WEST
Gudomlig sporthojare
Vad är marknadsvärdet på ett hus där med nuvarande nyttjande av banan?
Det kan vara så att de äger mark och då blir det dyrt. Ett försök att få de delaktiga är kanske bättre. Gratis inträde på alla race.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad är marknadsvärdet på ett hus där med nuvarande nyttjande av banan?
Det kan vara så att de äger mark och då blir det dyrt. Ett försök att få de delaktiga är kanske bättre. Gratis inträde på alla race.![]()
Även om Björkvik Ring inte verkar gå att bygga vidare på pga boende runt om etc så tror jag (utan att vara påläst ska jag tillägga) att gamla flygfält och liknande är ett bra sätt att öka bantätheten i Sverige. Taxnings och landningsbanor finns ju redan och genom att binda ihop dessa med passager så kommer man ju undan mycket utav asfalteringskostnaderna för en helt ny bana. Avåkningszoner måste så klart anläggas men det kanske går att komma långt med att ta bort hinder utanför banan och ha gräs där det är långt till ev staket osv?
Även om banorna bara skulle få status som en trafikövningsplats så lägger jag hellre mina bandagar där än att inte åka bana alls.
Det var exakt så jag tänkte också. Man måste bredda lite här och där, gräva lite gropar och fylla med grus osv. men det borde gå hyfsat snabbt att då ihop något som man kan arrangera bandagar på så att lite kulor börjar ramla in.
Sedan gör man det i etapper, första är att få ihop en bana som duger till bandagar, trafikövningar osv. Nästa etapp är en man får köra motorcykeltävlingar på och sista en där man kan köra biltävlingar, typ STCC.
Det som är bra med Björkvikring är ju att det ligger relativt nära STHLM, där har man ju en stor omättad marknad vad gäller en riktig bana.
Precis som du skriver så tror jag det ät viktigt att hålla det hela enkelt så att man får ner kostnaderna. Kanske skulle man kunna driva banan som någon sorts ideell förening där medlemmarna hjälper till att anlägga avåkningszoner, underhålla byggnader osv?
Tankarna börjar skena iväg märker jag![]()
Vore kul att använda skogsdungen för att få ett till parti i banan.
Den här tycker jag blev bra.
View attachment 385706
Jag antar att ni sett denna annons?http://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-bjorkvik-katrineholms-kommun-bjorkviksring-4993718
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten