandat annat garanti/kvalitet så är det för mig väldigt viktigt ibland viktigare för få återkommande kunder hur försäljaren tacklar dessa typer av problem som faktiskt uppstår.. Fast jag kanske har fel där med??:huvet
 

Fyllot

Bannad
Gick med
5 Jul 2012
Ort
stockholm
Hoj
aprilia RS125
Kunden betalar din lön, så det minsta man kan begära är att säljaren ska göra sitt jobb. Vill de bara stå o ta betalt kan de lika bra ta ett jobb på ica. Bliip bliip, bliip bliip.......

Du verkar ha missat att kundservice försvann för väldigt länge sen. Ingen har tid, ingen har engagemanget och kunderna är snorkigare. Men jag antar att det krävs ett fyllo för att förstå det.

:hojraket
 

Antec

Att vara lycklig, Är väl inte OLAGLIGT
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Mjölby
Hoj
-08 Honda cbr 1000
Jag kollar alltid på gevensmcdelar först. Där får man de man betalar för. Har aldrig talat med dom, men mailat massa och man brukar oftast få sakerna inom 2 dagar. En sak gick sönder efter att garantin gick ut. Mailade och sa detta och han gav mig halva priset på en ny som plåster på såren.. Men som sakt de är inte många mc affärer som är nått att ha..
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Som sagt bike är väldigt BRA på att sälja saker, trevliga tillmötesgående osv, men när personer i min närhet har spenderat runt en mille på hojar där och de lämnas in för service FÖR just de stämpel och garanti och vissa saker inte byts för att det är jobbigt, då börjar jag undra iaf men det kanske är bara jag?? Finns många här omkring som ratar bike pga av liknade saker ex service och garanti åtaganden.. Men ni betalar säkert gladeligen för något som inte ens utförs:arsele

För mig som läser om blandat annat garanti/kvalitet så är det för mig väldigt viktigt ibland viktigare för få återkommande kunder hur försäljaren tacklar dessa typer av problem som faktiskt uppstår.. Fast jag kanske har fel där med??:huvet

Ok, jag har köpt hoj, reservdelar, personlig utrustning och gjort all min service där på min nuvarande och föregående hoj. Det har även förekommit diverse garanti åtgärder som har varit som inte har ingått i den ordinarie 5 års garantin, som dom har jobbat med att jag ska få ersättning för. (lack som hade släppt) Och dom fixade halva ersättningen från Honda på goodwill. Jag förstår faktiskt inte varför du klagar på en försäljare som du själv inte är kund hos? Om du ska gnälla på en firma här på internet kan du väl komma med egna erfarenheter? Om man lyssnar på andras gnäll kan det lika gärna vara överdrivet flera gånger om, det brukar ofta finnas 2 sidor av ett mynt.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Första gången jag var till Lelles var jag där själv. Till min förvåning fick den här tanten väldigt bra hjälp att hitta storlekar och prova jackor. Andra gången hade jag hela familjen med. Maken fick jättebra hjälp, av samma killa som jag tidigare. :tummenupp Sist vi var där fick jag hjälp av en tjej! Hon var väldigt hjälpsam. Vi kan definitivt inte klaga på den service vi fått.

Men det blir ju inte samma sak som hos handlarna hemma. Både hos Fotta och Lundgrens får vi jättebra service. Flera gånger har de tagit hem det jag velat ha, och fort går det. :tummenupp

Kan inte säga detsamma om Touringbutiken. Där kan man vara enda kund, och komma och gå utan att någon frågar vad man sökte... :confused:

Men visst, även vi handlar på internet emellan åt. Både hos svenska och utländska företag. Men om vi alla gör så hela tiden , så kommer det inte att finnas några handlare kvar som man kan prova IRL hos. :glömdet
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ok, jag har köpt hoj, reservdelar, personlig utrustning och gjort all min service där på min nuvarande och föregående hoj. Det har även förekommit diverse garanti åtgärder som har varit som inte har ingått i den ordinarie 5 års garantin, som dom har jobbat med att jag ska få ersättning för. (lack som hade släppt) Och dom fixade halva ersättningen från Honda på goodwill. Jag förstår faktiskt inte varför du klagar på en försäljare som du själv inte är kund hos? Om du ska gnälla på en firma här på internet kan du väl komma med egna erfarenheter? Om man lyssnar på andras gnäll kan det lika gärna vara överdrivet flera gånger om, det brukar ofta finnas 2 sidor av ett mynt.

Jag har aldrig sett ett mynt utan två sidor heller. :dummer

Men nu är de så här serru, om en potent kund köper ny hoj varje år kanske man skall vara rädd om den så kallade A-kunden? När man skall byta låt säga stift, luft filter, olja och filter kanske man borde göra det och inte skita i 2st stift och luftfiltret? Sen att ni har jätte bra erfarenhet av bike thn är väl jätte bra? Jag har det inte, OCH det är min erfarenhet, eller hur? Jag köper ibland saker på bike, men serva mina hojar gör jag själv eller hos en som gör det jag ber om! :krama
 

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Hellhole
Hoj
GSX-R1000, -03
Glömde förresten en sak i tidigare inlägg. För de som vill fråga efter eller kanske prova/köpa det så kallade lagerförda skinnstället så är det ett svart Alpinestars SP-1 helställ i storlek 52 (i nya designen).

Orsaken till att jag nämner detta är att Lelles förhoppnings får ”Walk the Talk” och antingen bli avslöjade med byxorna nere eller leva sin lögn fullt ut (dvs en släng av moment 22 ;) ).

För övrigt, tack för alla synpunkter i tråden och trevlig helg till er alla. :tummenupp
 

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Uddevalla
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
För mig som läser om blandat annat garanti/kvalitet så är det för mig väldigt viktigt ibland viktigare för få återkommande kunder hur försäljaren tacklar dessa typer av problem som faktiskt uppstår.. Fast jag kanske har fel där med??:huvet

Det kan jag inte svara på, för Nikel fixar allt sånt på Kawagustan själv :)
 

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
Jag har väntat en vecka på ett kopplingskit som de hade i lager, ska väl ringa nästa vecka och fråga ut praktikanten :) PS, har bara slummat igenom 1a sida..
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Jag köpte skinnställ och handskar på lelles och fick mycket bra hjälp.Provade flera olika ställ och fick både hjälp med att välja rätt storlek och smakråd.Säljaren följde med mig så att jag fick prova att sitta på (min cykel) så att jag kände att det var rätt storlek.Jag fick både tips och råd om vilka handskar som gav bäst skydd och färgval så att dom matchade till stället.Dom fanns dock inte hemma i rätt färg så dom skickades med post några dagar senare.Han prutade själv 15% på handskarna innan jag ens öppnade munnen.Nej jag kan inte klaga på lelles.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Fy vad tråkigt!! Tur att vi som bor på västkusten har BIKE Trollhättan, de är grymma tycker jag! Alltid fått kanonservice :) Så jäkla svårt är det inte att ge bra service heller! Jag jobbar själv med försäljning/kundservice/post och det tjänar verkligen ingenting till att hålla på så, tvärtom. De kommer ju förlora hur mycket kunder som helst. Väldigt dåligt! :huvet

Skoja du me mig nu elle? Bike må va bra på att bemöta kunder men att handla från dom en mc tex o lämna sin egen i inbyte e
Ju o bli skinnad.. Jag har alltid älskat bike sen jag va i 14 års åldern o stog där inne o drömde mig bort bredvid en honda. Men! Det sissta jag haft me dom o göra va fan nog.. Tänker inte gå in på detalier men men.. Juu större man blir desto lättare att blåsa folk! Hoppas ni inte går på den lätta! Sälj privat o köp när ni har stålar i handen endå gången ni har en chans mot sånna företag!
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top