Detta förslag skulle beröra mig.
såhär är det idag, jag pluggar på gymnasiet, jag har 4,5mil till skolan, 3km till närmaste busshållsplats, jag måste åka med bussen kl:7 på morgonen. då är det mörkt. hur ska ja ta mig till bussen? väcka mamma varge morgon så hon för köra mig som jag gjorde innan ja fick körkort? :kocko
sen på kvällarna, när jag kommer hem, jag slutar skolan vid 16 ungefär varge dag, bussen från stan går 16:25 e hemma vid 17:30, som det är nu är det bäcksvart även då. så ja får inte köra hem heller? :kocko
jag jobbar helger, 8-19 slutar jag 19 är det kolsvart, då går inga bussar hem till mig. hur ska jag kunna fortsätta ha ett sådant jobb??
möjligheten att träffa vänner på kvällar skulle helt försvinna för mig, om jag inte sov hos kompisar, vilket inte funkar i längden, okej de gånger man druckit har man ju inget val.
en liten aspekt till på det här med körning i mörker, skulle jag då som 18åring få köra i stan där det är upplyst?
nä, ingen höjdare till förslag det där, då är det bättre som jag skrev tidigare i tråden, med olika grader på körkortet.
EDIT: här e inlägget angående grader på körkortet.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1064709&postcount=30