Jimmy Lindström kör Nordic Superbike

Erics 1000s skrev:
Kortisar:
Jimmy kör Yamaha R1
Kommer få tufft motstånd från ungefär halva startfältet (inkl undertecknad)
Får hela NSB gänget att lyfta sig + ge garanterat tight race (med avknuffningar)
Att ställa upp med en R1 -06 är helt klart ett handikapp i år om man kolla effektmätningarna som gjorts i nya tester, men det kan Jimmy behöva :hihi

Miinin körde ju rätt bra med sin R1000 -03 (var det väl) i år :)

fezt skrev:
Det enda "gubben" (pappsen) sagt om banan från hans tid (60-talet) var att högern efter låång rakan var en snabbhöger, dvs inte alls lika skarp som den är idag...
Men banrekorden från 90-talet var vad jag hört från dagens bansträckning.
Stämmer rätt bra med den bild som jag la upp på förra sidan.

Lord Melchet skrev:
Banans sträckning ser väl ut som idag, eller är kurvan efter flygrakan lite skarpare i dag?
Den är betydligt skarpare numera. Den är idag skarpare än högern som kommer direkt efter - alltså högern mot gamla start/mål-rakan. Eller de är kanske lika skarpa men banan är mycket bredare på gamla start/mål än den är på partiet före. Lättare att acceptera 1.29 nånting med den gamla sträckningen...

Fogartys 1.33 med en 888 är också mycket imponerande? När var det?

sandstream skrev:
Att ställa upp med en R1 -06 är helt klart ett handikapp i år om man kolla effektmätningarna som gjorts i nya tester, men det kan Jimmy behöva :hihi
De hojjar som gick värst på a-torp 2005 var wictorsons R1:a Jörgen Anderssons r1:a och Jensens K5:a... (samt skölds ducce)
Så visst, orginal är r1:ans effekt inte värst... men det går att rätta till, å de kommer lindström definitivt göra... :tummenupp

fezt skrev:
De hojjar som gick värst på a-torp 2005 var wictorsons R1:a Jörgen Anderssons r1:a och Jensens K5:a... (samt skölds ducce)
Så visst, orginal är r1:ans effekt inte värst... men det går att rätta till, å de kommer lindström definitivt göra... :tummenupp

Wictorsson hade väl 10-15 bänkade hk mindre på sin R1:a än tex Liljas CBR. Att han väger 63kg och kör bra gjorde nog att hans hoj gick snabbt även rakt fram.

Senast Anderstorp var asfalterad var väl 1988 då man la ny asfalt på hela banan. Så alla rekord efter det är satta på samma sträcka/asfalt. 500-rekordet är väl från 90-91 och WSBK från 93 har jag för mig.

När jag körde ERF-finalen på Anderstorp med Jerkers R1:a, kunde jag ganska lätt passera Team Fagersjö el's K5:a på rakan... och det med en original R1:a -04 -05?:D

#48 ss600 skrev:
När jag körde ERF-finalen på Anderstorp med Jerkers R1:a, kunde jag ganska lätt passera Team Fagersjö el's K5:a på rakan... och det med en original R1:a -04 -05?:D

Trimmet på fagersjös hoj gör inte så stor nytta när man åker med orginal skorsten!

Axxexs skrev:
Senast Anderstorp var asfalterad var väl 1988 då man la ny asfalt på hela banan. Så alla rekord efter det är satta på samma sträcka/asfalt. 500-rekordet är väl från 90-91 och WSBK från 93 har jag för mig.
De där männen var/är mentalt störda... :D

Vad är svenska rekordet på banan/vilken tid har snabbaste svensk satt på den?

Bingo skrev:

Vad är svenska rekordet på banan/vilken tid har snabbaste svensk satt på den?

1:35.951 körde iaf Cralle med en R7:a 1998 på SO-finalracet.

Små förbättringar är gjorda, men inte fan är banan ombyggd efter Raineys tid..
Hulth.. :D

1990 satte Rainey rekordet, sista GPt i sverige.
Rainey vann, Schwantz vurpade, men hade som sagt kört 1,29 på träningen..
Säger inte att det är rekordet, men snabbast på två hjul är han, fast det vet ju alla! :)

Axxexs skrev:
ja då gick det undan, Hållinder tog i allt va han kunde, men mot cralle gick det inte att göra ett skit..

Bingo skrev:

nja, men hojarna vägde 115kg..

Last edited:
1.29 har jag svårt att tro, det låter som en myt. Yeah right att Schwantz var 2 sek snabbare än Rainey liksom....påpassligt nog på en oklockad träning... :rolleyes:

Jämför man med Kocinskis 250-rekord på 1.34.7 så framstår 1.31.5 som betydligt troligare än 1.29....

Axxexs skrev:

....och Johan Stigefelt körde 1.36.08 på EM:et 1997.

fezt skrev:
Den lilla skillnaden i effekt är nog inga problem för Jimmy, kunde Miinin lyckas på en svagare hoj ska väl Jimmy också klara det :)

Chris Ash skrev:
1.29 har jag svårt att tro, det låter som en myt. Yeah right att Schwantz var 2 sek snabbare än Rainey liksom....påpassligt nog på en oklockad träning... :rolleyes:

Jämför man med Kocinskis 250-rekord på 1.34.7 så framstår 1.31.5 som betydligt troligare än 1.29....

Tro vad du vill, såklart :)
Jag va där, i depån, hörde snacket..
Det "bevis" som finns får självklart ingen händerna på, och belackarna skulle inte tro det även om dom fick se teamets anteckningar från helgen.

Kan ju inte säga att jag "vet", men hyser inga som helst tvivel.

Chris Ash skrev:

....och Johan Stigefelt körde 1.36.08 på EM:et 1997.

Tiden 1.29 har varit uppstämplad på papper jag sett hos ARC, samt på någon äldre version eller sida hos arc.nu.
Ingen oklockad träning, däremot inte giltigt varvrekord eftersom det inte skedde under rejs.

Fürstenhoff skrev:
Kan inte Jimmy lyckas köra snabbare än Miniin's tider på en klart vassare Yamblaha R1 under kommande säsong så finns det inga ursäkter värda att komma med!!

Tror bestämt att Jimmy kan skrämma slag på många i superbike nästa år men att han skulle vara överlägsen dom andra tror jag inte ens efter en låda öl - han får nog kämpa om vinsterna tillsammans med ett par andra!!

Men visst, lycka till Jimmy!!

/Fürstenhoff.

När blev det klart att Jimmy skall köra R1:a :confused:

Fürstenhoff skrev:
Såg i morse att han skulle göra detta men kan självklart ha sett fel eller nått!! :tungan

Hur som så är ALLA årets 1000cc moppar klart vassare än Miniins -03'a på i stort sett alla punkter!! :fyllisar

/Fürstenhoff.

:tummenupp okej jag som är lite seg idag behöver lite sprit nu :fyllisar

allt är väl vassare än en skurzuki 03:a :D :D

:pannkyss

Bänkade dom inte Miinins och Johanssons hojar på Anderstorp '03 efter att nån lagt in nån protest? Dom hade väl inte så dåligt med effekt iaf. Var väl då i samma bänkning man förseglade tändboxarna eller nått för att slippa få fler protester mot sig. Om jag hört rätt..

#48 ss600 skrev:
Det där upplevde jag &så, ...& enl Wiktorsson skilde det 0,9 hk till K5:ans (Jensens) fördel i Öhlinsbänken vid samma tillfälle, ...bägge kitade. Verkar "uppskriven" den där K5:an...

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back