Vad kör du för typ av hoj?

• Thread starter Thread starter Hudik
  • Start date Start date

Vilken typ av hoj kör du?

• Antal röstningar
    0
Röstar sen när jag är på datorn, i Tapatalk går det inte. Men jag kör sporttouring, antar jag. :)

Fast i mina "nybörjare-på-hoj-som-går-över-210km/h"-ögon är det en sporthoj i alla fall. :)

Inte frånåkt. Möjligtvis att minnena från en näst intill torpedering av mötande kromsläde bortom kontroll på fel sida av Bogesundsvägen har satt sina spår...? Har sedan dess lite svårt för motorcyklar med avsiktligt felkonstruerad broms och fjädring.

Men som jag sa, man verkar kunna skämta om alla märken och om alla förare. Utom en kategori...

HD är ju askul att skämta om, börja du med! :D

http://www.sporthoj.com/forum/showt...-som-motor-smådelstvätt&p=5631198#post5631198

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?173021-Hur-ska-jag-få-ut-skruven&p=3347084#post3347084

Inte nog med att det är en sothora, det är dessutom en horunge! Fina gener, du måste vara stolt.:hihi
Ja det är ett jäddra jur :gnissla
http://www.sporthoj.com/forum/showt...-som-utnyttjar-killar-!&p=5320153#post5320153

(Ser f ö fram emot fortsättningen på byggtråden nu när du verkar ha hittat boven i det hela).
Ja det ska bli uppdatering. Ska ha möte om motorfrågan imorgon, jag håller på att utvärdera lite alternativ jag tänkt på länge. Ett är att bygga en större motor och göra allt rätt från början, custombeställa ett block osv. Överkvadratisk, högre vevstaksförhållande, mer slagvolym, större ventiler, separerade insug osv. Eller så spinna vidare på den befintliga motorn, uppdaterar när jag bestämt mig. Måste sondera kostnader, leveranstider, nödvändiga moddar av ramen för att få plats uppåt osv.

Last edited:
Upprörd?:va Inte det minsta, men du snackar i nattmössan. Ta som kvällslektyr och ta reda på vad din hoj har för anor. 85 är ett bra tal i sammanhanget....

En sån där klassiker med förknasare och andra antika delar va? :D

Ok, sporthojsklassiker kanske är mer korrekt. Förtjänar en egen klass (när det ändå snackas klasser)

Har f-n ingen aning vad min är i för kategori? :va
Nästan offroad/nästan touring/(mindre) nästan sporthoj?
Låter ju som om jag beskriver nästan en MC. :hihi
Förslag mottages!

Kul poll TS! :tummenupp

Jag kör mest med XT660:in, så kryssade i enduro, saknades valet "offroad"

Saknade öven Övrigt, eller veteran, för känns ändå inte rätt att kryssa i custom för gammsuzukin.

Jag kör mest med XT660:in, så kryssade i enduro, saknades valet "offroad"
Saknade öven Övrigt, eller veteran, för känns ändå inte rätt att kryssa i custom för gammsuzukin.

Hmm...
Inte lätt att tänka på allt, man får helt enkelt välja det som ligger närmast.

Superbike 1098s Sport
Streetfighter 1099s Street
Hypermotard 1100s Street

Kör Honda vtr firestorm just nu :tummenupp

Kategorin "Äventyrs" borde nog in för alla som kör BMW GS, Guzzi Stelvio, Triumph Tiger o.s.v.

Jag har ganska nyligen blivigt mc-ägare för första gången :banana jag röstade på street tycker den faller in under det !
M796

Idag kör jag nån slags grustourer fast ändå inte, imorgon kanske nåt annat. Hade min fru inte fått bestämma hade jag haft en hoj ur varje kategori ståendes i garaget.

Verkar som många försöker hålla sig borta från touringkategorin, tänker man gs tänker nog 99% på packväskor och grusvägar :)

Enduro: geggmoppe med några sönderslagna lampor fasttejpade

BMW själva klassar den som "off-road". :)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026