Jimmy Lindström kör Nordic Superbike

fezt skrev:
Är de ngn som kan sätta press så e det jensen, kanske lorentson.. om han kör SO får han kanske motstånd av några finnar,kanske havnen... i alaastaro får han spö av finnarna, erka korpiaho (stavning?) kanske inte kör men tvåan va väl hietanen och båda dom var sjuuuukt mkt snabbare än de andra...

Svensk RR befinner sig i lite av en generations växling och finns en hel del framtidshopp däribland du ska väl ta över inom rimlig tid och visa "gubbarna" .

Gustav O skrev:
Ska bli intressant atts e om han tar något varvrekord. Åsen nybyggd sådär vet man ingenting, Sviestad har han väl inte kört seriöst på sedan Hedenhös, Falkenberg nybyggd likaså. Anderstorp har han inte en suck på och Knutstorp är tufft på en 1000cc.

Rekord är till för att slås , vissa rekord är lite för gamla och Mr Lindström har nog den potentialen med internationell fart.

Tillsammans med stigefelt är han väl en av de bästa även om han saknar en titel nationellt.

Chris Ash skrev:
Ingen..det finns helt enkelt inga förare i NSBK i hans kaliber.

Risken finns att han kommer dominera men tror inte man ska underskatta konkurransen , tror vi ganska snabbt kommer se vartåt det lutar.

2ono skrev:
Rekord är till för att slås , vissa rekord är lite för gamla och Mr Lindström har nog den potentialen med internationell fart.

Tillsammans med stigefelt är han väl en av de bästa även om saknar en titel nationellt.
Visst är rekord till för att slås och som jag ser det har han chans på följande banor. Falkenberg och Sviestad. Knutstorp är inget för en SBK, Anderstorp är det för svårt att slå och Gelleråsen kommer rekordet tas under EM, om det inte regnar då såklart.

Gustav O skrev:
Kanske det men fortfarande oceaner av tid från banrekord.
Jo det vet jag. Jag har fortfarande svårt att tro det det där banrekordet på 1.29. Helt SJUK tid... Finns det inte någon film på det hela i nått gammalt arkiv nånstans?!?

Swedie skrev:
Dock på Anderstorp lär vi se 1.35 eller lägre.

Vad är rekordet på Torpet någon som har kolla på det..

Åsen lär det ju blir rekord slakt på i sommar efter som dom bygger om den

edit: okej 1,29 vilken självmords kandidat va det

Last edited:
Swedie skrev:
Jo det vet jag. Jag har fortfarande svårt att tro det det där banrekordet på 1.29. Helt SJUK tid... Finns det inte någon film på det hela i nått gammalt arkiv nånstans?!?
Banrekordet är inte 1.29 men Schwantz sägs ha kört under 1.30. Wayne Rainey har rekordet på 1.30.7 från 1990. :Rockbanan

Gustav O skrev:
Banrekordet är inte 1.29 men Schwantz sägs ha kört under 1.30. Wayne Rainey har rekordet på 1.30.7 från 1990. :Rockbanan
Vore spännande att se vilken tid en MotoGP hoj skulle få idag.

Swedie skrev:
Alltså, det finns lite olika uppgifter ang den där tiden. En del påstår att banan hade en annan sträckning. Bl a skall det ha varit en enda lång högersväng efter långrakan och inte två 90-graderskurvor som nu.

1.29 med nuvarande sträckning har jag också lite svårt att tro på.

Bingo skrev:
Alltså, det finns lite olika uppgifter ang den där tiden. En del påstår att banan hade en annan sträckning. Bl a skall det ha varit en enda lång högersväng efter långrakan och inte två 90-graderskurvor som nu.

Det måste ju vara ganska känt om det har byggts om sedan 1990. RIng banägarna och fråga.
Schwantz 1.29 är ju ingen officiell tid så 1.30.7 får väl gälla som banrekord.

Bingo skrev:

Jag va där då, ja jag vet att jag är gammal, vill minnas att banan är oförändrad.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back