Jag håller med dig Ezzo! Det har gått hysteri i bulten!
Jag tillhörde själv dom som jagade subfemmor och knäskrapade hejvilt där för några år sen. Tills jag gick av och låg medvetslös i 6h. Det väckte mig, och fick mig att inse att det är komplett vansinne att köra på det sättet på allmän väg. I synnerhet på bulten, där man riskerar att möta nån som kör över sin förmåga i varenda kurva. Jag gick av åt vänster, och tackar fortfarande gudarna för att jag inte mötte någon, jag hade inte överlevt det, och antagligen inte mötet heller.
Sen dess har jag undvikit att åka bulten, det finns så många andra, bättre vägar i området. Istället har jag åkt dit och fotat en del, bla för att slippa stå en hel dag för att få med 10 hojar. Har det kommit idioter som har kört som troll så har jag tagit ner kameran, för att visa att jag vill fota snygg hojkörning, inte klotningar. Men det hjälper ju inte, uppenbarligen, när det har blivit folkvandring och köbildning i fotokurvan. Vad är det för kul när alla står på samma ställe, och iom det tar samma bilder? Och hur kul är det att krascha just där, så alla ser det, i en enkel kurva med fri sikt? Det skriker ju inte talang om det iaf...
Jag anser att fotografer som håller sig på sin kant, inte är ivägen osv inte har något egentligt ansvar för olyckorna. Däremot så triggar dom vissa riskgrupper, antagligen samma människor som slår över på sveavägen, bromsar omkull sig när dom ska göra stoppies utanför korvmojen och hellre köper blingbling än går en smc-kurs.