Kinahojar coming up

Ett citat från Frank Nordberg, Voge-ansvarig i Sverige:
- VOGE är ett nytt fabrikat i Sverige, men huvudägaren Loncin har tillverkat motorcyklar sedan 1993 så de är inga nybörjare. Vidare så samarbetar de sedan länge med BMW (De har länge tillverkat deras F-serie motorer) vilket såklart påverkat kvaliteten i positiv riktning. Loncin tillverkar totalt över 2 miljoner motorcyklar årligen. VOGE i sin tur har funnits som märke sedan 2018 och är ett välkänt märke ute i Europa; i Spanien var 2024 VOGE näst största märket i adventuresegmentet!

Kineserna kommer, och att det inte kommer att finnas reservdelar efter några år är bara skitsnack, reservdelarna kanske inte finns här, men i asien lagar dom glatt 20 år gammal kinaskit, du kan fortfarande köpa nya delar till 50 år gamla stationärmotorer som driver vattenpumpar och sågverk på kinesiska landsbyggden.

Grannen har en gamml CF moto fyrhjuling och han köpte nya delar på postorder när han behövde

Kineserna kommer, och att det inte kommer att finnas reservdelar efter några år är bara skitsnack, reservdelarna kanske inte finns här, men i asien lagar dom glatt 20 år gammal kinaskit, du kan fortfarande köpa nya delar till 50 år gamla stationärmotorer som driver vattenpumpar och sågverk på kinesiska landsbyggden.

Grannen har en gamml CF moto fyrhjuling och han köpte nya delar på postorder när han behövde
Reservdelar är nog inget bekymmer alls - problemet dom har är att priset är så nära en kvalitetsmaskin nu att dom prisar ut sig . En cf moto 850 för 142” nu och köpte en sprillans grizzly 700 24:a för 132”med lejabplog i våras .välj själv vad du köper 😂.
Cf moto har på fyrhjulingssidan ”en” bit kvar minst sagt på finish/kvalité sen skiter jag i vad folk köper för jag har kravet att dom ska funka när jag är i skogen och kör fram gallringen eller röjer snö så finns varken tid eller möjlighet att peta navelludd och titta när dom lagar sig ⛄

Jag kommer aldrig köpa en Kina-hoj. Jag är starkt emot CCP och deras politik. Nästan alla biltillverkare och exportindustrier i Kina får statliga bidrag för att konkurrera ut resten av världen. När man köper kinesiska produkter bidrar man indirekt till att stödja CCP och deras system. För tydlighetens skull: min telefon är gjord i Korea och datorn jag skriver på är gjord i Taiwan.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!