...Naturligtvis finns det gränser, men har man drag och är i mellanregistret finns det ingen anledning att ned på en lägre pinne och hålla sig på de högre varven, blir bara ryckigt.
Jo det finns EN bra anledning. Det är förbaskat KUL att dra på tvåan även med en Gixxer-1000!

Många säger åt mig att åka på trean ut på Anderstorps långraka men jag som börjat med 600 och 750 hojar och är van att växla som en liten blå tycker att det är tråkigt att åka på vridet. Tvåtaktskaraktär med hyyyysterisk toppeffekt är min melodi
Kommer inte ihåg exakt men försökte räta upp den vill jag minnas sen började banans kant komma närmare. Tror inte det va frivilligt att jag kom så inpå tanken. Men va i utgången av Esset så jag borde ha gett för ojämn gas eller att det låg nåt på banan som gjorde att det släppte.
Låter lite som min sista vurpa, ut på start/mål på Mantorp 2008. Liiite för mycket gas gjorde att det släppte bak och så pass tvärt att jag också kastades upp på tanken när det greppade igen.
Precis som du trodde jag att jag skulle kunna rädda de efterföljande styrslagen (styrstopp till styrstopp) men tyvärr for jag i backen till slut och bröt dessutom skulderbladet
Detta berodde på ett par saker:
1. För mycket gas i utgången av kurvan!
2. För lite häng med överkroppen
3. Slitet BT-002 race bakdäck (inte bra)
4. Ville komma ikapp kompisen på större och nyare hoj, ännu fortare.
Jag har gett mig själv en stor skopa självkritik efter denna vurpa. Jag skulle på bröllop dagen efter och sambon var måttligt nöjd med att hämta mig på akuten i Linköping
I mitt fall var blicken på rätt ställe men i ditt fall låter det som du fick lite blicklåsning eftersom du minns bankanten hellre än snabbhögern upp mot Ejes. Esset är ju roligt men det kräver att man tar rätt spår redan från början för att komma ut på bästa sätt.