Riktigt tacksam !!

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Kl var väl ca 1000 imorse 25/8 när jag lämnade SOLNA för en färd till Solsidan i SALTSJÖBADEN tog bågen istället för bilen för att slippa köerna, jag skulle ju bara hämta en laddare till en skruvdragare.
Svänger av från väg 222 och in på vägen mot FISKSÄTRA.Denna väg är helt klart en 150Km/h väg om sådana fanns.
Ligger 3 bilar framför mig, jag håller ca 180-200 när jag susar förbi dem 2 första sedan kommer en silverfärgad bil,å då ligger jag väl i ca 240+,när jag kört klart denna raksträcka ca 3 km lång släper jag gasen å tittar i backspegeln...............
Till min stora förvåning ligger det en silverfärgad VOLVO S60 ca tio meter bakom mig,eftersom jag släppt på gasen så kör han förbi mig,vi kör då i ca 200km och ser hur han letar med höger handen efter den berömda spaden...
SHIT FAAAN det e ju en civilare tänker jag och börjar fundera på hur jag ska göra,stanna eller sticka ? efter att ha diskuterat med mig själv i några sekunder svänger jag av vägen å upp på avfarten mot FISKSÄTRA.
Mycket riktigt följer bilen efter och jag börjar åter igen tänka på att sticka.
Men beslutar mig för att vara "feg" å ge upp, stannar hojjen och polismannen ropar åt mig att komma till bilen.
Det är tur att jag har en JÄVLIGT snabb bil är det första han säger, mmm blir mitt svar.
Hur snabbt gick det där då ? och hur snabbt får man köra på denna väg ?.
Ja det är väl 90 säger jag med darriga ben (jag vet ju vad som väntar) ja precis säger polisen, men du körde lite snabbare än så, närmare bestämt i 245 km/h vilket betyder 155 km för snabbt. :squid Och då hade du ändå börjat brommsa så jag förstår att du varit uppe i betydligt högre hastighet.
Erkänner du ? Nej svarar jag.. :notme
Okej vet du vad som väntar dig om jag skulle rapportera det här säger han ? ja jag kan ju tänka mig ganska hårda straff säger jag å han nickar och säger ja det har du väldigt rätt i.
MEN HOLMGREN DENNA GÅNG SKA JAG NÖJA MIG MED ATT GE DIG EN VARNING........................................... ......................................
Mina öron fladdrar till....VAD SA DU ?? frågade jag !
Du får bara en varning denna gång för att jag hoppas du lär dig något av detta nu..
Polisen stänger dörren å börjar rulla iväg, stannar bilen å öppnar dörren och säger är du inte imponerad av min bil säger han och skrattar..JO det kan man säga att jag är ! och frågar hur många hästar han har i sin VOLVO ? Jag har en bra bit över 300 hk.

Jag visste inte att polisen kör omkring i snudd på F1 bilar..
Hur faaan kom han ikapp mig på så kort sträcka ????

Om ni är ute vid SALTSJÖBADEN akta er för en silverfärgad S60 med plåten ?ED 331 för den går som fan.

:bow Tack till dig polisman som har ett hjärta för oss fartpuckon..
Du gjorde så att jag får behålla mitt jobb,min hojj å mina pengar !

// TOK

Last edited:
Shit... måste ha kännts helt overkligt. Han måste va en av de få som gillar att överraska folk på ett positivt sätt... :)

Kan det månne varit en S60r med lite extra pulver under huven kanske? Lär va ganska duktigt klipp i dom. Låter som han va civil... inte civilsnut utan jobbade för tillfället civil.

Han hade troligtvis ingen mätning på dig och när du inte erkände så visste han att han inte kunde göra nått, så han släppte dig.

han kanske inte var i tjänst och ville skaka lite förstånd i dig? (eller vad man skall kalla det)

Tobbe_N skrev:
Han hade troligtvis ingen mätning på dig och när du inte erkände så visste han att han inte kunde göra nått, så han släppte dig.
:fakta

Men man måste ju säga att han verkade trevlig som flinade när han åkte..

Samma sak hände mej, men jag hade bil och körde inte alls lika fort. Den snuten var helt vansinig för att jag sett honom och bromsat innan han fick en chans att starta kameran..
stackarn ,jag tyckte så synd om honom så jag funderade på att gråta en skvätt :p

Ja jag funderade på att köpa en lott men glömde bort !
Att han inte var i tjänst ska ju inte spela någon roll, för även om inte polismannen är i tjänst ska han enligt lag ingripa när han sett ett lagbrott..
Och ja ..det var en silverfärgad S60 R..

// TOK

Tobbe_N skrev:

Är det så alltså? Kan dom inte göra nåt utan mätning, om man nekar? :confused:

Hehe, bara att gratulera!

Närmare än sådär utan att tappa körkortet lär va svårt att komma.. :rock

Hände en ganska brutal grej här för ett tag sen. Var nån mc-snubbe som var och lekte lite. Polisen som stod en bit bort gillade inte hans uppträdande så när han kom körande på en sidoväg till E4:an alldeles för fort stog dom där och gjorde stopp-tecken.

Killen visste antagligen att det var kört om han skulle stanna. Eftersom hojjar saknar reg.plåt fram fick han en lite idé..

Fortsatte köra mot snuten i samma hastighet, när han kom tillräckligt nära drog han upp den på bakhjulet och höll det förbi snuten så dom kunde inte ta nått reg.nr bakifrån heller.

Det roligaste är dock när polisen helt seriöst hoppar in i sin bil (V70 eller nått i den stilen) och försöker köra efter. Haha, han lär ju hunnit ett par mil innan dom fått fart på volvon :tummenupp

Vissa har is i magen..

/Peter

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back