Licenskurser i vår?

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Jag och Mr Vader siktar på licens till våren. Någon här som tänkt hålla en kurs på G-åsen eller annan bana?

När vi ändå är inne på ämnet.
Vad brukar en sån kurs kosta?
Vad kostar det sen att ta ut licensen?

sandstream skrev:
Vad brukar en sån kurs kosta?
Vad kostar det sen att ta ut licensen?
Kursen brukar kosta strax under tusenlappen och licensen kostar 2400 kr/år har jag för mig.

Finns det någon form av bäst-före-datum på licensen.

Dvs. om man har haft licens innan och tagit ut den några säsonger, men sen haft uppehåll isäg 3 år :rolleyes: . Kan man bara plocka ut den igen och ut på banan, eller måste man gå om licenskursen (eller om det finns någon form av rep.kurs för detta fallet) ?

/Duck

wima skrev:
Kursen brukar kosta strax under tusenlappen och licensen kostar 2400 kr/år har jag för mig.
Merci :tummenupp
DiscoDuck IV skrev:
Finns det någon form av bäst-före-datum på licensen.
Dvs. om man har haft licens innan och tagit ut den några säsonger, men sen haft uppehåll isäg 3 år :rolleyes: . Kan man bara plocka ut den igen och ut på banan, eller måste man gå om licenskursen (eller om det finns någon form av rep.kurs för detta fallet) ?
/Duck
Minnet säger 5 år men det kan vara tvärfel så vi får väl se vad experterna svarar.

Neutral skrev:
Experten bekräftar. :hihi
Vi snackade ju om det när vi sågs på RR-kursen så jag tänkte att det är bäst att be någon bekräfta, du snackar ju så mycket :hihi

håkan skrev:
som vanligt kommer det bli licenskurs i linköping i April månad, håll utkik på www.lms.se för datum när April börjar komma runt hörnet

//håkan
Jag behöver ej kolla har redan licens jag :)
Men ni andra kan ju kolla, o ni som går kursen ta med mina böcker (häften) som jag lyckades lägga kvar å som sedan fick vingar :(

sandstream skrev:
Vi snackade ju om det när vi sågs på RR-kursen så jag tänkte att det är bäst att be någon bekräfta, du snackar ju så mycket :hihi
Och en av oss var tydligen bara snack medan den andra faktiskt gick licenskursen... :tungan

Lincens heter det according to Leifi! :tummenupp
De flesta klubbarna har en licenskurs i april månad, därefter brukar det inte vara många fler, en i Linköping, en i mittsverige-banan & en i samband med Bike Week på gåsen.

Kostar sig ca 1000:- för 2 dagar. En med teori, en med praktik.
Lincensen gäller därefter i 5 år.

/X-up

det låter ju bra... både linköping och Karlskoga ligger ju geografiskt bra till... :tummenupp vilka regler gäller för den hoj man kör på under licenskursen... :va

2fast4hjo skrev:
Tackar också för info..ska sponsra killen om han vill ta licens i vår. :)

Kan man KLONA dig! Fy så rart av dig! Sådana ska de vara tjejerna! :tungan

Funderar också på en licenskurs... kan ju inte skada... :rolleyes: Skulle va bra med en sponsor...

En liten brasklapp för er som vill ta licens men inte kommer köra, det vet man nog i hjärtat.
När jag pratade med LF om detta så sa deras högsta höns i Bergslagen att de anser all körning på bana med gatcykel som träning inför tävling om man har gått en licenskurs. Vet inte om det finns prejudicerande domar påd et men kan vara värt att ha i åtanke för er som vill ta licens men sedan enbart kommer köra med gathojen.

Goodstuff skrev:
En liten brasklapp...
Intressant att samarbetet mellan försäkringsbolagen och SVEMO börjar ge utdelning. Det här är ju goda nyheter för alla gatåkare som vill sänka sina premier.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back