Kinahojar coming up

Eftersom denna hojtyp ändå ligger nära hjärtat för alla medlemmar här så tänkte jag lägga upp lite info om den.

Great Wall Motor, GWM SOUL S2000
Som ni ser hämtar den ju inspiration från klassiker som R1, GSX-R1000, Hayabusa, ZX-12R... Den är absolut inte en kopia av någon Honda eller nått sånt... 🙄

View attachment 525166
View attachment 525167
View attachment 525168

2 liters boxer 8a, med 8a växlar i en dual cluth låda med egen backväxel
sån vill jag ha, men den kommer väl inte hit. o priset, 30000 dollar + tull o moms

Min Caballero 500 Rally kvalar väl in i kines-klassen? Den är ritad och förmodligen ihopsatt av Fantic, Italien, men har delar från lite av varje, bla motorn från Zongshen och gud vet vad mer. Gaffeln är tydligen Yamaha. Hur som helst en festlig röra som ser och känns väldigt 'rå'.

IMG_1857.JPG

Ser att Fantic gjort lite ändringar i sin Caballero 500, nu mer annat rörskydd, och i vacker blåmetallic. Med mera har den fått ett större framhjul på 21 tum (mot tidigare 19), helt ny motor (Minarelli) .. mer mera. Kolla:

Vi har tydligen inte fått den nya varianten här i sverige ännu. Dom vill väl sälja klart den äldre modellen.

Gjorde en liten visuell jämförelse. Den nya modellen är mer "krossig" jämfört med den hittills, som är mer som en supermoto med det något mindre framhjulet.

2024-2026 comp.jpg

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back