Kinahojar coming up

921 kubik o 129 kusar.....
Sulas beskrivning av QJ var om inte annat- "underhållande" att läsa. Floskler och åter floskler för något som känns jävligt blaha givet specifikation.
Undrar om författaren till svamlet fått lite flashiga förmåner från fjärran öst??
Känns lite som att beskriva gamla Tri Star stereo grejor som värsta high end grejset....
Walk away....walk away

"En renodlad hypersportmaskin för dig som vill dominera både på bandagarna och favoritvägarna"

Eller, ska man se deras ordbajsande som att vid 10000 rpm så ger den 129 kusar, men de är för blyga att skriva vad den ger vid 14000rpm?? (Där kanske den piskar ut 200hk+...??!!)
Att den gör 235km/h är helt sant!!- den gör det!!, men den drar sen upp till +300.....(men de är åter lite blyga och skitnödiga/ pk för att skriva den helt absurda toppfarten på +300, eller varför inte nära 400km/h??)
Flosklerna slår ju knut på sej- man förleds att tro att detta är värre en värst- finns IngEt värre än just denna mediokra moppe- its the shit u know.

Skäms Sulas....
Jag skulle vilja påpeka att texten är direkt hämtad från QJ Motors svenska hemsida.

Det går att köpa en kinesisk sporthoj imorgon. Jag tittade på QJ Motor SRK 921 RR häromdagen.
Hjärtat i denna maskin är en renodlad racingmotor fylld med premiumkomponenter från marknadens absolut bästa tillverkare:Fyracylindrig radmotor på 921cc: Den högvarviga och potenta motorn levererar hela 129 hk vid 10 000 varv och ett grymt vridmoment. Det ger en linjär, explosionsartad acceleration och ett vrål som ger gåshud.

:rofl

Nåja, tittar man på det andra som de spottat ur sig sista åren så står de sig rätt bra ändå, särskilt om man tar priset med i beräkning.

Som Yamaha visat med R9 så är inte antalet hk på papperet och vid 15000 rpm det viktigaste. Man skall nog se ovan kinahoj som konkurrent i den klassen.

Köra jättefort rakt fram kräver ju inte så mycket av föraren, kanske därför som kidsen är så impade av effekt och toppfart…

Kör snyggt!

Med min brist på talang som förare brukar det vara praktiskt att kunna kompensera med motoreffekt.

Det är nio hästkrafter mer i 921RR än i Panigale V2 och den senare har inte ens vingar på frontkåpan trots att den kostar mer.;)
QJ har skojigare avgasutblås än Ducati också.:glömdet

Nåja, tittar man på det andra som de spottat ur sig sista åren så står de sig rätt bra ändå, särskilt om man tar priset med i beräkning.

Som Yamaha visat med R9 så är inte antalet hk på papperet och vid 15000 rpm det viktigaste. Man skall nog se ovan kinahoj som konkurrent i den klassen.

Köra jättefort rakt fram kräver ju inte så mycket av föraren, kanske därför som kidsen är så impade av effekt och toppfart…

Kör snyggt!

43.jpg
Kom du med din lilla R9a så får vi se vad som händer :wiggle

Kör man tillräckligt fort finns det inte jättemånga rakor kvar, men då snackar vi ofta 250+, sånt som du är för feg för :hihi

Kidsen är inte ett dugg intresserade av toppfart längre för dom är lika fega som du och vågar inte använda skiten :tungan

Förresten kan du lika gärna komma med en R3a för det kommer inte gå snabbare för dig ändå, alternativt din drömhoj R125an :rofl

Haha jag anar en pubertal ungtupp här, det bevisar bara min tes. :D

Ser väldigt rakt ut på bilden, med hoj är kurvor betydligt roligare. Tips från coachen.

Kör snyggt!

660811_1280.jpg

USA har sina flock kameror med ansiktsigänkänning via AI och sin ICE-Stasi, komplett med "pappiren bitte" checkpoints på dom stora vägarna.
USA tariffar konkurrerande varor från andra länder.

Amazon är USA, vilken poäng vill du göra med dom?

Allt har ett pris, speciellt politiker

Är du här och sabbar denna tråden också?

Att Kina upplevs som bättre än USA säger mer om USA... :(

Det säger mer om konsumerad media, samt avsaknaden av kritisk granskning och egen erfarenhet.

Är du här och sabbar denna tråden också?

Det säger mer om konsumerad media, samt avsaknaden av kritisk granskning och egen erfarenhet.

Nu är vi offtopic i tråden, men du har nog rätt i det sista.

Sedan tror jag att mycket av kritiken mot USA bottnar i kritik mot MAGA och Trump snarare än landet i sig.

Och motsvarande kritik mot Kina finns inte eftersom man inte har en aning om hur det landet styrs egentligen…

Men tillbaka till hojarna nu.

Kör snyggt!

Det är en oerhörd skillnad på karaktär mellan olika versioner av samma hoj...och var man kör dem.. Kör man bara gata så spelar det inte så stor roll, finns det bara raksträckor så är det enkelt att få vilken motor som helst att sjunga ut för exempelvis toppfart.
På bana däremot, eller på riktigt kurvig landsväg, då spelar plötsligt hojens karaktär, effektband, väghållning och utväxling plötsligt roll. Då krävs det en riktigt duktig förare för att få en viss hojtyp att gå fort.
Vi kan jämföra R6 mot R6 till exempel. Fram till 2005 var den landsvägsanpassad med ett hyfsat mellanregister (för en 600) och fjädringen var relativt mjuk för en sporthoj. Jag gjorde min karriärs absolut bästa varvtider med den modellen eftersom den sköt på bra ut ur kurvorna och den relativt mjuka fjädringen gjorde att den "talade" till mig. Som glad amatör kände jag vad hojen gjorde vilket gav självförtroende och då vågade jag också köra fort med den. Den var lättkörd.

Den nya modellen kom 2006 och var en screamer, betydligt rejsigare med mer effekt, högre varvtal, hård och rejsig fjädring och ett styvt chassi som klarade slicksdäck och hög fart med mycket nedlägg. Den måste ju jag bli betydligt snabbare med, eller hur?

Nope, inte en chans...

Det styva chassit gjorde att all trygg känsla försvann, den var så styv att jag inte kände ett dugg vad däcken gjorde där nere. Med bristande feedback så försvann också min trygghet och jag vågade inte gasa så hårt.
Motorn var riktigt pigg, men krävde också varv. Under 11000 kunde den inte ens burna (börna) på vått gräs, noll mellanregister gav ett smalt effektband som gjorde att all koncentration krävdes för att lägga rätt i varvtal för att komma ut ur kurvorna med fart...

Den var såklart mycket snabbare men krävde också en van racerförare för att komma till sin rätt, och eftersom tidningarna hade införskaffat vana racerförare för alla testerna så fick ju de rejsiga hojarna högsta betyg.

...och vi gatåkare gick på myten om den snabba rejsiga hojen men i själva verket körde vi fortare på de gamla gatmodellerna.
Det gällde CBR600 från 2002 till 2003 när RR versionen kom. Det gällde Kawa ZX6RR, som också kom 2003. Jag körde betydligt fortare med min trötta och gungiga R6 från 2001...

Jag körde även fortare med 600 än med R1:an och Gixxer 1000, trots 190 hästar och 165 blås på ettans växel. Med så mycket effekt måste man bygga en ram som är som ett kassaskåp, annars vrider sig motorn av all effekt, och med kassaskåpet försvinner kommunikationen med hojen.

Visst, rakt fram på en flygraka eller på en lång raksträcka hänger inte en gammal 600 med en ny, och ännu mindre en literklubba, och ännu mindre hänger en literklubba med en turboladdad literklubba, osv... man slår mycket effekt med mer effekt.

Gasa rakt fram är enkelt, köra fort där det svänger, not so much...

Apropå massor med pulver... jag vågade inte dra den till ens nära rödmarkeringen, den gick ändå på bakhjulet på alla växlar. Den var för övrigt drevad för 340 blås om någon skulle våga...

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back