Krashad R1

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
En god vän till mig omkom förra sommaren på hans r1:a -09 och den hade han köpt på avbetalning och nu till frågan.
Hans fru har försökt sälja den men får inte för försäkringsbolaget för att dom har skrivit av lånet som han hade på den. Så hon bad mig ta reda på hur kan man göra för hon tycker det e jobbigt att ha den hemma i garaget och hon vill inte lämna den på skroten för det finns en hel del delar som går att sälja. En utav grejerna som e värda lite e själva motorn, finns det något nummer eller någon märkning på den som tex ramnr. eller kan man bara plocka ut den och sälja den. och e det någon som e intresserad av att köpa lite delar så kan ni pm:a mig så framför jag det till henne.

tacksam för hjälp

Det bästa är väl om du tar tag i det här åt henne. Ring försäkringsbolaget och fråga vad som gäller. Vem äger den, är det försäkringsbolaget och i så fall får de väl komma och hämta den? Är den skrotad i bilregistret eller fortfarande registrerad? Finns det lån på den som följer med vid försäljning, det borde bilregistret veta. När det här är utrett är det bästa att sälja den som den står och få det avslutat fort. Det man äger får man sälja!

det borde väl vara lösen eller ?

Var den halv försäkrad ?

Regbeviset står regnummer och ramnummer.

Motor och allt annat utöver ramen kan du sälja.

Dock så måste ju lånet lösas om du skulle vilja sälja ramen en dag om det är något kvar av den ?

Men om han har avlidit så borde ju lånet bli löst eller ?
Ja menar om han stod på lånet,han har avlidit så finns det ju ingen att kräva avbetalningarna på utöver dödsboet om dom inte var gifta ?
Fast jag är rätt så dålig på ovan och det finns säkert bättre folk som kan detta.
Men när en kompis till mig dog så tog banken tillbaka allt han hade på lån hos dom och sålde för att kunna lösa skulderna.
Men i detta fallet är det ju kanske inte så mycket i värde kvar i hojen.

Är det inte så att när man tecknar ett lån så ingår där en försäkring som säger om man skulle avlida så avskrivs lånet?

Försäkringsbolaget har inget med att säga till om angående försäljningen. Möjligtvis banken där pengarna är lånade kan säga nej iom att dom i så fall äger den indirekt.

Men som tidigare fråga skriven. Vilken försäkring va det på R1?
Tror många på SH kan hjälpa till att lösa problemet med lite mer info :tummenupp

det borde väl vara lösen eller ?

Var den halv försäkrad ?

Regbeviset står regnummer och ramnummer.

Motor och allt annat utöver ramen kan du sälja.

Dock så måste ju lånet lösas om du skulle vilja sälja ramen en dag om det är något kvar av den ?

Men om han har avlidit så borde ju lånet bli löst eller ?
Ja menar om han stod på lånet,han har avlidit så finns det ju ingen att kräva avbetalningarna på utöver dödsboet om dom inte var gifta ?
Fast jag är rätt så dålig på ovan och det finns säkert bättre folk som kan detta.
Men när en kompis till mig dog så tog banken tillbaka allt han hade på lån hos dom och sålde för att kunna lösa skulderna.
Men i detta fallet är det ju kanske inte så mycket i värde kvar i hojen.

jaddå, han stod på lånet och det e avskrivet så det bekymret e löst. och jag hade hittat en köpare åt henne sen lät jag henne sköta priset och det andra men sen fick jag höra igår kväll att hon inte får sälja den pga ramnummret eller nåt sånt (har inte fått tag på henne så jag vet inte exakt vad som hänt) men jag tänkte då att finns det några fler nummer dolda nånstan som gör att det inte går att sälja några andra delar. tack till alla som försökt hjälpa till

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman