Bilistidioter!!!

Kitte

Jag kör, alltså finns jag.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 929 RR -00, numera skrotad
Känner att jag bara måste skriva av mig lite. Då och då hör man ju om mc-förare som blir prejade och annat av bilister. Hittills i år har två killar jag känner blivit utsatta för sådana saker. Den ene av dem fick sin kåpa och vänsta stövel förstörda efter att ha blivit prejade mot ett vajerräcke.

Så förra veckan var det min tur. Kommer körande på 70-väg i lugnt tempo på väg till jobbet. Får möte med en bil på en raksträcka, vi är de enda på vägen. Plötsligt ser jag att bilen börjar dra sig mot mitten på vägen. Jag saktar ned och drar mig mot höger. En bit innan jag möter bilen så girar den tvärt mot mig och svänger sedan tillbaka till sin väghalva. Precis när jag möter bilen så ser jag att gubben som kör bilen "hötter med näven" mot mig. Hinner komma några hundra meter innan jag fattar vad som hände. Med det som hänt mina polare i tanke blir jag rätt så förbannad och vänder hojen och börjar jaga efter gubben. Tänkte att jag skulle stanna honom och "prata lite vett med honom". Efter att försökt få stopp på honom i ca 1,5 mil så ger jag upp.

Jag har för mig att det var någon annan här på forumet som löste det på ett annat sätt med en krossad förarruta som följd. Jag valde iaf att låta bli. Jag memorerar bilnumret och kollar med bilregistret på jobbet vem som äger den. Visar sig vara en gubbe som bor i den hålan där händelsen inträffade. Efter jobbet så kör jag hem till honom men han hörde väl när jag kom med bågen för han öppnade inte dörren fast jag såg att han var hemma. Så i förrgår körde jag dit igen, då med bil.

Nu öppnar han och jag börjar fråga ut honom vad fan han höll på med när jag mötte honom. Han spelar oförstående och säger att han måste ha fått fel på bilen. Jag frågar om han brukar hötta med näven mot andra när han får fel på bilen. Det har han inget svar på. Så står vi och tjäftar lite till han ber mig följa med honom utanför hans tomt. Utanför tomten säger han att han sett mig tidigare och att jag kör som en idiot och att jag skulle passa mig så att han inte anmäler mig. Detta förslaget välkommnade jag iom att jag bara kört på den vägen två gånger tidigare och även då i lugnt tempo. Jag frågar även om han vet hur många hojar det finns som ser ut som min. Motvilligt går han ju med på att det kan ju vara flera stycken inte bara jag. Han menade iaf på att han hade lärt mig en läxa. Jag frågar vad han hade gjort om jag hade trillat eller valt att köra av vägen pga hans idiotgrej. Inte heller detta har han svar på.

Gubbens argument är ungefär lika dåliga som hans andedräkt så jag ger upp med att tjafsa med honom mer. Säger att jag har polisanmält händelsen och hoppar in i min bil och kör iväg. Nu ska jag ned till polisen och anmäla fanskapet. Jag har gjort lite efterforskningar och han ska tydligen vara en riktig jubelidiot. Han ska även ha varit på en mc-ägande polis som bor på samma gata som honom och sagt att han inte fick köra mer för att det störde honom. Jag uppmanar alla att göra samma sak. Antagligen är inte detta varken första eller sista gången han har gjort så här och skulle det hända igen så finns det iaf en tidigare anmälan mot honom.

Egentligen så historian sketlång fast jag har kortat ned den för jag orkar inte sitta och skriva så mycket. Se upp för sådana här idioter och tänk på att man får tänka för alla andra på vägarna när man kör hoj.

Vi ses på vägarna!
Kitte

Helt rätt... En sån idiot gjorde att jag klotade hojjen å fick vara hojlös resten av säsongen!!!

Bra skrivet. Förstår att du är less. Jösses vilket pucko... hans bekymmer sträcker sig nog tillbaka till spermiestadiet...

Anmäl honom, och återkom gärna med fortsättningen.

//P

Jo, varför inte anmäla honom för "Grov vårdslöshet i trafik" alternativt "mordförsök" om du kände dig riktigt hotad å Gubbjä***n var farligt dum. Kan ju vara svårt med bevis bara (så är det ju åt alla håll) men varför inte höra med den mc-ägande polisen i grannskapet?

/F.

Jo, men samtidigt kan det ju inte vara speciellt trevligt att ha en massa hojar svischandes förbi där man bor. Klart man blir less.

Men det försvarar ju inte det han gjorde. Det enda han kan göra är att ringa polisen.

Gubbe.

Gustav1 skrev:
Jo, men samtidigt kan det ju inte vara speciellt trevligt att ha en massa hojar svischandes förbi där man bor. Klart man blir less.

Men det försvarar ju inte det han gjorde. Det enda han kan göra är att ringa polisen.

Gubbe.

Då ska man bo någon annanstans. Det är faktiskt inte svårare än så.

Det var en insändare i lokalblaskan förut...

Jag bosatte mig medvetet utanför stadens centrum för att jag skall kunna sitta i min trädgård och njuta av lugn och stillhet. Tyvärr unnar inte den tvåhjuliga delen av stadens befolkning mig detta enkla nöje. Varje dag fram till september, oktober kommer min tillvaro att kränkas av motorvrål och avgaser.

Hela insändaren

Det finns folk som bosätter sig bredvid flygfält och förfäras av oljudet... Så det argumentet fungerar inte. Man bosätter sig där man vill, och har man inte kollat upp omständigheterna innan, ja då får man skylla sig själv.

Föressten, hahaha, här är en annan insändare som tycker man ska ut på landet och åka, haha...

Åka på landet

//P

Gustav1 skrev:

Gubbe.

Inte speciellt trevlig med hojar utanför på gatan??? Ehh?? :confused:

Är man så tjurskallig ska man nog tänka på att flytta ut i skogen. :fakta

JAG betalar ialla fall vägskatt..Åker vart jag vill och hur mycket jag vill.. :squid

Jag såg någon stackare som höll på att bli en platt, våt fläck igår vid norrtull. Såg ut som en blå R6, han hamnade i alla fall i den ofrvilliga "fil nr4" mellan en bil och betongsuggorna. En adrenalinkick som heter duga misstänker jag.

Bra gjort, helt rätt att åka hem till gubben och prata vett med dina vad jag kan förstå vettiga argument!
Hoppas du slipper möta fler sådana dumma bilister på vägarna igen, hoppas alla slipper det!
:tummenupp

Bandit600 skrev:

Jag bosatte mig medvetet utanför stadens centrum för att jag skall kunna sitta i min trädgård och njuta av lugn och stillhet. Tyvärr unnar inte den tvåhjuliga delen av stadens befolkning mig detta enkla nöje. Varje dag fram till september, oktober kommer min tillvaro att kränkas av motorvrål och avgaser.

Hela insändaren

Det finns folk som bosätter sig bredvid flygfält och förfäras av oljudet... Så det argumentet fungerar inte. Man bosätter sig där man vill, och har man inte kollat upp omständigheterna innan, ja då får man skylla sig själv.

Föressten, hahaha, här är en annan insändare som tycker man ska ut på landet och åka, haha...

Åka på landet

//P

Den förste gubben verkar ju ha missat en hel del av vad mc och mc-åkande innebär. Inte heller verkar han ha särskilt roligt i livet :6surkart

Men visst kan jag oxå höja ett ögonbryn, eller ibland två, när vissa customförare och framförallt -cyklar far ram utanför med rent överjä***ga megafoner istället för ljuddämpare :( . Annat är det med 90-(eller 60-)graders sporttwinnar :D. Nåja, en eller annan stånka eller möjligtvis trepip (& kanske radfyra) kan väl oxå gå an ;) .

/F.

Bandit600 skrev:

Hela insändaren

Åka på landet

//P

Västerås i ett nötskal.... Bara massa gamlingar... Och specielt när det är Power meet eller andra evenemang,
då ska det klagas så mycket det går och lite till...... :6surkart
"Agda 89 Usch dagens ungdom... det var bättre på min tid...... Jada Jada Jada" :fakta"

Usch e så trött på denna hära jävla stan, så jag håller på att :zpy

Underbart att se att någon tar till "rätt" metoder för att få idioterna på vägen att förstå vad de håller på med.
Du kunde inte ha löst det på ett bättre sätt :tummenupp
Han kommer garanterat tänka efter en gång till innan han gör något liknande igen. Och vips så har du vunnit den duellen!

Den där gubbfan skulle ju avlivas långsamt eller nåt, helt rätt. Anmäl idioten. Precis samma sak som att grovt misshandla en mc-tjuv, ingen ska ta lagen i egna händer.

Beträffande insändarna så förstår jag dom. Alla är inte motorcykelintresserade.
Jag låter själv satan och far fram som en riktig idiot men håller mer än gärna igen där det kan finnas andra medmänniskor som far illa av oljudet och framfarten.
Ingen annan tycker ni är balla, däremot kan det mycket väl resultera i insändare och sura miner och i värsta fall kanske förbud mot motorcyklar för vilken nytta gör dom egentligen?
Tänk på det.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back