Vi motorcyklister gillar att utmärka oss

Gäsp.

Jag möter bilar moppar älgar grisar m.m. och på bulten även mycket nära att jag klippte en hjort. Den jävla hjorten skrämde skiten ur mig, han skar kurvan och kom på så sätt in i mitt körfält! Jag förstår inte hur han tänkte, eller inte tänkte rent ut sagt. Men om inte hjortarna börjar tänka på spårval på bulten så kommer någon dö..

Annars när jag ser någon mötande komma i mitt körfält bromsar jag, det händer ofta inte bara i fotokurvan, men det är klart om jag inte hade haft bromsar skulle jag också bli rädd då.

Last edited:
I en tidigare tråd var det en av fotograferna som övervägde att sluta fota på bulten pga att folk gasade på så fort dom såg en snubbe med kamera. Tror du samma hojförare skulle gasa på lika mycket om han visste att risken att inte få komma med på bild blev mindre å mindre desto mer han gasade?
Vill absolut inte lägga nått stort ansvar på fotograferna men man måste ju även inse att folk gasar mer pga fotograferna längs med bulten.

Gäsp.

Jag möter bilar moppar älgar grisar m.m. och på bulten även mycket nära att jag klippte en hjort. Den jävla hjorten skrämde skiten ur mig, han skar kurvan och kom på så sätt in i mitt körfält! Jag förstår inte hur han tänkte, eller inte tänkte rent ut sagt. Men om inte hjortarna börjar tänka på spårval på bulten så kommer någon dö..

SMC kör broms och kurvkurs med hjortarna i mitten av oktober! Ezzo tar emot anmälningar! :)
Kör försiktigt tills dess!

ne men man ska inte kasta sten i glashus..eller tycker du det? ville bara visa att man inte ska moralpredika när man själv inte är ett dugg bättre.

jag gillar själv att köra på bulten och när folk sätter igång och predikar om att vi som gasar lite kör över vå förmåga och att folk som genar osv kör över sin förmåga..då är det inte mer än rätt att vederbörande själv gör samma "fel" som han påstår att andra gör. då borde man inte skapat tråden från första början.
eller tycker du jag har fel

Nejdå,jag sa inta att du har fel.
Men trådar av den här typen brukar bli en smula.....irriterade.
TS har ju faktiskt insett det olämpliga och konverterat.
Eller?

ok inte så nära kanten..denna visar vad jag tycker är nära vänster kanten i mötande körfält..ok den är 1 år gammal bilden..men säg

Som jag sagt så har jag också triggats av fotograferna.
Omständigheterna kring denna och fler bilder på mig finns att läsa på andra ställen.
Vad har detta med denna tråd att göra?
Jag startar en tråd där jag lyfter upp mc-förares/människans behov att synas och få bekräftelse.
Vilket ger en förklaring till varför vi gör som vi gör.
Och ja JAG HAR ÄVEN JAG FALLIT I DEN GROPEN.
Jag har inte kastat någon paj på någon i denna tråd men du är bara tvungen!!?

ne men man ska inte kasta sten i glashus..eller tycker du det? ville bara visa att man inte ska moralpredika när man själv inte är ett dugg bättre.

jag gillar själv att köra på bulten och när folk sätter igång och predikar om att vi som gasar lite kör över vå förmåga och att folk som genar osv kör över sin förmåga..då är det inte mer än rätt att vederbörande själv gör samma "fel" som han påstår att andra gör. då borde man inte skapat tråden från första början.
eller tycker du jag har fel

nu handlar inte tråden om bara TS utan genrellt om alla som kör som galningar där. tyvärr så är ingen felfri och alla gör sina misstag, förhoppningsvis så lär sig dom flesta av sina misstag utan att skada sig. men för hojåkare är det lite svårare att klara sig undan riskfritt.

det är inget fel att köra där ni kör men dom som kör där kan väl försöka använda insidan av huvudet ibland. är väldigt tråkigt att läsa om alla trådar där folk skadat sig eller ännu värre gått miste om livet.
det känns varje gång även om man inte känner personerna.

Omständigheterna kring denna och fler bilder på mig finns att läsa på andra ställen.
Jag startar en tråd där jag lyfter upp mc-förares/människans behov att synas och få bekräftelse.

jag tänker inte ödsla mer tid på sånt ..ber om ursäkt att jag ville påvisa att man inte ska tro allt man läser.

Är det inte fri sikt i kurvan?
Mycket underligt att alla trådar här på SH alltid urartar och folk kastar skit på varandra. Har varit medlem här ett par år och det är en bra sida, men det senaste året så har "pajkastningen" eskalerat mellan folk här inne. Det börjar
bli en tråkig stämning på SH.

ca 130 m från grusvägen till nästa kurva...
Fri sikt ja i lagom hastighet. Men två hojar som möts i högre hastighet så kan avståndet bli rätt litet... speciellt när det finns de som ligger kvar på fel sida när det är 60m kvar...

Men som jag sagt så handlar inte tråden om detta...

Men håller med. Mycket pajkastning är det..:krama

Fri sikt ja i lagom hastighet. Men två hojar som möts i högre hastighet så kan avståndet bli rätt litet... speciellt när det finns de som ligger kvar på fel sida när det är 60m kvar...

Har uppdaterat inlägget lite, som sagt bra skrivet.:tummenupp

jag tänker inte ödsla mer tid på sånt ..ber om ursäkt att jag ville påvisa att man inte ska tro allt man läser.

Varför skall man inte tro det Ezzo skriver? Varför skall inte en människa få ändra sig? Varför skall man inte tro på den som verkligen vet, som själv erkänner att han eller hon gått i fällan? Hur många år måste Ezzo vänta innan han får skriva någonting som är viktigt? 1 år räcker ju inte, 5 år kanske? Eller 10 år?

Vi som kör sporthojar är i regel någon form av adrenalinjunkies, det blir som en drog att köra fort. Jag kom också till insikt för några år sedan och flyttade detta drogande till banorna där åtminstone risken att krocka med någonting är väldigt liten...
Om då någon vågar erkänna detta och öppnar en tråd för att dela med sig av sina erfarenheter i förhoppningen om att det åtminstone skall bli färre som kraschar, gör sig illa, hamnar i rullstol eller dör.

Måste du då förlöjliga detta och plocka fram dessa bilder, om och om igen bara för att misskreditera någon som står för att han ändrat sig?

Sen är Roffe_S inlägg det bästa hittils efter TS trådstartsinlägg:tummenupp

@Ezzo: Efter att jag nu ställt upp och försvarat dig Ezzo så hoppas jag att det aldrig någonsin kommer NYA bilder på dig i liknande situation, för om det gör det så skall jag pissa i din brevlåda för jag vet den bor...:D

De som för sin egen hälsas skull behöver se din poäng kommer aldrig att lyckas förstå vad du vill ha sagt då hela resonemanget kräver någon form av logiskt tänkande..

Sen finns självklart de som mkt väl förstår vad du försöker säga men har för taskigt självförtroende för att köra lite säkrare när de är ute och åker med gänget..

Det finns så mkt mod och manlighet i de här trådarna men trots det så klarar ingen av att göra annorlunda än gruppen. Vad handlar det om? :va

De gånger jag åker med dem som kör snabbt eller om dagsformen är lite dålig så brukar jag säga att de kan köra före så ses vi på rosenhill.

Ingen som pekar och skrattar åt det, och mackan och kaffet sitter lika fint ändå. Testa nån gång vetja! :tummenupp

Det handlar väl trots allt om att ha kul?

När jag lärde mig simma så var tidningen där och gjorde ett reportage. Linslus som jag är och var så skulle jag till varje pris vara med på bild och det slutade med att läraren fick livrädda mig då jag ställe till det... Pinsamt värre. Klart ett av de värsta lågvattenmärkena.

Har jag någonsin i mitt liv tänkt att: Ja den där fotografen var allt delaktig i att jag betedde mig dumt.

SVAR NEJ!

Då är Rossi minst lika delaktig. Då är videovåldet delaktig för allt våld här i världen osv.

Då är brudarna borta i korvmojen delaktiga för att det är ju dem en del vill impa på.

Det kommer alltid finnas en orsak att lägga lite extra knä i backen eller köra om några gubbar. Polare, brudar, adrenalinkicken, föräldrar osv.

Det är inte deras fel även om de vet att dem har den effekten på er. puss på er!

90km/tim, mötande hastighet på båda....ca 25 m7sek....då har man hur många sekunder på sig att korrigera..??.jupp, knappt 2.. känns som att den marginalen är lite snålt tilltagen på allmän väg, framför allt om den mötande inte alls tänkt göra det du tror att denne ska göra...hoppsan, sallad i grönsakslandet...:rolleyes:

ta det lugnt i trafiken och kramas ofta...:krama

De som för sin egen hälsas skull behöver se din poäng kommer aldrig att lyckas förstå vad du vill ha sagt då hela resonemanget kräver någon form av logiskt tänkande..

Sen finns självklart de som mkt väl förstår vad du försöker säga men har för taskigt självförtroende för att köra lite säkrare när de är ute och åker med gänget..

Det finns så mkt mod och manlighet i de här trådarna men trots det så klarar ingen av att göra annorlunda än gruppen. Vad handlar det om? :va

De gånger jag åker med dem som kör snabbt eller om dagsformen är lite dålig så brukar jag säga att de kan köra före så ses vi på rosenhill.

Ingen som pekar och skrattar åt det, och mackan och kaffet sitter lika fint ändå. Testa nån gång vetja! :tummenupp

Det handlar väl trots allt om att ha kul?

Inte för att vara sådan men...du kör en honda hornet, nu vill jag inte säga att det är hojens fel att man kör fort, och det går säkert att köra snabbt med din hoj med men du skriver själv "långsam-men har kul ändå" som jag tolkar som ett litet försvar gentemot alla "fartdårar". Om du nu är så manlig och står emot vad alla kallar "grupptryck" vilket jag underligt nog är förskonad ifrån av dom jag träffat eftersom alla verkar dela in sig i grupper där man kör relativt lika, annars hade det inte varit speciellt kul att vara ute och åka, de långsamma tuffar på och dem snabba vill inte vänta, det faller sig naturligt.

Jag tror dock inte att du skulle sätta dig i en ferrari och köra 70km/h med förutsättning att du kunde köra bil någorlunda.
Alltså jag kanske är naiv men vad jag har förstått så har folk snabba hojar för att dom vill att det ska gå fort för att det är det som är roligt.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing