von reisen skrev:Någon gång måste man vara vuxen för "allt"
Precis.. Så jävla fånigt att ha olika åldrar för allt, dessutom ökar åldern hela tiden. Snart måste man väl ha villa och 3 barn för att få köpa smällare
borde vara 20 år för ALLT
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
von reisen skrev:Någon gång måste man vara vuxen för "allt"
TurboJugend skrev:Vad jag försöker få fram (som jävla säkert inte heller går fram) är att alla kanske inte klarar sig utan körkort. Personen kanske kunde ta det jobb han tog just för att han hade körkort, och så helt plötsligt försvinner möjligheten att ta sig till jobbet efter det blivit mörkt. Vad ska han göra då? Säga upp sig? Man kan dessutom inte ta nån buss om det inte finns nån. Det är jävligt lätt att bara säga att allt är bra när det inte drabbar en själv.
Marals76 skrev:Ska det vara så svårt att besluta att alla nya bilar som säljes ska ha alkolås???
![]()
![]()
Hatar verkligen beslutarna i det här landet..... vad är det med folk ska det vara så svårt att ta ett beslut och våga stå för det?
Att inte få köra på kväll är det dummaste jag hört på länge.... min kusin jobbar 3-skift och är 23 och företaget där han är anställd ligger typ mitt i skogen.
Enligt den här regeln skulle ha få säga upp sig![]()
Sluta mesa och skapa en lag som kräver alkolås i nya bilar.

Känns inte som de styrande har nån snabbare lösning uttänkt heller o andra sidan va?von reisen skrev:Kanske vettigt men det tar ju sin tid innan det slår igenom, alkisarna lär ju inte köa efter ny bil med alkolås precis...![]()
TurboJugend skrev:Vad jag försöker få fram (som jävla säkert inte heller går fram) är att alla kanske inte klarar sig utan körkort. Personen kanske kunde ta det jobb han tog just för att han hade körkort, och så helt plötsligt försvinner möjligheten att ta sig till jobbet efter det blivit mörkt. Vad ska han göra då? Säga upp sig? Man kan dessutom inte ta nån buss om det inte finns nån. Det är jävligt lätt att bara säga att allt är bra när det inte drabbar en själv.
von reisen skrev:Kanske vettigt men det tar ju sin tid innan det slår igenom, alkisarna lär ju inte köa efter ny bil med alkolås precis...![]()
Marals76 skrev:Ska det vara så svårt att besluta att alla nya bilar som säljes ska ha alkolås???
HanneZ skrev:Känns inte som de styrande har nån snabbare lösning uttänkt heller o andra sidan va?

Solan skrev:Kan du lägga fram ett förslag som passar alla så vore det ju super. Jag är mer än villig att stötta förslaget i så fall.
Om man ska vända på det kan man ju fråga sig om det är värt att vissa ska kunna komma till jobbet på bekostnad av att fyllon kör ihjäl ett par stycken om året.
Visserligen så kommer fyllosar alltid att härja i trafiken men alla sätt som kan göra det svårare för dom tycker jag är bra, dessvärre kommer alltid oskyldiga få lida för det. Men det är nog svårt att komma förbi.
Då kan ju polisen sätta dit dem för de, det går ju hand i hand med din mörkerteori. Sätt 20 k i böter för demonterat alkohollås så skulle nog inte särskillt många våga ta bort dem. Kan en vettig människa ge ett enda skäl till varför man skulle vilja demontera de?Solan skrev:Hur lång tid skulle det ta innan Clas Ohlsons sålde demontering av alkolås om det blev lag på att alla bilar skulle ha det?!
TurboJugend skrev:Om man tänker så så kan man ju lika gärna förbjuda alkohol helt och hållet. Är det värt att man ska få gå ut och roa sig lite på bekostnad av att fyllon kör ihjäl folk i trafiken, svin som kommer hem fulla och misshandlar fru och barn, dom som i fyllan spöar upp nån på krogen, gäng som super sig fulla och går ut och sparkar ner nån stackare helt oprovocerat och all annan alkoholrelaterad våld och brottslighet?

HanneZ skrev:Då kan ju polisen sätta dit dem för de, det går ju hand i hand med din mörkerteori. Sätt 20 k i böter för demonterat alkohollås så skulle nog inte särskillt många våga ta bort dem. Kan en vettig människa ge ett enda skäl till varför man skulle vilja demontera de?
Fulla människor kör fulla, nyktra människor demonterar alkohollås, viss skillnad. Tar man bort det så gjorde man det när man vart nykter, då planerar man att köra bilen onykter.Solan skrev:Vettiga människor kör inte onyktra....de behöver inte demontera den...
HanneZ skrev:Fulla människor kör fulla, nyktra människor demonterar alkohollås, viss skillnad.
von reisen skrev:Jag skulle förutom alkohol vilja förbjuda narkotika en extra gång och därefter sex, sport och i princip allt som kan sluta otrevligt.![]()
Det är det INTE kan jag säga. Och de som jag vet har gjort det har ångrat sig något så fruktansvärt efteråt och skulle aldrig komma på tanken att demontera alkohollås.Solan skrev:Ja men de som kör fulla är väl nyktra då och då eller? Det betyder ju inte att dom e vettiga bara för att dom e nyktra.
Det är nog ganska få människor som bara råkar köra full en gång eller 2... Jag tror att det är en vanesak.
HanneZ skrev:Det är det INTE kan jag säga. Och de som jag vet har gjort det har ångrat sig något så fruktansvärt efteråt och skulle aldrig komma på tanken att demontera alkohollås.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |