doolycheck
Gudomlig sporthojare
Vilka andra företag än "bilprovningen" har fått tillstånd att besikta fordon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vi får väl hoppas på priset inte höjs alltför mycket. I Finland fördubblades den efter privatiseringen.
Jag kommer inte att chansa att låta någon annan än bilprovningen få besiktiga mina fordon, det har bra service, det är ofta de har hjälpt till med att justera ex ljusinställning både på mc och bilar, lätt att få tider och ett väl inarbetat system, smidig onlinebokning, nära till bilprovning både från hem och jobb, bra pris jag ser bara fördelar
Tror riskerna är större till försämring är mycket större med valfrihet vad det gäller besiktning av fordon.
Besikningstider eller snarare brist på detta är ni i storstaden mer utsatta av, i mindre håla är det lättare, även öppen tid för ombesiktningar med lätt tillgänglighet.
De enda som finns idag är Carspect. Den i Tyresö besiktar hojar & den nyöppnade stationen i Åkersberga kommer också besikta hojar nu till våren. Även ev ny station kommer öppna i Vårby intill Ava Mc, förhoppningsvis kanske kör de öppet hus för mc när de kommer igång men det får man väl se när de ger mer info på deras sida. Även en station i Uppl Väsby som håller på att byggas, man ser den längs E4 norrgående kanske också kommer köra men vet inget. http://www.carspect.se/Sidor/default.aspx
Undra när konkurrensen ska komma igång ordentligt? Än sålänge finns det ju bara stockholm som har två aktörer...
Najs, AVA kan börja utöka sitt fusk med service, är hojen ändå nyligen besiktigad med en dålig kedja eller bromsok som sitter löst så måste det vara okej![]()
Det är väl bara i Stockholmsregionen det finns underlag, i många mindre städer finns det ju bara en SBP, och då är det nog svårt att öppna en till, behovet av besiktning är ju i högsta grad statiskt beroende på fordonsparken.Undra när konkurrensen ska komma igång ordentligt? Än sålänge finns det ju bara stockholm som har två aktörer...
Jag kan nog vara lite seg att besikta ibland, inte ofta jag bokar första dagen i periodenAnledningen till långa väntetider är inte bilprovningens fel utan bilägarna som väntar till sista månaden.
NEJ!Inget svar men...
OT: Finns det en vettig anledning till varför man avmonopoliserade bilprovningen?
Kan man besikta hojen när som helst under året?
Min besperiod infann sig väl sent förra året, så jag hade inte möjlighet att besikta.
Men till våren måste jag ju såklart infinna mig på en station innan jag börjar bruka hojen.
Så, då är då frågan, går det att köra den på släpvagn till besiktningen även under vintertid för att få den besiktad?
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |