Kinahojar coming up

I tråden om Ryssland stör en del av att vi stöttar Ryssland när vi köper gas, konstgödsel och annat men ingen verkar ha bryderier med att stötta en kommunistisk diktatur?

Nu är jag ändå inte intresserad av något nytt så frågan om köpa motorcykel från Kina är inte riktigt aktuell för mig.

Men delar behövs om motorcykeln används.
Kinakåpor? Nix.

Kinaskivor?
Nix. Acke har visserligen sålt men förhoppningsvis är det samma kvalitet och speciellt, kundbemötande, i Bro.

In

Tror du redan vet vad jag tycker. 😉
Men alla får göra som de vill.
Måste erkänna att jag inte läst Kina- och Rysslandstråden tillräckligt för att uppfatta just din åsikt i frågan. :rodnar
Utan mer det att några, lade inte dessa på minnet, tycker att vi kanske inte borde stötta Putin när vi stöttar Ukraina.
Men jag är också för åsiktsfrihet. Så alla får tycka, och göra, som de vill. :krama

Vad gäller Kina vill jag inte stödja dem och gör så gott jag kan. Att kineserna inte märker det förstår jag då jag inte är en storkonsument med mycket pengar. Men jag vill inte vara medlöpare.

De har ett övervakningssystem som Stasi hade älskat.
De subventionerar sina varor så länge det finns andra tillverkare. Men vad händer när de har försvunnit från marknaden?

Amazon är billiga, och de kan pungslå leverantörer, men vad händer när konkurrenterna är borta?

Allting har ett pris. Priset mäts inte alltid i pengar...

660811_1280.jpg

USA har sina flock kameror med ansiktsigänkänning via AI och sin ICE-Stasi, komplett med "pappiren bitte" checkpoints på dom stora vägarna.
USA tariffar konkurrerande varor från andra länder.

Amazon är USA, vilken poäng vill du göra med dom?

Allt har ett pris, speciellt politiker

660811_1280.jpg

USA har sina flock kameror med ansiktsigänkänning via AI och sin ICE-Stasi, komplett med "pappiren bitte" checkpoints på dom stora vägarna.
USA tariffar konkurrerande varor från andra länder.

Amazon är USA, vilken poäng vill du göra med dom?

Allt har ett pris, speciellt politiker
Att Kina upplevs som bättre än USA säger mer om USA... :(

Amazon är inte bara USA, jag har läst om svenskar som handlar där. :7peta Fast vi är ju nästan USA med språk, kultur och annat. Vi får bara inte rösta... :hihi

Nu är ju tråden om Kina men som det ser ut vill jag inte stödja USA heller. Men jag köper EBC-belägg för det sa Acke passade till skivorna. :rodnar

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back