Gottis skrev:Tro inte att Jimmy är någon gud![]()
Det tror jag absolut inte. Jag såg honom hos Phase one under 2003. Visst det är ett skitteam som drivs på ett knasigt sätt, men man kan ju trots allt skymta hur snabba förarna är. På Assen Hängde Jimmy inte med Ellison och Pridmore men å andra sidan regnade det de sista 5 minutrarna på Jimmys kval....(man kan skylla på det). På Brno var han ca 2 sek efter Olivier Four och Pridmore... liknande under hela sommaren. Förutom Albacete. Där var han snabbast. Albacete är kort och ganska lik Gelleråsen(skitbana) så Jimmy lärde sig fort och trivdes. Han "jämnade ut" helgen genom att krascha två gånger under själva loppet...
Jag har en aning om hur han står sig mot de flesta förare, på 600, superbike eller 250. Han är ingen Rossi men han har ingen som kan hota honom i Nordic superbike. Kan vi inte bytanamn på klassen till Nordic superstock när klassen heter superstock i övriga världen..?
Lite fånigt o åka runt på standardhojar o kalla dem för superbikes... aja... Har man inte möjlighet o skaffa en så kan man ju byta namn på det man åker o låtsas att det är en superbike...