Tackar för engagemanget!

Tog lappen juni/09 så har mycket kvar att lära, japp jag är lite nojig. På asfalt har det inte släppt vid kurvtagning förutom vid uppenbart misstag. Kort o gott det har inte släppt pga gaspådrag genom en torr kurva. Sen att man fått spasmer i foten och petat i en för låg växel, kört grus (annan hoj) och ålat omkring i det blöta och/eller vid väl kall vägbana i nov/dec är en annan kopp of te.
Ett Michelin Road 2 skulle lagts på imorse men visa sig blivit restat så nu siktas det på början av nästa vecka. När åf ringde upp igår och informera om att så var fallet fick jag förklarat att Diablo Rosso och några andra fanns att tillgå men rekommenderade Michelin i mitt fall så pass att jag valde att invänta det. Stompgrips vet jag inte riktigt hur effektivt det skulle vara på min nuvarande hoj som är utrustad med en juvelkrossare, iaf en bra benämning till en början.
Visst är det så, känner man när man blivit lite varmare i kläderna under en runda.
Är något jag skulle vilja styra upp sen ska man bara få arslet ur vagnen o göra det också. För många mysåkare i bekantskapskretsen

(svensk skyldighet skylla på någon annan)
Så om du kommer i 50km/h in i en kurva så ligger du på trean? Frågorna är skrivna som exempel bara för att ge en tydlighet i vad jag frågar. Jag skulle ju kunna skriva:
"Släpper det när ni gasar i en kurva?"
..men valde en lite mer beskrivande fråga så kan den som svarar ge exempel på vad som funkar eller inte. Bra svar/diskussioner har skrivits så det kändes som rätt val av fråga.
Just dessa saker är något jag tänker på väldigt mycket vid min nuvarande körstil, kanske för mycket och därför jag ställer alla dessa frågor. I början utvecklades körstilen väldigt mycket vartefter för att sedan plana ut. Just nu är det lite stopp i det kreativa och då är det bra med tips och råd. Visst är det najs att ta en runda säkert med bra flyt men kan lätt bli att man aldrig testar marginalerna och ökningen/erfarenheten blir inte bättre. Inge kul när det tillslut känns som man rullar genom kurvorna och man inte riktigt vet hur man ska utveckla sig själv.
Tackar för alla svar hittills! Bara för att jag inte besvarar just erat inlägg betyder inte att jag inte läser och uppskattar den information jag får, kul att även andra verkar ha nytta av det här. Toppklass!