Massmedias genomslagskraft ær enormt stor, konsekvenserna ær svåra att sia om. Vægverket tycker redan att motorcyklar inte kan finnas i nollvisionen. Detta lægger helt sækert en ytterligare sten på lasset. Jag tror aldrig att motorcyklar førbjuds, det går aldrig att øvertala EU till detta. Jag tror dessutom inte att detta kan bli någon stor fråga om grabbar som slutar sina dagar alldeles før tidigt. Det ska nog till något olycka som tar med sig oskyldiga, då blir det nog fart på debatten. Det kænns faktiskt bara som en tidsfråga och då kommer en uppføljning på UG. Det mest troliga ær att førsækringsbolagen får hemlæxa, skærpa kontrollen av vem som ær den egentliga brukaren av fordonet kombinerat med en ytterligare shockhøjning av premierna.
Jag slogs av att det var så synd om anhøriga och de som fick plocka upp resterna. De som slutade sina liv 60 år før tidigt av ungdomligt oførstånd var det inget synd.
Det bæsta ær en attitydførændring och den børjar redan hær i forumet. En slags vikænsla att de som misskøter sig førstør før hela kollektivet men det går nog emot hela den individuella mc-kulturen. Att køra fort ær nog en oundvikligt men gør det dær riskerna ær få och inte många størs, skippa de raka posørrøren, det retar upp folk mer æn något annat, ingen blir imponerad av vrålande mc, tværtom, så onødigt, det ger inget mervæde till åkningen.