ja tycker Solan borde va president..![]()
...i PMC
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ja tycker Solan borde va president..![]()
Absolut inte, men det är inget MEDVETET val, det är en yttre påverkan som man inte kan rå för. Att köra som en idiot gör man MEDVETET.![]()
Det är ju i och för sig ingen som tvingar dig eller andra att köra som idioter på vanlig väg, eller?
Snabbt med små marginaler passar sig trots allt bäst på bana, medan på gata kanske man kan ta det lite lugnare?
Eller så låter man bli att ständigt ligga på gränsen för vad man klarar av och inser att man kan ha roligt även med större marginaler.MC är våran hobby och den får utövas på olika "hobbyanläggningar" inte på allmän väg!
Men det är nog slutåkt för mig... Det är kul på hoj men inte värt riskerna!![]()
Nä absolut ingen som tvingar oss men det kan ju fortfarande sluta illa för oss som åker lugnt o sansat när en annan gör nått korkat och möter oss i samma fil!![]()
en frågeställning bara eftersom alla verkat ha snöat in sig på olyckorna just vid fotokurvan.
1. Hur många av hela bultens olyckor har skett vid fotokurvan?
2. Vad berodde olyckorna vid fotokurvan på? Va det för hög fart? För mycket nedlägg? Jag tycker det bör finnas fakta på vad som orsakade olyckorna innan man börjar...jag får lov att kalla det spekulera, för jag vill inte vara defensiv.
3. om man räknar till hur mycket hojar det är i omlopp där, finns det någon motsvarade del av sthlmregionen man kan räkna in och se hur mycket olyckor det sker där, säg "roslagen" och jämföra för att se hur jävligt det är (eller inte är)
4. många som kör där finns här på sporthoj, kunde man få ett utlägg ifrån dem som kör i fotokurvan (vi har er på bild!) om dom anser att dom kör över sin förmåga eller kör som dom brukar i fotokurvan.
Man bör komma ihåg att ingen av dem som knäskrapar/kör för fort har lärt sig det och tränar enbart i fotokurvan.
Slutar du hänga här också dårå?
Det går absolut inte fortast möjligt bara för att man knäskrapar, så det har inte så mycket med saken att göra. Men visst, vi kan prata tider. Det finns folk här som kör bulten på ca 5min blankt, konstant på sin väghalva, och så finns det dom som kör bulten på sisådär 8 min och är på fel väghalva i samtliga kurvor, oavsett åt vilket håll det svänger.Om du med fort menar knäskrapsfort där man hänger ut från hela hojen för att klara kurvan och man är duktig på det och har kontroll...
En duktig förare på bana: Ja!
En duktig förare på väg: Nej... Grus i kurvan? En cyklist i den skymda kurvan? En tappad kartong från flyttlasset som körde förbi där tio minuter innan? Två gångtrafikanter som går i bredd? Oljespill i kurvan? Tusen andra saker?
Det är inte säkert man klarar av det i lägre hastigheter heller, men chansen ökar kanske lite?
Nädu slå lätt blir ni inte av med mig![]()
Du har iallafall lyckats avverka mycket på din 18 (?) månader här.
"Tjohoo jag ska ta körkort"
"Jävlar jag krascha hojjen"
"Tjohoo jag ska skaffa daytona!"
"Jävlar jag krascha hojjen!"
Och nu ska du likt den veteran du är förklara att det där med gata är inte värt det, nu är det bara bana som gäller.
![]()
Du har iallafall lyckats avverka mycket på din 18 (?) månader här.
"Tjohoo jag ska ta körkort"
"Jävlar jag krascha hojjen"
"Tjohoo jag ska skaffa daytona!"
"Jävlar jag krascha hojjen!"
Och nu ska du likt den veteran du är förklara att det där med gata är inte värt det, nu är det bara bana som gäller.
![]()
en frågeställning bara eftersom alla verkat ha snöat in sig på olyckorna just vid fotokurvan.
1. Hur många av hela bultens olyckor har skett vid fotokurvan?
2. Vad berodde olyckorna vid fotokurvan på? Va det för hög fart? För mycket nedlägg? Jag tycker det bör finnas fakta på vad som orsakade olyckorna innan man börjar...jag får lov att kalla det spekulera, för jag vill inte vara defensiv.
3. om man räknar till hur mycket hojar det är i omlopp där, finns det någon motsvarade del av sthlmregionen man kan räkna in och se hur mycket olyckor det sker där, säg "roslagen" och jämföra för att se hur jävligt det är (eller inte är)
4. många som kör där finns här på sporthoj, kunde man få ett utlägg ifrån dem som kör i fotokurvan (vi har er på bild!) om dom anser att dom kör över sin förmåga eller kör som dom brukar i fotokurvan.
Man bör komma ihåg att ingen av dem som knäskrapar/kör för fort har lärt sig det och tränar enbart i fotokurvan.
En olycka beror alltid på för hög fart..
Nja, ska man hårddra det teoretiskt så har han ju rätt, Ezzo alltså. Men i verkligheten funkar det ju inte. Man kan ju inte hålla så låg hastighet så att man hinner bromsa/svänga/reagera om mötande svänger vänster, om man möter nån på fel sida i en kurva, om framdäcket smäller mitt i en kurva, om kedjan går av osv.Tingvall, är det du?
Kom igen, ezzo, du menar väl men du tenderar att ibland sprida dina skott lite väl inexakt för att man ska kunna ta dig på fullständigt allvar.
Fan vad ni tjatar. Släpp sargen!
Fan vad ni tjatar. Släpp sargen!
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |