Vad kör du för typ av hoj?

• Thread starter Thread starter Hudik
  • Start date Start date

Vilken typ av hoj kör du?

• Antal röstningar
    0
Då detta är sporthåjj punkt komm så utgår jag från att alla som inte klickat "sporthoj" blir bannade...?

Då detta är sporthåjj punkt komm så utgår jag från att alla som inte klickat "sporthoj" blir bannade...?

Tja, nu ville TS ha reda på vad som körs på gatan.

Vad säger du om de som tuffar HD på gatan (typ chopper eller cruiser) och bränner oreggad sporthoj på bana, svängig eller rak där man bromsar efter 201 eller 402 m? De som tävlar RR och inte kör gata eller har gathoj, skall de bannas? Allt har perioder, kör sporttouring/retro nu och har gjort sen -07. Barn som åker/åkte, möjligheten att kunna få med sig skit, ergonomi etc och mm. Det är sportigt nog och i många fall bättre fungerande för vårt vägnät. Så småningom hamnar det något sportigare här när rätt objekt dyker upp. Det blir back to basics, någon old school-relik.

Jag förstår att du skrev detta med glimten i ögat, men snälla, inte den diskutionen i denna tråd. :krama

Det är lugnt, jag skämtar aprillo...
Alla utom HD-åkare brukar kunna ta det...

En GS Adv är väl någon form av enduro/touring-hoj. Kryssade i Enduro även om den nog egentligen är för tung för att räknas som en renodlad enduro. Men vi kör en del på konstiga underlag så......

Ducce monster är väl street?
Hondan (CB400F-75) är tveklöst Supersport, för det står det på den.

Kört sporthoj i många år, dock har jag kommit till ett skede i mitt liv där jag kommit på mig själv att jag inte kan köra sporthoj längre, med fru och barn, så har jag ett annat ansvar idag än för 10 år sen. Då jag själv medveten om att mina horn växer alldeles för mycket så fort jag sätter mig på en sporthoj, så jag rullar numera runt på en 600 bobber, den tar mig från punkt A till punkt B. Visst jag saknar sporthojen, men det får bli när barnen blir lite större och jag lite äldre, kanske inte hornen växer ut lika mycket då "Inte så värst troligt, men man kan ju alltid hoppas" En gång sporthojspilot alltid sporthojspilot...

En GS Adv är väl någon form av enduro/touring-hoj. Kryssade i Enduro även om den nog egentligen är för tung för att räknas som en renodlad enduro. Men vi kör en del på konstiga underlag så......

Verkar som många försöker hålla sig borta från touringkategorin, tänker man gs tänker nog 99% på packväskor och grusvägar :)

Enduro: geggmoppe med några sönderslagna lampor fasttejpade

Last edited:
Det är lugnt, jag skämtar aprillo...
Alla utom HD-åkare brukar kunna ta det...

:D Det här med HD verkar vara en personlig och öm punkt, blivit frånåkt?

Vem fan skaffar sporthoj för att köra rakt fram på motorväg...???

Regga er på ett Harley-forum eller liknande, där kan ni säkert träffa likasinnade som inte heller kan svänga...

Så en GSXR1100R -92 är sporthoj men inte en GSXR1100R -91?

Historielös och okunnig?

Nånstans får man väl sätta gränsen, FB brukar sätta den vid 20 år så tänkte väl att det kunde vara något...

Hoppas jag inte sårade dina känslor, du verkar väldigt upprörd :dummer

Min definition torde undanta din hoj och HD i den riktningen, eller hur?

Det finns liknande pollar på svenska HD-forum. (Majoriteten av medlemmar där kör ju originalhoj med originalmotor, som de sedan hängt på lite tillbehör på på. Lite samma som på SH)
De motsvarande pollarna/disussionerna på tex Harleyforum går ut på att pinka in vilka som kör HD och vilka som inte gör det, och enligt dessa medlemmars syn så är min hoj ingen HD, eftersom jag inte har en HD-motor. Min är ju S&S-med Axtellcylindrar, Baker-låda osv.
Så tack och lov så hör jag inte HOG-skaran (Harley Owners Group) heller. Rätt skönt! :D

Last edited:
:D Det här med HD verkar vara en personlig och öm punkt, blivit frånåkt?

Inte frånåkt. Möjligtvis att minnena från en näst intill torpedering av mötande kromsläde bortom kontroll på fel sida av Bogesundsvägen har satt sina spår...? Har sedan dess lite svårt för motorcyklar med avsiktligt felkonstruerad broms och fjädring.

Men som jag sa, man verkar kunna skämta om alla märken och om alla förare. Utom en kategori...

Det finns liknande pollar på svenska HD-forum. (Majoritetn av medlemmar där kör ju originalhoj med originalmotor, som de sedan hängt på lite tillbehör på på. Lite samma som på SH)
De motsvarande pollarna/disussionerna på tex Harleyforum ut på att pinka in vilka som kör HD och vilka som inte gör det, och enligt dessa medlemmars syn så är min hoj ingen HD, eftersom jag inte har en HD-motor. Min är ju S&S-med Axtellcylindrar, Baker-låda osv.
Så tack och lov så hör jag inte HOG-skaran (Harley Owners Group) heller. Rätt skönt.

Inte nog med att det är en sothora, det är dessutom en horunge! Fina gener, du måste vara stolt.:hihi

(Ser f ö fram emot fortsättningen på byggtråden nu när du verkar ha hittat boven i det hela).

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...