Hur menar du?Teddy skrev:Intressant att samarbetet mellan försäkringsbolagen och SVEMO börjar ge utdelning. Det här är ju goda nyheter för alla gatåkare som vill sänka sina premier.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur menar du?Teddy skrev:Intressant att samarbetet mellan försäkringsbolagen och SVEMO börjar ge utdelning. Det här är ju goda nyheter för alla gatåkare som vill sänka sina premier.
raceman_peps skrev:Kan man KLONA dig! Fy så rart av dig! Sådana ska de vara tjejerna!
Funderar också på en licenskurs... kan ju inte skada...Skulle va bra med en sponsor...
tror nog 2fast4some vill ha mig o eve kloner för sig själv.
jag är alldeles för snäll.http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=99160&page=2&pp=20Samarbete kanske är fel ord att använda. Jag vet inte om det överhuvudtaget finns något formellt samarbete mellan SVEMO och försäkringsbolagen eller vilka försäkringsbolag det i så fall skulle vara är.Goodstuff skrev:Hur menar du?
X-up skrev:Lincens heter det according to Leifi!![]()
De flesta klubbarna har en licenskurs i april månad, därefter brukar det inte vara många fler, en i Linköping, en i mittsverige-banan & en i samband med Bike Week på gåsen.
/X-up
har insett själv att det går alldeles för fort på vägarna och efter bike week ville jag prova mer bana istället... sedan är min hoj en gammal banhoj, så det är inga svårigheter att anpassa den till de regler som gäller på bana och till de som gäller för väg... sedan vore det trevligt att köra något b-licens rejs...Goodstuff skrev:En liten brasklapp för er som vill ta licens men inte kommer köra, det vet man nog i hjärtat.
När jag pratade med LF om detta så sa deras högsta höns i Bergslagen att de anser all körning på bana med gatcykel som träning inför tävling om man har gått en licenskurs. Vet inte om det finns prejudicerande domar påd et men kan vara värt att ha i åtanke för er som vill ta licens men sedan enbart kommer köra med gathojen.
Teddy skrev:Att LF kontrollerar en kund mot SVEMOS register över licensierade förare kanske inte är att kalla för ett samarbete. Jag tror fortfarande att gatknuttar som betalar höga premier har att tjäna på detta. Det är väl inte helt otroligt att en eller annan helförsäkrad gathoj som kraschats på bana under licensträning anmälts till försäkringsbolaget som "väjning för katt på landsväg en söndageftermiddag". Varje krona som kan tas från småfifflarna kan ges tillbaka till de ärliga i form av sänkta premier.
Det var inget försök att säga att ni inte ska skaffa licens utan en upplysning som kan vara intressant att få.Mr Vader skrev:har insett själv att det går alldeles för fort på vägarna och efter bike week ville jag prova mer bana istället... sedan är min hoj en gammal banhoj, så det är inga svårigheter att anpassa den till de regler som gäller på bana och till de som gäller för väg... sedan vore det trevligt att köra något b-licens rejs...känner mig lite för gammal för att satsa helhjärtat på en RR- karriär...
läste inte tillräckligt noga första ggn... men det du skriver är tänkvärt om man har licens och kör med "finhojen" på bana...Goodstuff skrev:Det var inget försök att säga att ni inte ska skaffa licens utan en upplysning som kan vara intressant att få.
mr vader, ta av dig din intergalaktiska härskarhjälm så du ser vad folk skrivermr vader skrev:Bla bla bla läste fel bla bla
Jag vill ha licens för att ha få träna på gåsen på onsdagar med någon billig gammal 600 och kanske (om tiderna blir bättre än dagens 1.24) tävla något B-race.Goodstuff skrev:Det var inget försök att säga att ni inte ska skaffa licens utan en upplysning som kan vara intressant att få.
oFFkeFF skrev:Tja, nu är ju många instruktörer just RR-förare, så det är ju bra om man inte tillåter dem fortsätta vara det, eftersom man inte kan blanda in både oförsäkrade och försäkrade fordon på banan samtidigt...
edit: Självklart är väl också att alla som har licens måste vara dem som fifflar..
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |