Kurvteknik - nedlägg - gaspådrag... däcksläpp?

Låter intressant =) Om det inte är något besvär så är sådant material alltid intressant.

Stod o surra med en donna från SMC idag och blev tipsad om att de skulle köra igång på Järfälla nu också, start imorgon. Nu har jag inget bakdäck värt att köra på dock :huvet men nästa gång ska jag försöka få vara med. Sen ska jag ta tag i de lite "större" kurserna nu och kolla vilka möjligheter som finns och passar mig både kör och tidsmässigt.

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=635

Bakdäcket håller länge till, om du bara hittar lite kurviga vägar:):)

Bakdäcket håller länge till, om du bara hittar lite kurviga vägar:):)

Det är verkligen lite fel på dig va?

Det där bakdäcket är DÖTT! Ingen får ut säkra mil ut det där längre, och definitivt inte på gata. Även om man kan (vilket är ren jävla idioti av dig att föreslå eftersom det är en noob som frågar) hålla ett sånt tempo att man knappt kör på däckets mitt så blir det sjukt svårt att få temp i det när det inte finns nåt gummi kvar.

Nu har jag inget bakdäck värt att köra på dock :huvet men nästa gång ska jag försöka få vara med.

Gör dig själv en tjänst och lyssna inte på ALLA tips du får. Det finns för många tomtar i världen för att det ska vara en bra idé. Byt däck, boka BKK och lär dig från grunden så kan du bli snabb utan olyckor. Tro mig, det är roligare.

Last edited:
Det där bakdäcket är DÖTT!

Jo alltså jag må vara noob men jag är inte förståndshandikappad :3freak Alltså ingen anledning till att oroa sig för att jag skulle misstolka Tocar´s ironi =)

Sista vändan med däcket efter att jag noterat detta gick det så långt att jag släppte förbi allt, t.o.m. förortsstylad 318 med tre extra utblås, konstig belysning och förmodat trasigt ryggstöd på förarplatsen.

Nytt däck införskaffat, restat var det men inget ont som inte för något gott med sig = tre veckor färskt :tummenupp Skapligt vägljud från det men annars har jag inte hittat något att klaga på, mönsterdjup/nytt är 6-7mm.

Hade hunnit köra bort det mesta av såpan innan, idag var det dags för det att få bekänna färg var det tänkt. Var första rundan i lite "aktivare" tempo och ja... Äh! Det här är ju internet, ni vet ju inte. Jag satte etapprekord till höger och vänster, dom andra förvann som möten i backspegeln och jag har minst filat av hälften av knäpuckarna :D:D:D

Tillbaka till verkligheten. Hade svårt att hitta ett flyt och blicken var inte alltid där den skulle, nåväl försökte att inte stressa när det blev avstånd till de bättre och den biten kändes bra iaf. Kommer ihåg från förra sommaren när jag körde mina första gruppkörningar och jag tog i lite mer än vad jag borde, resultatet var otaliga paniksvettningar och allmänt slutkörd efter varje pass. Så är dock inte fallet längre, tar det i lagom takt och jobbar sig uppåt/försöker få bättre flyt för nej det handlar inte bara om hastigheten.

Jaja återigen så ska det bli kul att försöka få till någon form av banträning, det behövs! Lite ippphonemedia från dagen:

Ja som vi ser är CB´n alltid redo medans dom där orangea måste få lite översyn innan :D
attachment.php

attachment.php

attachment.php

Utmärkelse till årets sämsta bild är...
attachment.php

[YOUTUBE-ID]QCqzXiv29X0[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]yLfLBX_FQd4[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]JUM6vQ6LWjc[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]Is3G9GYAvY4[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• TRP1.jpg
    TRP1.jpg