crashtestdummy
Ompa ompa.
Jag och Mr Vader siktar på licens till våren. Någon här som tänkt hålla en kurs på G-åsen eller annan bana?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tror dem kommer att hålla i linköping!crashtestdummy skrev:Jag och Mr Vader siktar på licens till våren. Någon här som tänkt hålla en kurs på G-åsen eller annan bana?
Lindén skrev:Tror dem kommer att hålla i linköping!
Kolla in på lms.se
Kursen brukar kosta strax under tusenlappen och licensen kostar 2400 kr/år har jag för mig.sandstream skrev:När vi ändå är inne på ämnet.
Vad brukar en sån kurs kosta?
Vad kostar det sen att ta ut licensen?
Merciwima skrev:Kursen brukar kosta strax under tusenlappen och licensen kostar 2400 kr/år har jag för mig.
Minnet säger 5 år men det kan vara tvärfel så vi får väl se vad experterna svarar.DiscoDuck IV skrev:När vi ändå är inne på ämnet.
Finns det någon form av bäst-före-datum på licensen.
Dvs. om man har haft licens innan och tagit ut den några säsonger, men sen haft uppehåll isäg 3 år. Kan man bara plocka ut den igen och ut på banan, eller måste man gå om licenskursen (eller om det finns någon form av rep.kurs för detta fallet) ?
/Duck
Experten bekräftar.sandstream skrev:Minnet säger 5 år men det kan vara tvärfel så vi får väl se vad experterna svarar.

Vi snackade ju om det när vi sågs på RR-kursen så jag tänkte att det är bäst att be någon bekräfta, du snackar ju så mycketNeutral skrev:Experten bekräftar.![]()

wima skrev:Kursen brukar kosta strax under tusenlappen och licensen kostar 2400 kr/år har jag för mig.
Jag behöver ej kolla har redan licens jaghåkan skrev:som vanligt kommer det bli licenskurs i linköping i April månad, håll utkik på www.lms.se för datum när April börjar komma runt hörnet
//håkan
Och en av oss var tydligen bara snack medan den andra faktiskt gick licenskursen...sandstream skrev:Vi snackade ju om det när vi sågs på RR-kursen så jag tänkte att det är bäst att be någon bekräfta, du snackar ju så mycket![]()

Precis, that's meNeutral skrev:Och en av oss var tydligen bara snack medan den andra faktiskt gick licenskursen...![]()

2fast4hjo skrev:Tackar också för info..ska sponsra killen om han vill ta licens i vår.![]()

Kolla på www.lms.se så står det där under RR, Licenskurs.Mr Vader skrev:det låter ju bra... både linköping och Karlskoga ligger ju geografiskt bra till...vilka regler gäller för den hoj man kör på under licenskursen...
![]()
Intressant att samarbetet mellan försäkringsbolagen och SVEMO börjar ge utdelning. Det här är ju goda nyheter för alla gatåkare som vill sänka sina premier.Goodstuff skrev:En liten brasklapp...
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |