Kinahojar coming up

FD motorcykeljournalist gillar Kove 800 rally.
Kvalitetsfjädring, 20 hk mer och 20 kilo lättare än tenere 700. Servicemanual finns att ladda ner från hemsidan och man kan serva själv med bibehållen garanti.
Japaner och Europeer behöver nog steppa upp lite... 🙄
 
FD motorcykeljournalist gillar Kove 800 rally.
Kvalitetsfjädring, 20 hk mer och 20 kilo lättare än tenere 700. Servicemanual finns att ladda ner från hemsidan och man kan serva själv med bibehållen garanti.
Japaner och Europeer behöver nog steppa upp lite... 🙄

Ja, jag hade sett någon liknande test/jämförelse.
Verkar helt klart vara mycket hoj för pengarna om man inte har dålig självkänsla och måste ha "rätt" märke på tanken
 
FD motorcykeljournalist gillar Kove 800 rally.
Kvalitetsfjädring, 20 hk mer och 20 kilo lättare än tenere 700. Servicemanual finns att ladda ner från hemsidan och man kan serva själv med bibehållen garanti.
Japaner och Europeer behöver nog steppa upp lite... 🙄
Serva själv och behålla garantin? Källa på detta?
Finns märlet kvar om 5 år? Finns återförsäljaren kvar i Sverige om 5 år? Finns reservdelar att köpa om 5 år?

Sedan på vartenda annons jag sett så står det alltid följande: "Du kan köpa fordonet med 6–36 månaders garanti. Garantier erbjuds via Fragus Group AB."

Verkar seriöst...
 
Serva själv och behålla garantin? Källa på detta?
Finns märlet kvar om 5 år? Finns återförsäljaren kvar i Sverige om 5 år? Finns reservdelar att köpa om 5 år?

Sedan på vartenda annons jag sett så står det alltid följande: "Du kan köpa fordonet med 6–36 månaders garanti. Garantier erbjuds via Fragus Group AB."

Verkar seriöst...

Finns KTM kvar om fem år?
Finns generalagenten i Sverige om fem år?
Finns reservdelar att köpa om fem år?

Gå sedan och läs början på KTM tråden här:
 
Det gäller nog alla märken i dagsläget, det är bara ett pennstreck bort för bönräknarna att stryka en marknad
 
Finns Yamaha motorcyklar kvar om fem år? Snöskotrarna försvann ju häromåret. Samma sak kommer hända med motorcyklarna om dom inte kan möta konkurrensen från kineser och andra.
Kan garantera att Yamaha motorcyklar finns kvar om 5 år. Kommer den svenska återförsäljaren av Kove att finnas kvar om 5 år? Jag tror faktiskt inte det med tanke på att ingen i dag svarar på telefon eller mail.

Mindre snö runt om i världen så det är ett förståeligt val att sluta tillverka snöskotrar.
 
Då kan jag garantera att Kove motorcyklar finns kvar om fem år också.
För det kostar ju inget att sitta på forum och garantera saker.

Dom som satt på snöskoterforum och garanterade saker om Yamaha lever fortfarande

Kove är på väg upp, deras marknad är Asien, sen exporterar dom gladeligen också, men det är inget som märket står och faller med

På dom stora hojarna dom säljer på export delar dom motor med flera andra märken, och även om KTM har visat sig svajiga så lär ju Kove och CFmoto fortsätta att tillverka motorn, så delar lär finnas.
 
Har någon testat en kinahoj?
CF Moto 675 ser ju najs ut. Och verkar gå bra.
Tre cylindrar och typiskt sporthojstuk.
Bild stulen från cf moto hemsida

675SR-R_AeroliteGrey_Left45_PROFILkopiera.jpeg
 
Har någon testat en kinahoj?
CF Moto 675 ser ju najs ut. Och verkar gå bra.
Tre cylindrar och typiskt sporthojstuk.
Bild stulen från cf moto hemsida

View attachment 523298
Ska bli kul att se om några år om dom steppat upp kvalitetsmässigt för fyrhjulingarna har iallafall tidigare åldrats fort pga sämre lack ytbehandling med frekvent mer rost än japaneser och amerikanare -ja jag har sett rätt många begagnade till salu och köpte en grizzly efter det priset är inte allt när man handlar 🤷‍♂️en hoj går dock relativt sett snällare än en fyrhjuling då dom går som bruksmaskiner
 
Ska bli kul att se om några år om dom steppat upp kvalitetsmässigt för fyrhjulingarna har iallafall tidigare åldrats fort pga sämre lack ytbehandling med frekvent mer rost än japaneser och amerikanare -ja jag har sett rätt många begagnade till salu och köpte en grizzly efter det priset är inte allt när man handlar 🤷‍♂️en hoj går dock relativt sett snällare än en fyrhjuling då dom går som bruksmaskiner
Grannen har en gammal cf moto och den är ingen höjdare. Tycker inte dom nya har nån vidare finess heller. Men det har ju inte Polaris heller. Massa plastsmäck som lossnar och hänger.
 
Kompisen hade någon Kina fyrhjuling har varit relativt ok men nu när snön kom så gick den inte riktigt. Han började felsöka och bytte lite och den funkar ett tag sen började den gå dåligt igen.

Han tröttnade och åkte & köpte en ny Kawasaki han sa det kändes grymt mycket bättre och mer gedigen. Ska fixa till den andra så den funkar sen sälja den.
 
Jag har en ATV GOES är väl en CF-Moto?
Den är nu 9 år och funkar fint.
Bytt tändningslåset och batteriet
 
Jag köpte en "Titan" fyrhjuling för 14 år sen och det enda som har gått sönder är plogfästet i ramen. Tyvärr kan jag nog inte beskylla kineserna för det i och med att det var i samband med att plogbladet tog stöd mot en sten längs vägen. Det är en meter från fästet till mitten av bladet och 75 cm till där stenen höll emot.

Den har säkert gått 12-13 timmar totalt...
 
Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Back
Top