Jimmy Lindström kör Nordic Superbike

R2 skrev:
Tro vad du vill, såklart :)
Jag va där, i depån, hörde snacket..
Det "bevis" som finns får självklart ingen händerna på, och belackarna skulle inte tro det även om dom fick se teamets anteckningar från helgen.

Kan ju inte säga att jag "vet", men hyser inga som helst tvivel.

Det är som de flesta andra "bevis" i såna här sammanhang, de ligger undangömda på nån vind i en gammal klubbstuga nånstans....eller så har man hört av nån från teamet som stod med ett gökur på läktaren...

Skillnaden 500-250 var definitivt inte så mycket som 5 sekunder. Aldrig någonsin....

Chris Ash skrev:
Det är som de flesta andra "bevis" i såna här sammanhang, de ligger undangömda på nån vind i en gammal klubbstuga nånstans....eller så har man hört av nån från teamet som stod med ett gökur på läktaren...

Skillnaden 500-250 var definitivt inte så mycket som 5 sekunder. Aldrig någonsin....
men skillnaden på Kevin och Rainey var milsvid vad det gäller att klämma ur sig ett varv som va betydligt snabbare än någon annans.

tror du arc har hängt upp en fabricerad lapp?
tror du jag ljuger om det jag hörde?
tror du suzuki teamet hade gökur?
tror du att du har bättre koll på Kevin än mig? :)

Last edited:
R2 skrev:
men skillnaden på Kevin och Rainey var milsvid vad det gäller att klämma ur sig ett varv som va betydligt snabbare än någon annans.

tror du arc har hängt upp en fabricerad lapp?
tror du jag ljuger om det jag hörde?
tror du suzuki teamet hade gökur?
tror du att du har bättre koll på Kevin än mig?

Jag tror inte Kevin Schwantz körde 1.29 1990 helt enkelt. Baserat på skillnaden i tid mellan bästa racevarv/kvalvarv på övriga banor från den tidsperioden, och skillnaden 250-500 i procent.

I övrigt tänker jag inte spekulera i nånting.

Chris Ash skrev:
Jag tror inte Kevin Schwantz körde 1.29 1990 helt enkelt. Baserat på skillnaden i tid mellan bästa racevarv/kvalvarv på övriga banor från den tidsperioden, och skillnaden 250-500 i procent.

I övrigt tänker jag inte spekulera i nånting.

Samma helg körde rainey 1.30.0x på kvalet.. Det fanns kvaldäck då också.
Kocinski åkte 34.5, och anderstorp var även i VM-sammanhang en effektbana..

Har försökt hitta tiderna återigen men det verkar skitsvårt. Som jag minns det körde Rainey 1.30.7 på träning och 1.31. någonting på race. Schwantz 1.29. måste ha varit på en friträning för jag vet att jag aldrig sett den tiden mer än här. Hur troligt är det att de satte på kvaldäck på friträningen/warm-up?

Gustav O skrev:
...
Hur troligt är det att de satte på kvaldäck på friträningen/warm-up?

Vet att en hel del förare i VEIDEC Trophy satte på kvaldäck på fredagstesterna. Även i förra årets serie i STCC fanns förare som körde på kvaldäck på fredagen. Största anledningen är för att psyka konkurenterna. Dom vet oftast inte vilka däck man kört på för att gjort sina tider. Sen kan man ha fått kvaldäck över som varit uppvärmda innan som man vill göra av med och sen är det lite annorlunda inställningar med kvaldäcken som man kanske vill testa. Går hojen bra med kvaldäck så kommer hojen oftast gå bra med vanliga däck också när man fått upp samma tempo med dom som man gör med kvaldäck.

Last edited:
Erics 1000s skrev:
Oj,
Tänk att det ryms 4 "sidor" av inlägg på en NSB artikel - bra intresse.

Kortisar:
Jimmy kör Yamaha R1
Kommer få tufft motstånd från ungefär halva startfältet (inkl undertecknad)
Får hela NSB gänget att lyfta sig + ge garanterat tight race (med avknuffningar)

Ang Anderstorp,
Det VAR en annan bansträckning när killarna hörde under 1,30 här
Over & out

/Eric Hulth
www.hulth.info

Jasså Eric! Du tittar in här. Var ett tag sedan jag såg dig på jobbet!

Nåväl tufft motstånd lär det bli.

JB

Last edited:
Gustav O skrev:
Har försökt hitta tiderna återigen men det verkar skitsvårt. Som jag minns det körde Rainey 1.30.7 på träning och 1.31. någonting på race. Schwantz 1.29. måste ha varit på en friträning för jag vet att jag aldrig sett den tiden mer än här. Hur troligt är det att de satte på kvaldäck på friträningen/warm-up?

Skillnaden 1.31.5-1.30.7 låter rimlig om man nu överhuvudtaget använde kvaldäck. Det motsvarar ungefär skillnaden mellan 1999 års kval och racedäck sett över hela säsongen. Kvaldäcken är bättre relativt sett idag än för 15 år sen.

Nästan 2 sekunder låter fortfarande som bogus....

Axxexs skrev:
Bänkade dom inte Miinins och Johanssons hojar på Anderstorp '03 efter att nån lagt in nån protest? Dom hade väl inte så dåligt med effekt iaf. Var väl då i samma bänkning man förseglade tändboxarna eller nått för att slippa få fler protester mot sig. Om jag hört rätt..

Inte -03 vad jag vet men -04. Har för mig att Miinins -04 hade 161Bhp efter A-torp och plomberades, sen revs motorn igen efter falkenberg (trots plombering :kocko )

-03an som Christer körde SM deltävlingarna med -05 bänkades på IoM till 157Bhp om jag inte minns fel.

Niklas C skrev:
Logik i kubik... Hade det spelat någon roll?
Logik i kubik? Vad var ologiskt/logiskt? Hänger inte riktigt med i vad du menar.. :tomten
Som svar på din fråga vet jag inte men är övertygad om att du sitter inne med svaret.

Last edited:
Gustav O skrev:
Logik i kubik? Vad var ologiskt/logiskt? Hänger inte riktigt med i vad du menar.. :tomten
Som svar på din fråga vet jag inte men är övertygad om att du sitter inne med svaret.

För utgången av racen, kvalen och totalen hade det inte spelat någon roll... är svaret. Jag blir samtidigt osäker på om vissa skojar eller försöker motivera sig själva eller bara saknar insikt i sin egen förmåga att köra motorcykel.
Har man legat mitt i fältet i ett par år och sen tror att man ska kunna vinna och fightas om pallen för att Jimmy börjar köra hemma... kan man va ute o cykla. NSB är ju en bra klass på det sättet att det är jämnt, även på bredden. Från topp till... längra bak i fältet. SKitbra klass på det sättet, säkert det bästa osm funnits i sverige på många många år. Men hårt e de inte på det sättet att pole är skitsnabbt. Så fort som hojarna går idag borde varvtiderna vara ett par sekunder snabbare.
När då jimmy kommer hem som kan prestera dom tiderna som vi övriga inte grejar så är det ju självklart att han kommer stå i en klass för sig själv.
Miinin står sig ju som bekant bra i NSB och jimmy kör kanske 1 sekund till på de flesta banor. Hur ser det ut i mål...?

Niklas C skrev:
För utgången av racen, kvalen och totalen hade det inte spelat någon roll... är svaret. Jag blir samtidigt osäker på om vissa skojar eller försöker motivera sig själva eller bara saknar insikt i sin egen förmåga att köra motorcykel.
Har man legat mitt i fältet i ett par år och sen tror att man ska kunna vinna och fightas om pallen för att Jimmy börjar köra hemma... kan man va ute o cykla. NSB är ju en bra klass på det sättet att det är jämnt, även på bredden. Från topp till... längra bak i fältet. SKitbra klass på det sättet, säkert det bästa osm funnits i sverige på många många år. Men hårt e de inte på det sättet att pole är skitsnabbt. Så fort som hojarna går idag borde varvtiderna vara ett par sekunder snabbare.
När då jimmy kommer hem som kan prestera dom tiderna som vi övriga inte grejar så är det ju självklart att han kommer stå i en klass för sig själv.
Miinin står sig ju som bekant bra i NSB och jimmy kör kanske 1 sekund till på de flesta banor. Hur ser det ut i mål...?
OM du läser vad jag svarar på så handlade mitt "logik i kubik" svar på hur Per Gustavsson kört jämfört med Jimmy i STCC och då svarade jag att han alltid varit en eller ett par sekunder långsammare än Jimmy men att han samtidigt haft ngt sämre material. Var det fel?
Sedan så skriver jag att när Miinin inte är med i NSBK så anser jag att det inte finns någon som kan konkurrera med Jimmy i NSBK, alltså enligt det resonemang som du själv för i ditt inlägg ovan.
:)

Hej där,

Ja, det var en stund sen ;-)

Har inte så ofta tid med sporthojs surfande men kunde inte hålla mig borta denna gången.

Tror vi ses snart på BSH ?

Hälsningar
/Eric

Jas-95 skrev:
Jasså Eric! Du tittar in här. Var ett tag sedan jag såg dig på jobbet!

Nåväl tufft motstånd lär det bli.

JB

Gustav O skrev:
Sedan så skriver jag att när Miinin inte är med i NSBK så anser jag att det inte finns någon som kan konkurrera med Jimmy i NSBK, alltså enligt det resonemang som du själv för i ditt inlägg ovan.
:)

Jag då! :arsele :hihi

Ska iaf bli kul! Jag tror det kommer locka extra intresse för klassen, något som klassen förtjänar!

[
:)[/QUOTE]

Mitt resonemang var att även om han är med så finns det ingen som kan konkurera...

Niklas C skrev:
Mitt resonemang var att även om han är med så finns det ingen som kan konkurera...

Det tror inte jag heller, som ett exempel så var Jimmy 2 sek snabbare än Christer på Oschersleben. Nu sattes tiden inte samtidigt men ändå.

Niklas C skrev:
Jag tror Miinin skulel vara närmast men det är ju bara spekulationer eftersom han kör VM istället.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back