har en liten fråga angående 600 RR.. har läst att det inte finns slirkoppling på 600 RR från -07.. tänkte bara kolla vad slirkoppling är?vad är dess funktion och vad händer om man inte har slirkoppling till skillnad om man har slirkoppling?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En slirkoppling hindrar att motorn bromsar upp däcket om man växlar ner utan att ge korrekt motgas. Detta kan annars göra att bakhjulet sladdar eller studsar något.
Dvs enkelt utryckt så tillåter den motorn att driva bakhjulet men inte bakhjulet att driva motorn.
Edit: Jo man kan fortfarande motorbromsa, men man får inte så abrupt bromsverkan vid stora motorvarvsskillnader som utan slirkoppling.
Lite OT men Känns overkill på en 600... Litercykel med twin är oftast mer motiverat...
Lite OT men Känns overkill på en 600... Litercykel med twin är oftast mer motiverat...

det är väll bara att släppa ut kopplingen lite långsammare om man växlar ner på höga varv?
det är väll bara att släppa ut kopplingen lite långsammare om man växlar ner på höga varv?

Slir- eller slipper clutch is da shit !....
Min gamla ZX6-RR hade monteret som original och det är bare super ...oxå på en 600cc
När vi kör race är det på en CBR1000RR '07 och det ville jag inte göre uten en slipper...
Just nu forsöker jag att hitte en till en ok pris, till min Daytona 675 '08![]()
JA eller möta med gasen. Dock är det rätt mkt att hålla reda på när det går riktigt fort så jag har full förståelse för dem som vill ha mindre saker att hålla reda på. Ju mindre saker som stör desto mer fokus på broms apex osv.
Vet du om cbr1000rr har det som org någon årsmodell
from-08Vet du om cbr1000rr har det som org någon årsmodell
|
Vi provkör Indian Chief Vintage
Screenshot I kommande nu... |
|
|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |