Kortnummer vid registrering på ebay

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
Får begäran om kortnummer när jag vill registrera mig på ebay, känns ju lite skumt:va
rätt många här som verkar handla där, har ni fått samma fråga när ni registrerade er??

Bifogat

• ebay.JPG
    ebay.JPG
    140.4 KB · Visningar: 142
Ja, dom gör så för att kunna identifiera dig ifall du inte fullföljer dina köp där du vunnit.

Annars skulle man kunna gå in o bjuda på allt o sen bara skita i det.

Nu var det iofs väldigt länge sen jag reggade mig men inte kommer jag ihåg att jag behövde göra det.

Glöm inte och länka Paypal kontot till Ebay kontot. Annars kommer det upp att du ska betala med kort. Hände mig

Ja, dom gör så för att kunna identifiera dig ifall du inte fullföljer dina köp där du vunnit.

Annars skulle man kunna gå in o bjuda på allt o sen bara skita i det.

Ok, misstänkte att det kanske va nåt sånt...
Thanx:Bugar

Till PayPal fick jag skicka en bild på mitt körkort och en faktura med mitt namn och ett aktuellt datum på för att dom skulle kunna stärka min identitet. Inget konstigt med det tycker jag. Har då aldrig haft några bekymmer när det varit något.

Eh va? Har haft paypal konto sedan 2006 och har aldrig behövt styrka min identitet som du!
Och då har jag handlat en del ifrån England, bla. ett större inköp på 2200 GBP och en del smärre via ebay.uk
Så jag är lite förvånad som du förstår, har de hårdare koll nu eller ligger det en hund begraven:va

Eh va? Har haft paypal konto sedan 2006 och har aldrig behövt styrka min identitet som du!
Och då har jag handlat en del ifrån England, bla. ett större inköp på 2200 GBP och en del smärre via ebay.uk
Så jag är lite förvånad som du förstår, har de hårdare koll nu eller ligger det en hund begraven:va

Jag reagerade på samma sätt:) Har haft PayPal konto sen några år tillbaka och har heller aldrig behövt styrka identitet.
För många falska identiteter kanske som köper utan att betala:va
Och dom flesta ifrån Norrland:D

Osäker på exakt hur länge jag haft mitt PayPal konto men jag har för mig att det är sen 2004 eller 2005. Varför jag var tvungen att bekräfta min identitet var för att jag använde mig utav flera olika e-kort (tjänst som Swedbank erbjuder) och dom tyckte det det såg skumt ut, samt att jag gjorde en hel del dyra inköp där ett tag under kort tid.

Och vad jag egentligen menade med "stärka min identitet" var att bekräfta min adress som min "verkliga" adress så att jag kunde få ett premium account och slippa krångla med vissa säljare / köpare på eBay och liknande.

Man behöver inte ha en bekräftad hemadress men jag valde att skaffa det. Därför fick jag skicka bild på mig själv.

Osäker på exakt hur länge jag haft mitt PayPal konto men jag har för mig att det är sen 2004 eller 2005. Varför jag var tvungen att bekräfta min identitet var för att jag använde mig utav flera olika e-kort (tjänst som Swedbank erbjuder) och dom tyckte det det såg skumt ut, samt att jag gjorde en hel del dyra inköp där ett tag under kort tid.

Och vad jag egentligen menade med "stärka min identitet" var att bekräfta min adress som min "verkliga" adress så att jag kunde få ett premium account och slippa krångla med vissa säljare / köpare på eBay och liknande.

Man behöver inte ha en bekräftad hemadress men jag valde att skaffa det. Därför fick jag skicka bild på mig själv.

Oki! Tack för ett redigt svar, blev lite orolig att Paypal skulle ha blivit byråkratiska. ha det

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP